Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go spojují síly v boji proti plýtvání potravinami v Česku

Síť francouzských pekařství PAUL a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují partnerství a reagují tak na rostoucí zájem podniků a uživatelů o snížení plýtvání potravinami. Cílem spolupráce je dát druhou šanci přebytečným potravinám z vybraných poboček PAUL a nabídnout je zákazníkům jednoduše prostřednictvím Too Good To Go aplikace.

Dle průzkumu Too Good To Go a výzkumné agentury STEM/MARK (2024) 87 % Čechů zaujímá k plýtvání jídlem negativní postoj a celých 90 % souhlasí s tím, že by podniky měly nabízet zbylé potraviny na konci dne za lepší ceny, aby se zamezilo jejich vyhození. Too Good To Go, největší světové tržiště pro hospodaření s přebytky potravin, nabízí řešení, které umožňuje jednat udržitelným a zároveň cenově dostupným způsobem a pomáhá podnikům generovat zisk z neprodaných potravin.

Známá síť francouzských pekařství PAUL si získala oblibu díky svým autentickým receptům, čerstvým surovinám a vysoce kvalitnímu pečivu. Nyní společnosti PAUL a Too Good To Go spojují své síly a nabízejí řešení, které propojuje kulinářskou tradici se snížením plýtvání potravinami, čímž odráží společné hodnoty a rostoucí poptávku po udržitelnějších možnostech.

„V pekařství PAUL věříme, že o planetu je třeba pečovat se stejnou láskou, s jakou pečeme naše produkty. Proto jsme se rozhodli spojit síly s řešením Too Good To Go, které předchází plýtvání potravinami a dává jim druhou šanci. Díky této moderní aplikaci máme možnost oslovit zákazníky se zájmem o udržitelnost a nabídnout jim kvalitní pečivo za zlomek původní ceny. Prostředí aplikace je velice intuitivní. Udržitelnost pro nás navíc není jen trend, ale závazek,“ říká Jana Zástěrová, marketingová manažerka pekařství PAUL.

“Z partnerství s pekařstvím PAUL máme velkou radost. Tato spolupráce je obzvlášť smysluplná, protože Česko je po Francii, Velké Británii, Belgii a Španělsku dalším významným trhem, kde společně pracujeme na snižování plýtvání potravinami ve velkém měřítku. Díky společnosti PAUL získají naši uživatelé možnost zachránit další výborné potraviny a mít tak skutečný přínos pro planetu – a to vše za přijatelnou cenu. Too Good To Go je výhrou pro udržitelnost, pro naši komunitu a pro podniky, které se zasazují o pozitivní změnu,” uvádí Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.

Uživatelé Too Good To Go mohou v Dobrovacích z pekařství PAUL najít jak sezónní potraviny a speciality, tak i pochoutky ze stálé nabídky, jako jsou čerstvé bagety, croissanty, tradiční francouzské dezerty, sendviče nebo quiche za 49 Kč (běžná cena 149 Kč) nebo za 65 Kč (původní cena 195 Kč). Na počátku spolupráce budou v aplikaci Too Good To Go k dispozici dvě pobočky pekařství PAUL – I.P. Pavlova a Chodov. Po počáteční testovací fázi se plánují připojit další lokality.

Jak to funguje?

Uživatelé Too Good To Go si mohou přes aplikaci rezervovat Dobrovaky naplněné překvapivým mixem přebytečných potravin za sníženou cenu oproti původní maloobchodní hodnotě obsahu. Uživatel si pak vyzvedne svůj Dobrovak jednoduchým ukázáním účtenky v aplikaci v čase, který pekařství nastaví. Už jen záchrana 1 Dobrovaku (1kg potravin¹) prostřednictvím Too Good To Go aplikace pomáhá zabránění vzniku 2,7 kg emisí CO2e, 810 litrům zbytečně spotřebované vody a 2,8 m2 půdy ročně.

O Too Good To Go

Too Good To Go je společnost se sociálním dopadem, která spojuje uživatele s partnery, aby zachránili neprodané potraviny a zabránili jejich plýtvání. Se 100 miliony registrovaných uživatelů a 175 000 aktivními partnery v 19 zemích provozuje Too Good To Go největší světové tržiště s přebytečnými potravinami.

Od svého spuštění v roce 2016 pomohla společnost Too Good To Go zachránit před plýtváním více než 400 milionů jídel, což odpovídá zabránění vzniku 1,1 milionu tun CO2e. Podle projektu Drawdown (2020) je snížení plýtvání potravinami krokem číslo jedna, kterým lze přispět k řešení změny klimatu, a to omezením nárůstu teploty do roku 2100 o pouhé 2˚C.

V Česku Too Good To Go spolupracuje již s více než 430 lokálními podniky, mezi které patří například Zrno Zrnko, L’osteria, Vilgain, Bombay Express, Dean & David, Lokal Bakers, EMA Espresso Bar, The Miners a Costa Coffee.

Další informace o poslání Too Good To Go najdete na Too Good To Go webových stránkách.

1. Množství jednotlivých hodnot vychází z nezávislého výzkumu provedeného v roce 2023 společností Mérieux Nutrisciences | Blonk a ověřeného výzkumníky z Oxfordské univerzity a WRAP. Výzkum byl proveden v rámci měření, které vychází z údajů o indexu životního cyklu potravin, které jsou zachráněny před vyhozením.

 

Zdroj: Rubikon PR

Praha, 12. května 2025