
„Naší vizí je vytvářet kvalitní a inovativní retailové prostory, které poskytují výjimečný zážitek z nakupování a podporují dlouhodobý růst našich klientů,“ říká Vlasta Šilarová, majitelka REXY Group.
REXY Group zastřešuje retail projekt od prvotního konceptu přes návrh a design, až po výrobu a instalaci v terénu včetně technologií. Za sebou má úspěšné realizace ikonických značek, včetně nového konceptu prodejny Bjut by Dr. Max.
Jak často se v retailu stává, že kreativní návrh narazí na konzervativní postoj zadavatele?
Kreativní návrh si běžně většina z nás představí jako interiér, kde jde hlavně o neobvyklou estetiku. My v REXY Group ale kreativitu vidíme v myšlení a postupech, pro nás to znamená nebát se dělat věci jinak a novým nezažitým způsobem, když je třeba. My se nesetkáváme s tím, že bychom u obchodníka narazili. Nezaměřujeme se na to, kdo má pravdu, ale na spolupráci a hledání společného nejlepšího řešení. Někdy je u klienta čas na inovativní projekt, někdy není, ale kreativní přístup ve smyslu přijít s nejlepším možným řešením pro daný okamžik a finance – na to je čas vždy a o to se vždy snažíme.
Vaši klientskou základnu tvoří značky jako Giorgio Armani, Lancôme, Estée Lauder, L’Oréal, Nivea, Vichy nebo Dr. Max, Benu a Lego. Který projekt vás nejvíce posunul?
Máme za sebou více než 800 retailových projektů – a v každé fázi našeho vývoje byl nějaký důležitý, který nás posunul dál a nasměroval k novým službám, postupům nebo divizi. Jedním z posledních komplexních projektů, který zase o kousek posunul úroveň českého retailu, byl butik značky Estée Lauder v pražském obchodním centru Palladium. Při výběru všech materiálů a technologií jsme museli splnit a doložit podmínky ekologického skórování a byl kladen maximální důraz na udržitelnost. Butik je rovněž prvním butikem Estée Lauder v České republice, který musel splnit přísnou RSD certifikaci stanovující řadu ekologických nařízení.
V čem se odlišuje jeden z vašich posledních konceptů, prodejna Bjut by Dr. Max v obchodním centru Westfield v Praze na Chodově?
Jde o unikátní beauty store, který propojuje zdraví, krásu a technologie 21. století a REXY Group stojí za tímto novým konceptem i designem pro Dr. Max. Tento průkopnický projekt přináší nové standardy do beauty retailu. Bjut by Dr. Max jako první svého druhu propojuje nejen krásu a zdraví, ale i produkty a služby – od analýz pleti a vlasů až po personalizované pečující rituály v dedikovaných beauty hubech. Přirozeně při tom využívá technologií 21.století – nejen digitální komunikační prvky na prodejně, elektronické cenovky, ale i digitální skenery pleti a vlasů.
Díky vizi, odvaze a síle Dr. Max a našim retailovým zkušenostem vznikl prostor, který má potenciál stát se evropským benchmarkem v oblasti beauty konceptů. Značka je aktuálně na začátku své cesty, ale s velkými ambicemi. Ceníme si, že Bjut by Dr. Max získal ocenění VISA Czech Top Shop – vítěz únorového kola soutěže zaměřené na špičkový retailový koncept.
Jak se projevuje rostoucí online konkurence do vylepšování standardu kamenných prodejen?
Online a offline retail nejsou konkurence, ale musí fungovat v symbióze. My dnes zákazníkům doporučujeme méně prodejen, ale na vyšší úrovni. Každá musí mít skvělou lokaci, perfektně vyškolený personál, špičkový design i jedinečnou atmosféru. Dnešní prodejny potřebují více prostoru – kromě produktů i pro poradenství a konzultace i speciální eventy. Důležitou součástí je i vlivem online digital – nejen digital signage s plánovaným obsahem, ale i interaktivní řešení s detekcí zákazníka a produktu. Kamenná prodejna dnes není tolik o generování obratu, ten generuje online, ale jde spíše o výkladní skříň značky a o budování zákaznické loajality a poskytnutí zážitku.
V čem jste podle vás oproti konkurenci napřed?
To, co nás odlišuje, je náš komplexní přístup, většinu zvládáme in-house. Mezi naše hlavní výhody patří kreativita, inovativní přístup a schopnost hledat efektivní řešení. Naše práce stojí na otevřenosti k novým podnětům a technologiím, snaze neustále inovovat a vytvářet smysluplné projekty, které obstojí z hlediska estetiky, provozu, retail marketingu, technologií i udržitelnosti.
Nabízíte full servis a 360° řešení. Co to konkrétně znamená pro vaše zákazníky?
Pro naše zákazníky to znamená, že v rámci full servisu dostanou od nás kompletně celý projekt od konceptu až po instalaci, ale jdeme ještě dále, s našimi zákazníky zůstáváme partnery a poskytujeme podporu i po instalaci – od IT helpdesku po správu obsahu a retail marketingu.
V rámci našeho REXY Group 360° solution přicházíme s řešeními, na kterých se podílejí různí odborníci ze všech našich divizí, a na každé téma se díváme ze všech úhlů pohledů. Pro naše zákazníky to znamená, že nemusí poptávat a koordinovat zvlášť marketingové agentury, architekty, výrobu, technology a další odborníky. My je máme totiž všechny, pod jednou REXY Group střechou.
Kolik profesí a lidí je do takového komplexního zpracování projektu zapojeno?
V rámci našeho 360° přístupu se na projektu podílí opravdu mnoho různých profesí ze všech divizí skupiny: REXY, retail experience, DEX, digi experience a STAVEX, naší stavební divize. Na projektech tak spolupracují nejen architekti, projektanti a projektoví manažeři, ale i specialisté na marketing a zákaznické chování. Dále pak IT profese, specialisté na digital signage, instalační a servisní pracovníci a v neposlední řadě i náš stavební team.
Umí retail dostatečně využívat možnosti, které mu nabízí moderní technologie a umělá inteligence?
Z našich zkušeností se retail snaží technologické možnosti využívat nejlépe, jak může. Častými bariérami dnes už není rozpočet, ale spíše nedostatečná připravenost interních procesů a prostředí (dedikované profese, IT infrastruktura). I tak se za posledních pět let opravdu hodně změnilo a věřím, že trendy budou moct přejít do reality.
Hlavním technologickým tématem v retailu je propojení online a offline. Funkční omnichannel zvyšuje prodeje zjednodušením cesty i informací o produktu/značce k zákazníkovi a buduje loajalitu zákazníka. Kromě toho umožňuje firmám shromažďovat cenná data o nákupním chování zákazníků.
Dalším trendem je zavádění inovací, experimentování a testování nových nápadů, které mohou zaujmout zákazníka, odlišit značku nebo zvýšit efektivitu a ziskovost. Můžeme očekávat stále častější využívání technologií, jako je virtuální a rozšířená realita nebo umělá inteligence k vytvoření nových způsobů komunikace se zákazníky.
Spouštíte novou divizi SMART DEX. Jaké oblasti zahrnuje?
Nová divize se soustřeďuje na smart automatizaci provozu. Všímáme si, že retaileři řeší nejenom zvýšené náklady na spotřebu energií, ale také bezpečnost a zdraví v provozu pro své zaměstnance i zákazníky. My zase hledáme řešení pro naše klienty v ušetření lidské síly na rutinní úkoly a optimalizaci provozu (osvětlení, vytápění, klimatizace aj.). Smart retail tak zahrnuje dvě hlavní oblasti. První je chytrý energy management, druhou je automatizace technologií v provozovnách.
Smart DEX plně zapadá do REXY Group vize i služeb. Věříme, že do dvou let se stane dalším pilířem REXY Group a bude plně integrován do našeho 360° řešení.
Vaše práce získala prestižní ocenění Financial Times. Vy sama jste držitelkou ocenění českých podnikatelek. Co pro vás tyto milníky znamenají a jak se odrážejí ve vnímání značky REXY Group u klientů?
Ocenění FT 1000, které uděluje každý rok Financial times 1000 nejrychleji rostoucím evropským firmám, jsme získali v roce 2020 za ekonomické výsledky. Fakt, že jsme se v daném roce ocitli v tak prestižním žebříčku jako jedna ze tří českých firem, pro mě znamená nejen to, že i malá česká firma je schopná výjimečného výsledku na evropské úrovni, ale i trochu nostalgicky mi připomíná klíčové období našeho rozvoje, kdy z původně one-woman show dosáhl nově vzniklý mladý team výjimečného ekonomického růstu.
Druhé ocenění, které zmiňujete, byla cena za Digitální řešení pod patronací Microsoft v rámci Ocenění českých podnikatelek. Tuto cenu jsem vnímala jako ocenění nejenom mé práce, ale i celého teamu nově vzniklé divize DEX.
Napsat komentář