Lagardere Travel Retail expanduje se značkou Costa Coffee na Slovensko

V roce 2018 bylo v České republice otevřeno 6 nových kaváren Costa Coffee. Začátkem letošního roku je v plánu otevření dalších dvou provozoven a jedna celková rekonstrukce jedné z pražských kaváren. Společnost Lagardere Travel Retail nyní vstupuje se značkou Costa Coffee na slovenský trh. V lednu otevře svoji první pobočku v Bratislavě.

První kavárna Costa Coffee na Slovensku

V Bratislavě se pro milovníky kvalitní kávy otevře 18. ledna historicky první pobočka britského řetězce Costa Coffee v obchodním centru Aupark. V bratislavské kavárně se můžou zákazníci těšit na uvítací nabídku a ochutnávku káv, kterou si vychutnávají milovníci černého moku již ve 33 zemích světa.

První pobočka na Slovensku je pilotním projektem. Už nyní se však porozhlížíme po dalších vhodných prostorách a možnostech rozšíření spolupráce na slovenském trhu, který se k expanzi zdá být ideální,“ říká Eva Kulhánková, marketingová manažerka Costa Coffee.

Příchod světového kavárenského řetězce na slovenský trh bude doprovázet reklamní kampaň v rádiu, na sociálních sítích a PR aktivity, vše zajišťuje agentura aPRiori Slovakia, dceřiná firma agentury a priori. Nová kavárna v bratislavském Auparku se dočká i velkolepého openingu za účasti slovenských celebrit, bloggerů, novinářů a dalších osobností, kteří vyzkouší zručné ruce vyškolených baristů.

Kavárenský trh není nasycen, tržby rostou

Zatímco na Slovensku půjde o otevření vůbec první kavárny řetězce Costa Coffee, v České republice je našlápnuto k šesté desítce těchto poboček. Všechny nové nebo zrekonstruované kavárny budou již v designu Atlas. Jde o nejnovější koncept, který svým vybavením v kombinaci dřeva a kovu, konstrukčními prvky, grafikou a barevným laděním červené, modré a oranžové evokují tradiční londýnské útulné kavárny.

Jenom na začátku roku budou otevřeny dvě zcela nové pražské kavárny. Jedna v obchodním centru Arkády, druhá v administrativním komplexu Palmovka Office park. Celkové rekonstrukce se dočká kavárna v Palladiu. „Může se zdát, že kavárenský trh je v České republice nasycen, ale opak je pravdou. Poptávka po kvalitní kávě u nás stále roste. Nebráníme se dalším možnostem a zajímavým lokalitám, kde můžeme otevřít nové pobočky. Každoročně si dáváme cíl okolo 5 nově otevřených kaváren,“ shrnuje marketingová manažerka Costa Coffee.

Hledání nového místa pro pobočku není jednoduchou záležitostí. V potaz se musí brát i to, zda jsou volné prostory v obchodním centru, na ulici nebo zcela jinde, například na nádraží. Neméně důležitým aspektem je fakt, zda nová pobočka „vyroste“ v hlavním nebo krajském městě. Investice do otevření nové pobočky se pohybuje okolo 4,5 mil. Kč. Kavárenský řetězec Costa Coffee překročil v roce 2018 v tržbách 490 mil. Kč, což představuje oproti roku 2017 meziroční růst o 18,5 %.

Costa Coffee je britský kavárenský řetězec, který má pobočky již ve 33 zemích světa. V České republice si vychutnáte šálek kávy již v 50. kavárnách. Pobočky najdete nejen po Praze, ale i v Brně, Plzni, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem či Teplicích.

 

Zdroj: a PRiori

Praha, 14. ledna 2019