Povědomí Čechů o sponzoringu a podpoře nejrůznějších aktivit je vysoké. Svědčí o tom více než pět stovek společností či institucí, které si lidé s podporou spojují. Nejsilnější pozici mají v této oblasti ČEZ/Nadace ČEZ a Škoda. Výsledky letošního výzkumu výzkumné agentury Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku“ mimo jiné také ukázaly, že nejvyšší sympatie Čechů mají hokejové aktivity, z mimosportovní oblasti pak aplikace Záchranka.
ČEZ (i prostřednictvím své Nadace ČEZ) v posledním roce opět zvýšil povědomí Čechů o svých sponzorských aktivitách a v tomto směru těsně předstihl doposud vedoucí značku Škoda. Třetí příčku letos potvrdil Tipsport. Tradičně významnými hráči jsou především Sazka, Česká spořitelna a Pilsner Urquell, nejvyšší nárůst byl zaznamenán u značek Red Bull a Kaufland. Ukázal to reprezentativní výzkum společnosti INCOMIND „Partnerství a sponzoring v Česku 2025“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.
„ČEZ (či Nadace ČEZ) je nejčastěji zmiňovanou společností hned v šesti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenské odpovědnosti a podpory lokálních komunit, v segmentu charity a letos poprvé také co se týká podpory amatérského sportu. Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního sportu“, doplňuje Tomáš Drtina, ředitel společnosti INCOMIND.
Mezi sportovními týmy jsou Čechům nejsympatičtější mužská i ženská hokejová reprezentace, z jednotlivých sportovců / sportovkyň pak zástupkyně zimních sportů: Markéta Davidová, Eva Adamczyková a Ester Ledecká. V sympatiích obecně vedou aktivity spojené s hokejem, velmi pozitivně je hodnocena i atletika a různé běžecké akce. Z mimosportovních aktivit získala největší sympatie Čechů aplikace Záchranka.
Které společnosti se podle Vás nejvíce angažují v podpoře amatérského sportu? (spontánní znalost v %)
Zdroj: Partnerství a sponzoring v Česku 2025, Incomind
Z výsledků výzkumu „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2025“ | ||
Společnost nejčastěji spontánně jmenovaná v souvislosti se sponzoringem | ČEZ,
Škoda |
39 % spontánní přiřazení |
Nejznámější poskytovatel podpory napříč segmenty | Skupina ČEZ / Nadace ČEZ | nejznámější sponzor v 6 segmentech |
Aktivita nejčastěji zmiňovaná v souvislosti s charitativní činností |
Člověk v tísni
Červený kříž |
8 % spontánní přiřazení |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – sport | Jaromír Jágr | 88 % podpořená znalost |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – kulturní a společenské akce | Český lev | 86 % podpořená znalost |
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu – další oblasti | Člověk v tísni | 86 % podpořená znalost |
Aktivita s nejpřesněji přiřazeným sponzorem | Rákosníčkova hřiště / Lidl | 66 % |
Nejsympatičtější akce / událost | Extraliga ledního hokeje | 84 % |
Nejsympatičtější sportovec/ sportovkyně | Markéta Davidová | 65 % |
Nejsympatičtější akce – charita a lidé v nouzi |
Aplikace Záchranka | pro 54 % velmi sympatická |
Zdroj: Partnerství a sponzoring v Česku 2025, Incomind
Parametry výzkumu „Sponzoring a partnerství v Česku 2025“: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) v červnu 2025.
Zdroj: INCOMIND s.r.o.
Praha, 24. července 2025