DB Schenker v době koronaviru vyvinul bezkontaktní potvrzení o doručení zásilky

Bezkontaktní potvrzení o doručení zásilky, které vyvinula společnost DB Schenker, zajišťuje bezpečné předání zásilek při dodržení potřebných rozestupů. Technologii, která umožňuje podpis zákazníka až na vzdálenost tří metrů, využívá přední světový poskytovatel logistických služeb v řadě evropských zemí – v Německu, Španělsku, Rakousku, Finsku nebo Švédsku. Od listopadu bude tato technologie dostupná také v České republice.

„Naši odborníci přišli s tímto novým technologickým řešením, aby zajistili nejlepší možnou ochranu našich zákazníků i zaměstnanců, a z dlouhodobého hlediska také zjednodušili doručování a připravili ho tak na současný “nový standard“ přeprav. Nejenže toto řešení umožňuje při doručování dodržovat bezpečné rozestupy, ale digitální podpis zároveň garantuje komplexní dokumentaci zboží a předávacích dokumentů. I v současné náročné době chceme náš obor posouvat kupředu,“ říká Christian Drenthen, člen správní rady společnosti DB Schenker zodpovědný za pozemní přepravu.

Technologické řešení pro bezdotykové potvrzení doručení (contactless proof of delivery, POD) je dostupné ve více než 15 jazycích a brzy bude zavedeno napříč Evropou.

Bezdotykový podpisový režim umožňuje doručování při zachování bezpečných rozestupů. Systém funguje tak, že doručovatel příjemci předá QR kód na zásilce, který příjemce naskenuje svým chytrým telefonem ze vzdálenosti až tří metrů. Systém následně identifikuje uživatele chytrého telefonu jako příjemce zásilky a na jeho zařízení otevře POD stránky společnosti DB Schenker.

Příjemce následně zadá své osobní údaje do potvrzení o přijetí POD a podpisem přímo na obrazovce vlastního telefonu potvrdí doručení. Díky tomuto řešení se příjemce nemusí dotýkat cizích telefonů, skenerů, nebo elektronických i běžných per pro podpis dokumentů.

Společnost DB Schenker plánuje toto řešení postupně zavést pro všechny dodávky zásilek napříč Evropou. Od 1. listopadu bude tato možnost dostupná také zákazníkům v České republice. Stačí jen, aby příjemce před převzetím zásilky požádal doručovatele o bezkontaktní předání. Tato služba se bude týkat všech tuzemských i mezinárodních paletových sběrných zásilek, a také námořních a leteckých zásilek.

 

 

Zdroj: DB Schenker

Praha, 10. prosince 2020