
Umělou inteligenci může v řešeních Diebold Nixdorf obchodník využívat více způsoby. Jak konkrétně, vysvětluje Stanislav Zrcek, Vice President Retail Segment Eastern Europe & Channel Director EMEA ve společnosti Diebold Nixdorf.
Ve kterých řešeních pro retail využívá Diebold Nixdorf umělou inteligenci?
Pro DN, jako poskytovatele technologických řešení pro retail, bylo důležité vytvořit „ekosystém“ inovačních řešení, který by každému z našich zákazníků umožnil vybrat si pro něj správnou kombinaci ve správný čas. Pokud jde o řešení založená na umělé inteligenci, pak se tento ekosystém stal ještě důležitějším. Zaměřujeme se především na využití AI pro zlepšení zákaznické zkušenosti, optimalizaci provozu prodejen a zvýšení bezpečnosti. Konkrétně se jedná o oblasti jako prevence ztrát, automatizace samoobslužných pokladen a personalizace nákupního procesu.
Co všechno „umí“ Vynamic® Smart Vision?
V rámci řešení Vynamic® Smart Vision využíváme AI několika způsoby, mimo jiné pro detekci a prevenci krádeží na samoobslužných pokladnách (Shrink Reduction). Systém analyzuje videozáznamy a data z transakcí, aby identifikoval podezřelé chování. Dále využíváme AI pro automatické rozpoznávání čerstvých produktů na samoobslužných pokladnách, což urychluje nákupní proces (Product Recognition). Integrujeme rovněž technologie pro ověřování věku pomocí rozpoznávání obličejů (Age Verification).
Jedním z důležitých témat v retailu je bezpečnost zboží i zákazníků. Jak můžete v tomto směru obchodníkům pomoci?
Jak již bylo zmíněno, řešení Shrink Reduction, v rámci konceptu Vynamic® Smart Vision, umožňuje odhalit podezřelé chování u pokladny. Systém vyhodnocuje záznamy z kamery, porovnává je s různými scénáři chování a on-line předává informace dispečinku. V rámci konceptu „Connected Store“ můžeme také vyhodnocovat záznamy z ostatních kamer na prodejně a předcházet tak ztrátám či posilovat bezpečnost zákazníků.
Jak může umělá inteligence ovlivnit zákaznickou zkušenost?
Obecnou snahou jistě je zákaznickou zkušenost pozitivně ovlivňovat. U pokladních systémů jde především o systém automatického rozpoznávání čerstvých produktů, který urychluje proces skenování a minimalizuje chyby. Tento systém je dnes velmi oblíbený a stává se běžnou součástí pokladen, jak samoobslužných, tak tradičních. Technologie pro ověřování věku zase usnadňuje nákup zboží s věkovým omezením. Díky tomu je nákupní proces plynulejší a pohodlnější pro zákazníky.
Zvládá vůbec zákazník s rychlými technologickými inovacemi v retailu držet krok?
Prudký technologický rozvoj může být pro zákazníky výzvou, ale většina z nich se dokáže přizpůsobit, zejména pokud jsou nové technologie intuitivní, uživatelsky přívětivé a přinášejí skutečné výhody. Klíčové je vzdělávání a podpora, proto obchodníci investují do vzdělávání zákazníků a poskytují potřebnou péči, aby usnadnili přechod na nové technologie. To zahrnuje návody, zákaznickou podporu a intuitivní design aplikací a zařízení. Roli také hrají generační rozdíly. Generace, které vyrůstaly s technologiemi, se obvykle přizpůsobují rychleji než starší generace. Nicméně s dostatečnou podporou a jasnými výhodami mohou i starší zákazníci úspěšně nové technologie přijmout.
Jaké trendy očekáváte v technologických řešeních pro retail v nejbližších letech?
AI bude hrát stále významnější roli v personalizaci zákaznické zkušenosti, predikci poptávky a optimalizaci zásob. Dále zoptimalizuje automatizaci procesů, jako je rozpoznávání produktů a prevence podvodů. Rozvoj očekáváme také u robotických systémů, které budou stále více využívány pro skladování, manipulaci a doplňování zboží. Aktuálním trendem jsou bezobslužné obchody 24/7, kde zákazníci mohou nakupovat bez nutnosti interakce s personálem.
Napsat komentář