Retailová/maloobchodní síť Traficon společně s Philip Morris ČR a.s. chtějí dlouhodobě spolupracovat na modernizaci a větší odpovědnosti v prodeji nikotinových produktů. Vedle rozšířené nabídky bezdýmných alternativ a zavedení experience zón přináší tato spolupráce i technologické inovace a společenské projekty s důrazem na prevenci užívání mezi mladistvými.
„Nejde jen o obchod. Partnerství s Philip Morris vnímáme jako další krok v evoluci maloobchodního konceptu Traficonu. Vedle rozvoje sortimentu klademe důraz na technologie, které zajišťují odpovědný přístup k prodeji. Společně chceme dokázat, že i tento segment se dá dělat moderně, digitálně a s ohledem na společnost,“ uvedl Jiří Puršl, CEO Traficon s.r.o. a předseda představenstva mateřské společnosti DT-holding a.s.
Jedním z hlavních pilířů partnerství je důraz kladený na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem. Společnosti tak přicházejí s novými experience zónami, kde si dospělí zákazníci mohou vyzkoušet a detailněji prozkoumat všechny produktové řady zahřívaného tabáku IQOS, elektronických cigaret VEEV nebo nikotinových sáčků ZYN. Díky vyškolenému personálu zde také získají všechny potřebné informace spojené s užíváním nikotinových výrobků.
„Spolupráce s partnery, kteří kladou důraz na odpovědnost a inovace, je základem naší vize budoucnosti bez kouře. Partnerství se společností Traficon nám tuto vizi pomáhá českým spotřebitelům přiblížit. Jsme lídrem změny a přinášíme řešení, která jsou založená na technologiích opírajících se o robustní vědecký výzkum. Zároveň klademe důraz na přístup k informacím, vzdělávání a prevenci, a to zejména v ochraně nezletilých před přístupem k nikotinu,“ říká Petr Šebek, ředitel vnějších vztahů společnosti Philip Morris ČR a.s.
Díky novému systému Digital Signage, který bude postupně nasazen ve všech prodejnách Traficonu, je možné cíleně ovládat digitální obsah reklamních ploch v reálném čase. Cílem je automaticky řídit reklamní sdělení tak, aby reklama cílila na správné dospělé uživatele a omezil se tak negativní dopad na ostatní skupiny zákazníků. Zavedení chytrých systémů tak není jen technologickým, ale i preventivním krokem, který je v souladu s vizí obou firem ohledně podpory prevence přístupu mladistvých k tabákovým a nikotinovým výrobkům.
Součástí partnerství Philip Morris ČR a.s. a Traficonu je i spolupráce na dlouhodobých osvětových iniciativách, jejichž cílem bude zamezit prvnímu kontaktu nezletilých s nikotinovými výrobky. V nich se společnosti zaměří na edukaci, praktická opatření přímo na prodejnách, ale i vzdělávání samotných prodejců tabákových a nikotinových výrobků nebo vyvolání společenské diskuse.
Zdroj: Philip Morris ČR a.s.
Praha, 19. června 2025