Společnost Zalando SE oznámila, že její dozorčí rada jmenovala finanční ředitelkou (CFO) Annu Dimitrovovou, která svými bohatými zkušenostmi podpoří strategii společnosti Zalando, jejímž cílem je budování předního celoevropského ekosystému elektronického obchodování v oblasti módy a životního stylu. S účinností od 1. ledna 2026 se připojí k představenstvu společnosti Zalando a převezme odpovědnost za finanční týmy a týmy správy a řízení společnosti.

Dimitrova má za sebou více než 20 let mezinárodní kariéry a přináší rozsáhlé zkušenosti ve všech aspektech financí, včetně fúzí a akvizic, kapitálových trhů a vztahů s investory. V současné době působí jako finanční ředitelka skupiny Deutsche Glasfaser a dříve zastávala řadu vedoucích pozic ve skupině Vodafone, včetně finanční ředitelky Vodafonu v Německu a České republice a finanční kontrolorky skupiny. Jako ředitelka pro strategii, rozvoj společnosti a integraci ve společnosti Vodafone Germany vedla integraci a realizaci synergií po akvizicích společností Kabel Deutschland a Unity Media.
„Anna v sobě spojuje hluboké finanční znalosti, silné strategické myšlení, osvědčené vedení velkých mezioborových týmů a výjimečné výsledky v oblasti transformace,“ uvedla Kelly Bennettová, předsedkyně dozorčí rady společnosti Zalando . „Je perfektní volbou pro doplnění této silné skupiny vedoucích pracovníků v představenstvu a pro spolupráci s prvotřídními týmy společnosti Zalando s cílem využít vzrušujících příležitostí, které jsou před ní.“
V rámci rozvoje ekosystémové strategie společnosti Zalando s cílem vybudovat přední celoevropskou platformu pro elektronické obchodování s módou a životním stylem napříč segmenty Business-to-Consumer (B2C) a Business-to-Business (B2B) bude Dimitrova hrát klíčovou roli v posilování silných finančních základů společnosti, podpoře škálovatelného růstu a uvolnění smysluplné dlouhodobé tvorby hodnoty. David Schröder, který je od března dočasným finančním ředitelem, se znovu zaměří na své povinnosti jako spolugenerální ředitel.
„Jsem nadšená, že se mohu připojit k Zalandu v tak klíčové době, kdy jeho aktualizovaná ekosystémová strategie otevírá nové obchodní příležitosti v segmentu B2C i B2B, aby ještě lépe sloužila spotřebitelům a partnerům v celé Evropě,“ řekla Dimitrova . „Stejně jako Zalando mám vášeň pro to, jak technologie mění životy zákazníků, společnost a obchodní modely. Zalando je důkazem toho, že Evropa dokáže vytvářet růstové společnosti pro digitální věk. Těším se na spolupráci se všemi na urychlení růstu, zvýšení marží a podpoře silné generování hotovosti ve velkém měřítku v celé Evropě.“
Zdroj: AMI Communications
Praha, 30. října 2025








