UniCredit Bank přináší první bezkontaktní charitativní kiosky

Přiložit kartu, pípnout a přispět na dobrou věc? Charitativní kiosky od UniCredit Bank ve spolupráci se SoNet, Payment4U a Mastercard umožní jako první na trhu poprvé zaplatit příspěvek pomocí bezkontaktní platební karty či mobilní platební peněženky. Proces darování se zrychlí, zaujme více dárců a propojí charitu a moderní technologie. První kiosky budou otestovány v Praze v katedrále sv. Víta, v bazilice sv. Mikuláše na Malostranském náměstí, v kostele Panny Marie Vítězné – Pražského Jezulátka a v prostorách UniCredit Bank na náměstí Republiky na Praze 1.

UniCredit Bank pořídí v prvním kole celkem deset kiosků, které zdarma zapůjčí vybraným charitativním institucím v České republice a na Slovensku. Zkušenosti v zahraničí ukazují, že předem určená výše příspěvku spojená s možností zaplatit jej kartou či mobilní peněženkou vede k nárůstu příspěvků až o 30 %.

„Chceme poskytovat naše produkty a služby tam, kde mají skutečný dopad na naši společnost. Jsem velmi rád, že UniCredit Bank jako první na českém a slovenském trhu spouští projekt bezkontaktních charitativních kiosků, které jsou rozhodně inovativním krokem tím správným směrem v moderním bankovnictví. Díky nim mohou české a slovenské neziskové organizace získat více příspěvků pro dobrou věc a umožnit platby na charitu moderním a transparentním způsobem,“ říká Paolo Iannone, General Manager UniCredit Bank.

Jsme velice rádi, že se můžeme s našimi projekty na pilotním využití charitativních kiosků podílet, máme jich v zásobě celou řadu,“ doplňuje s úsměvem výkonný ředitel Arcibiskupství pražského, Antonín Juriga. „V katedrále budeme vděčni za každý dar věnovaný na Svatovítské varhany, v barokním prostředí svatého Mikuláše na Malé Straně či v prostorách UniCredit Bank poděkujeme za naše nejmenší potřebné, neboť příspěvky vybrané zde budou věnovány na výstavbu nové školy Dona Bosca, která nabízí útočiště handicapovaným dětem.“

Lenka Bukalová, manažerka obchodu a marketingu společnosti Sonet

„Velmi rádi jsme se podíleli se společností Payment4U na vývoji charitativního kiosku, který přináší univerzální řešení bezkontaktní platby napříč zeměmi pro organizace, které jsou zcela nebo z části závislé na příspěvcích třetích stran,“ říká zástupce společnosti SoNet, která bankám a obchodníkům poskytuje komplexní služby v oblasti platebních technologií a na projektu charitativních kiosků spolupracuje.

Jednoduché, bezpečné, nenáročné na provoz

Charitativní kiosek ocení všechny organizace zcela nebo částečně závislé na podpoře třetích stran. Uplatní se u církevních institucí, v charitativních a humanitárních organizacích, spolcích na obnovu kulturních památek nebo třeba v zoologických zahradách.

Věnování příspěvků bezkontaktní platební kartou či prostřednictvím mobilní peněženky je jednoduché, rychlé, bezpečné (není nutné manipulovat s hotovostí) a transparentní. Výši daru a potvrzení o uskutečněné transakci návštěvník vidí díky inteligentnímu LED systému, nechybí ani závěrečné poděkování.

Kiosky svým designem nenarušují místa určená například k rozjímání a modlitbám. Nepotřebují pevné připojení k internetu a lze je umístit kdekoliv v prostoru. Provoz zajišťují baterie, které na jedno dobití vydrží přibližně týden.

Pro UniCredit Bank nejde o první produkt v oblasti přijímání bezkontaktních plateb. Banka se vždy řadila mezi lídry v oblasti samoobslužných platebních terminálů. Například jako první spustila placení kartou u samoobslužných parkovacích automatů.

 

Zdroj: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia

Praha, 5. září 2019