
Míra inflace vyjádřená vzestupem spotřebitelských cen sice v Evropě polevila, ale to nic nemění na tom, že lidé se snaží během nákupů potravin i dalšího zboží ušetřit.
Z pravidelně prováděných průzkumů plyne, že stoupá zájem o privátní značky, přičemž zhruba dvě třetiny spotřebitelů je spokojeno s jejich kvalitou. Jaké také zřejmé, že většina zákazníků chce zůstat privátním značkám, nabízejícím dobrý poměr „cena – výkon“ věrná – ve střednědobém výhledu určitě.
Příklon k privátním značkám se stal důležitou součástí nákupních zvyklostí Evropanů. To se týká nejenom čerstvých a trvanlivých potravin, ale například chemických přípravků pro domácnost, kosmetiky, oděvů, obuvi a dalšího rychloobrátkového zboží. Obrat privátních značek v rámci evropského potravinářského maloobchodu během 52 měsíců (do konce července 2024) meziročně vzrostl o 6 % na 354,5 mld. eur, v absolutním vyjádření o 20 mld. eur. Celý článek