Společnost Ingka Group oznamuje růst maloobchodních tržeb o 5 %

Společnost Ingka Group¹ dnes oznámila celkové tržby za finanční rok 2019², které činily 36,7 miliardy euro³.  S úpravou zohledňující změny kurzů byl zaznamenán nárůst tržeb o 5 % . V letošním roce společnost uskutečnila řadu investic, včetně otevření nových obchodních domů IKEA ve velkých městech, posílení sítě pro doručování zboží, urychlení investic do obnovitelných zdrojů energie a digitálního rozvoje. To vše je součástí probíhající transformace, která přispívá k tomu, aby byla IKEA ještě více dostupnější, udržitelnější a umožnila zákazníkům pohodlnější nákup.

V rychle se měnícím prostředí maloobchodu se společnost Ingka Group zaměřuje zejména na rozšiřování počtu a vylepšování všech míst, kde se setkává se zákazníky. Chce tak být ještě více dostupnější všem zákazníkům tehdy a tam, kde to potřebují. Návštěvnost IKEA zůstává na vysoké úrovni. Do obchodních domů IKEA zavítalo v minulém finančním roce 839 milionů lidí. Internetové stránky IKEA zaznamenaly 10% růst návštěvnosti, což celkově představovalo téměř 2,6 miliardy návštěv. Kromě toho se meziročně zvýšily také on-line tržby o 46 % a nyní tvoří kolem 11 % z celkových tržeb. Jak společnost roste, je odhodlána posílit svůj pozitivní dopad na lidi a planetu a učinit z trvalé udržitelnosti prioritu ve své každodenní práci.

„Měli jsme opravdu vydařený rok. V současné době procházíme jednou z největších transformací v naší historii. Udržet si silnou pozici na trhu a skvělé výsledky  se nám daří díky všem úžasným kolegům z celého světa IKEA, kteří i nadále každý den ukazují, jak jsou podnikaví a dokáží vést druhé. Máme jednoduchou, ale silnou vizi vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí, které chceme všichni dosáhnout, což je letos skutečně vidět,“ říká Jesper Brodin, generální ředitel společnosti Ingka Group.

Společnost Ingka Group se neustále snaží hledat nové způsoby, jak co nejlépe reagovat na potřeby zákazníků IKEA. V průběhu roku společnost otevřela 7 tradičních obchodních domů, 11 menších obchodních domů IKEA a plánovací studia ve velkých městech, jako jsou Moskva, New York, Paříž a Londýn. V plánu je také výstavba dalších obchodních domů v Kodani, Šanghaji a Tokiu. Společnost spustila novou aplikaci IKEA, která zákazníkům usnadňuje vyhledávání a nákup výrobků IKEA, kdykoli a kdekoli budou chtít.

Ingka Group uskutečňuje investice napříč společností, které mají za cíl úspěšnou transformaci v prostředí maloobchodu, včetně nových řešení pro uspokojení potřeb zákazníků. Ingka Group získala 49 % společnosti na instalaci kuchyní Traemand. Investiční část společnosti Ingka Group – Ingka Investments – mimo jiné letos provedla několik menšinových investic do společností, jako jsou Optoro, Ori, LivSpace a Retour Matras.

Nedávno společnost oznámila, že zrychlila své investice do obnovitelné energie a bude produkovat tolik obnovitelné energie, kolik spotřebuje ve svých provozech, čímž překročí svůj cíl pro rok 2020. Společnost Ingka Group staví trvalou udržitelnost do středu svých maloobchodních operací a v souvislosti s tím nedávno oznámila, že generální ředitelé na sebe ve 30 zemích včetně České republiky převezmou také roli manažerů pro oblast trvalé udržitelnosti. V jednotlivých zemích tak povedou činnost IKEA v klíčových tématech, jako je udržitelnější způsob života, obnovitelná energie a rovnost.

 „Potřebujeme, aby se společnost IKEA rozvíjela trvale udržitelným způsobem. Chceme ukázat, že dlouhodobý úspěch v obchodu může být v souladu s trvalou udržitelností a v tomto chceme jít ještě dále a zrychlit naše kroky. Je to největší odpovědností naší generace. Víme, že náš budoucí úspěch závisí na naší schopnosti pozitivně ovlivnit lidi a planetu, a proto zavádíme principy trvalé udržitelnosti do všech aspektů našich maloobchodních operací,“ uvedl Jesper Brodin.

Vlastník konceptu IKEA a celosvětový držitel licence, společnost Inter IKEA Systems B.V., také oznámil celkové maloobchodní tržby IKEA 12 franšízových společností ve výši 41,3 miliardy eur.

„Těší nás, že se IKEA nachází v srdci více a více Čechů, což dokazují i finanční výsledky za rok 2019. Na českém trhu očekáváme 4% růst. Víme, že pro naše zákazníky je důležité, aby IKEA byla ještě více dostupnější, a to nejen prostřednictvím našich obchodních domů, ale také online, i proto se maximálně soustředíme na jejich potřeby. Během finančního roku jsme v IKEA Česká republika přivítali více jak 10,1 milionů zákazníků. Registrujeme také zvýšenou návštěvnost na internetových stránkách o 5 % na celých 36,2 milionů návštěvníků, což jen potvrzuje rostoucí zájem o nákupy on-line. Také přibližně 7 % prodejů bylo uskutečněno on-line. Zákazník je pro nás středem všeho co děláme, i proto se cítíme obzvlášť poctěni tím, že jsme se v průběhu roku 2019 stali již pošesté absolutním vítězem soutěže Obchodník roku,“ říká Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generální ředitelka pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko, a dodává: „Za vším co děláme a čeho jsme dosáhli stojí velké usílí našich zaměstnanců. Společně jsme zavázáni k tomu, aby udržitelnost byla klíčovou součástí všech našich aktivit, zaměřených hlavně na udržitelné bydlení, obnovitelné zdroje a rovnost.“

1 Společnost Ingka Group je strategickým partnerem ve franšízovém systému IKEA, která provozuje obchodní domy IKEA ve 30 zemích.
2 září 2018 – srpen 2019
3 za finanční rok 2018 to bylo 34,8 miliardy euro

 

Zdroj: Ogilvy Public Relations

Praha, 27. září 2019