Destiláty: Prosazuje se mírnější konzumace

Výrobci alkoholických nápojů, konkrétně destilátů by měli letos na globálním trhu počítat jenom s mírným růstem celosvětové spotřeby, přičemž mezi jednotlivými regiony a zeměmi jsou patrny značné rozdíly.

Prodejcům se rýsují nejslibnější růstové vyhlídky v těch lidnatých zemí, kde postupně sílí střední třída a mají vysoký podíl mladé populace, uvedla ve své předpovědi londýnská analytická společnost IWSR (International Wines and Spirits Record). Na prvních místech jmenuje Indii a Čínu, solidní potenciál vidí také v Brazílii, Mexiku, Jižní Africe, Vietnamu a Nigérii.

To, že se spotřeba alkoholických nápojů vyvíjí odlišně, ukázal také loňský rok. V Polsku a Francii bez ohledu na vysokou inflaci stoupla, naopak Německo a Itálie zaznamenaly pokles. Rozdíly jsou patrny i na největších světových trzích – v USA mírný růst, v Číně naopak pokles. Uvedené dokazuje, že spotřeba alkoholických nápojů nemusí vždy záviset na tempu růstu (poklesu) HDP, či na míře inflace působící na kupní sílu spotřebitelů. Celý článek

Na kečup chce zákazník vidět

Na naše chuťové buňky útočí kečupy nejen složením, ale i barvou. Typickou červenou využívají designéři při tvorbě grafiky na obalech. Právě červené barvy, která podněcuje chuť, se ukázalo být velmi úspěšnou záležitostí.

Kečup, jak ho dnes známe se vyrábí ze zralých rajčat. Původní slovo kečup bylo zřejmě převzato z čínštiny (kantonský dialekt ke-tsiap) a označovalo omáčku z lilku. Později se termín používal pro označování omáček vyrobených z hub nebo solného roztoku ryb s bylinami a kořením. Nejstarší vytištěný recept na kečup z rajčat je z roku 1801. Celý článek

Realizace agentury POS Media získala zlato z Shop! Global Awards

Nejvyšší ocenění z letošního ročníku prestižní mezinárodní soutěže Shop! Global Awards získal Cat Mini shop-in-shop Sheba z dílny instorové agentury POS Media.

Mezinárodní soutěž Shop! Global Awards každý rok představuje a oceňuje nejlepší projekty v oblasti retailové komunikace od agentur z celého světa. V soutěži se utkávají vítězné realizace národních kol členských zemí mezinárodní sítě Shop!/POPAI. V letošním ročníku bylo přihlášeno devadesát projektů, které hodnotilo čtrnáct porotců z dvanácti zemí. Celý článek

2D kódy vylepší spotřebitelský zážitek

To, co 2D kódy nabízejí navíc, nad rámec pouhé identifikace a spolehlivého pípnutí na kase, je zaměřeno na začátek zákaznické cesty, do momentu, kde se rodí chuť nakupovat, kde se zákazník snaží zorientovat a učinit rozhodnutí, co si opravdu koupí.

2D kódy mohou spotřebitelům nabídnout řadu výhod. Mohou být zdrojem informací, mohou pobavit a často i pobídnout k nákupu. Je to praktický nástroj pro interakci výrobců nebo i obchodníků s koncovými zákazníky. To všechno je jistě pravda. Ale zejména je to velmi efektivní způsob, jak zajistit, aby čárový kód na zboží plnil rostoucí požadavky nejrůznějších regulací a zároveň si udržel svoji základní funkci – rychlý průchod kasou. Celý článek

Bez fyzické ostrahy se retail zatím neobejde

Zajištění bezpečnosti v retailu zdaleka není jen o strážném u vchodu. „Jako firma si uvědomujeme, že bezpečnost lidí nespočívá jen v technologiích, ale především v připravenosti,“ říká Jan Vodrážka, majitel společnosti SSI Group.

SSI Group působí v současnosti kromě Česka, také na Slovensku, v Maďarsku a Německu. S více než 3 000 zaměstnanci ve čtyřech zemích, čtyřmi segmenty a obratem přes 2,6 miliardy korun je jedním z lídrů trhu ve svém oboru. Celý článek

cargo-partner: Efektivní logistika potravin a dalších odvětví od skladování až po distribuci

Logistika zahrnuje široké spektrum činností, od přepravy suchých potravin až po chlazené produkty (reefer), včetně skladování a distribuce JIS a JIT pro automotive sektor. Společnost cargo-partner, která je součástí skupiny NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., se specializuje na zajištění celého logistického řetězce – od přepravy a celní deklarace, přes skladování a co-packing až po distribuci k zákazníkovi. Mezi její klienty patří čím dál tím častěji také e-shopy.

„Díky našemu know-how a široké síti partnerů dokážeme našim zákazníkům nabídnout komplexní a flexibilní řešení pro skladování a distribuci potravin, a to nejen v B2B, ale i v rychle rostoucím segmentu e-commerce,“ říká Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Celý článek

Módní průmysl: Vyhlídky kalí nevalná spotřebitelská nálada

Předpovídat vývoj na trhu s módním zbožím je obtížné i za příznivých hospodářských časů. V časech nejistoty je to mnohem obtížnější, což platí i pro letošní rok.

Luxusní segment již není tak velký „tvůrce hodnoty“ (ekonomického zisku), jako tomu bylo v minulosti, na trhu se naopak více prosazuje segment běžného módního zboží (non-luxury). Vyplývá to z výroční studie „State of Fashion, 2025“, kterou zveřejnila americká poradenská společnost McKinsey&Co ve spolupráci s analytickým webem The Business of Fashion (BoF).

Globální obchod zaznamenává různé přesuny, sílí riziko obchodních válek, zejména mezi USA a Čínou, USA a Evropou, která také „přehodnocuje“ svůj vztah k dravé Číně. Velkým „faktorem nejistoty“ je obchodní politika Spojených států po nástupu staronového prezidenta Donalda Trumpa. Celý článek