Alza.cz testuje REPETEBOX

Největší internetový prodejce Alza.cz testuje opakovaně použitelný přepravní obal společnosti RepeteBox. Chce tak podpořit myšlenku mladých inovátorů, kteří vyvinuli speciální schránku na přepravu zboží. Měkkou obálku vyrábí ve spolupráci s chráněnými dílnami na Moravě a použít ji lze i stokrát. Alza jde však ještě o krok dál a v rámci odpovědného podnikání jedná o možnosti zpracovat tímto způsobem i své vyřazené reklamní plachty.

Mladí inovátoři přinesli na trh speciální přepravní obal, který zaujal i management společnosti Alza.cz. Znovu a znovu použitelná obálka může při zachování ochrany zboží před poškozením v mnoha případech nahradit neskladné krabice a uspořit místo. Navíc je díky své speciální úpravě určena ke zpětnému odběru: v obálce je jazyk, na který se nalepí vytištěná zpětná adresa pro vrácení, další možnost je zboží přímo před zákazníkem z obálky vyjmout a vzít si ochrannou schránku ihned zpět.

„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními  inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a dodává: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“

„Jsme parta mladých lidí, kterým není jedno, co po nás zůstane. Kolik vytvoříme odpadu a co s ním uděláme. Sami často nakupujeme online. Je to rychlé, pohodlné a přehledné. Vrásky na čele nám ale dělá množství odpadu, které s e-shopy mnohdy souvisí. Obaly, které jsou často jen na jedno použití, rychle splní svůj účel a končí v popelnici. Proto jsme se rozhodli vyvíjet znovupoužitelné obaly, které lze používat pořád znova a znova,“ uvedl Richard Bystřický, CEO RepeteBoxu.

Firma momentálně jedná o zrecyklování vyřazených reklamních plachet pro tyto účely. V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v RepeteBoxu s obřím okem či rukou Alzáka. Použití podobných smysluplných inovací může e-shopům přinést razantní snížení ekologické stopy, úsporu zdrojů, ale i snížení nákladů na obalový materiál  v porovnání s jednorázovými produkty. Start-up má zatím v nabídce dva rozměry obálek – 7 a 14 litrů.

 

Zdroj: Alza.cz a.s.

Praha, 8. srpna 2019