Společnost dm drogerie dbá na životní prostředí

V roce 2019 zahájila dm drogerie markt kampaň s názvem Vědomá volba pro podporu trvalé udržitelnosti a během dvou let zavedla řadu dalších kroků, kterými nejenže přispívá k ochraně životního prostředí, ale zároveň jejich prostřednictvím ukazuje, že změna může být snazší, než se zdá.

Na počátku kampaně stála jednoduchá myšlenka – rozhodnutí pro ohleduplnější přístup ke svému okolí je vědomé rozhodnutí každého z nás. Cílem bylo zákazníkům ukázat, že stačí udělat první krok. Sama společnost se tak rozhodla zákazníky inspirovat, jít příkladem a zavést na prodejnách taková opatření, která prokážou, že změna může být snazší, než se na první pohled zdá.

„Mezi vůbec první jednoduché, ale zároveň velmi účinné kroky dm drogerie se zařadilo zavedení zelených cenovek. Stalo se tak v roce 2018 a na prodejnách je lze nalézt dodnes. Nakupující díky nim na první pohled poznají produkty šetrné k přírodě. Těch je v sortimentu dm drogerie aktuálně okolo dvou tisíc,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Výrazné posílení nabídky ekologických a šetrných produktů vlastních privátních značek přišlo vzápětí, dm drogerie v současnosti nabízí více než 150 produktů osmnácti různých značek, které jsou rostlinného původu, neobsahují složky vyrobené z ropy, mají minimální vliv na vodní organismy, jsou biologicky rozložitelné a netestované na zvířatech. „Tyto produkty jsou nositeli různých ekoznaček a mezinárodních certifikátů, jakými jsou například Ecolabel, Ekologicky šetrný produkt či Der blaue Engel. K přírodě šetrné produkty dm značek lze také snadno rozpoznat. Kromě toho, že jsou opatřeny zelenými cenovkami, jsou označeny nápisem nature,“ přibližuje Peroutka.

Méně plastu, více úcty k přírodě

Dalším pozitivním posunem bylo ukončení prodeje jednorázových plastových a nylonových tašek v říjnu 2019. Tím společnost dm snížila roční produkci plastového odpadu o 63 tun. Zákazníci si své nákupy mohou v současnosti odnášet v taškách vyrobených z osmdesátiprocentního recyklátu či z fair trade bavlny. „Ekologickou novinkou jsou tašky ECOVERO, které obsahují dřevěná vlákna pocházející z poškozených stromů. Při jejich výrobě se navíc spotřebuje až o šedesát procent méně vody v porovnání s bavlněnými taškami,“ doplňuje Peroutka novinku z oblasti trvalé udržitelnosti.

Mezi nejnovější trvale udržitelné počiny dm patří nedávné uvedení nové produktové řady Pro Climate, která svým životním cyklem kompenzuje dopady na životní prostředí, ale také například rozšiřování nabídky stáčené ekodrogerie. Ta se u zákazníků setkává s kladnou odezvou a poptávkou po zavedení plnicích stanic do dalších prodejen.

„Takto vybavených prodejen dm je v Česku aktuálně šestnáct, v každém kraji alespoň jedna. Pracujeme však na otevření a modernizaci dalších. Poptávka po stáčené certifikované ekodrogerii Yellow & Blue je obrovská, od začátku roku 2021 si naši zákazníci stočili více než sedm tisíc litrů těchto prostředků, od zavedení plnicích stanic pak více než 25 tisíc litrů. Dlouhodobě nejprodávanějším produktem je prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule. V meziročním srovnání vzrostl prodej stáčené ekodrogerie o více než dvacet procent,“ uzavírá Jiří Peroutka.

 

Zdroj: LESENSKY.CZ s.r.o.

Praha, 16. července 2021