Najdete nás na každém kilometru

Logistika poslední míle, tedy finální fáze doručení zásilky přímo k zákazníkovi, je nedílnou součástí e-commerce. Nejde o maličkost: poslední míle je velice nákladná a může představovat přes polovinu nákladů dodavatelského řetězce.

Obecně platí, že poslední míle odkazuje na konečný logistický úsek, nejdražší segment, který zahrnuje problémy, jako jsou zpoždění a nesoulad se zákazníkem. S růstem elektronického obchodu zákazníci očekávají rychlé a spolehlivé dodací lhůty a rovněž flexibilní možnosti dodání. Aby poskytovatelé logistiky splnili tato očekávání, investují do technologií. Celý článek

Funkcionalitu aplikací ovlivňuje i phygital

Dnes již pro zákazníka není otázkou, jestli mít nákupní aplikaci, nýbrž to, do jaké míry mu usnadní nebo zlevní nákup.

O aplikacích se přestává uvažovat jako o nezávislém médiu vůči kamenným prodejnám. Nejenže se tak stávají plnohodnotnou extenzí pro phygital retail, ale také rozhodují o tom, nakolik si dokáže řetězec udržet zákazníky. A to i vzhledem ke přímé zkušenosti při nákupu. Na použití aplikace, resp. věrnostní karty jsou často navázány také různé typy slev. Celý článek

Češi chtějí kvasový chléb i netradiční a lokální druhy

Pečivo je pro většinu Čechů základní potravinou a neodmyslitelnou součástí jídelníčku, kterou nakupují prakticky denně. Kvalitní chléb a pečivo nejen, že skvěle chutná, ale může splňovat i požadavky moderních stravovacích směrů, týkajících se zdravé a nutričně hodnotné výživy. Jak moc jsou tuzemští spotřebitelé citliví na cenu a po kterých slaných i sladkých druzích pečiva sahají nejčastěji?

Pečivo neztrácí svou důležitost ani v době, kdy se mění stravovací trendy a lidé věnují větší pozornost zdravé výživě a alternativním potravinám. „Dlouhodobě sledujeme zájem o druhy pečiva, které zapadají do kolonky „zdravého životního stylu,“ velmi oblíbený je vícezrnný diamant nebo žitný rohlík. Nicméně se nejedná o výraznější trend. Obecně lze říci, že poptávka po pečivu je poměrně stálá a stabilní,“ potvrzuje Eliška Froschová, tisková mluvčí společnosti Lidl. Celý článek

Etiketa není jen nálepka

Etiketa je na první pohled nenápadný pomocný obalový prvek. Na pohled druhý si každý z nás uvědomí, že se jedná o prvek nesmírně důležitý a v některých případech i nenahraditelný. Etiketa může být nosičem důležitých informací, estetickým prvkem či prostředkem k uzavírání. Nebo i všechno dohromady.

Etikety jsou oblíbeným doplňkem mnoha obalů i sortimentů. Neodmyslitelně jsou spojeny především s lahvemi v nápojovém průmyslu, ale neobejde se bez nich ani sektor wellness&beauty, kde slouží k označení dóz, kelímků, flakonů, ale i dalších obalů na kosmetiku. Široký svět etiket zahrnuje i vysloveně technické průmyslové sektory a pochopitelně i logistiku, koneckonců i štítky s čárovým kódem a specifikací manipulační jednotky na paletě jsou aplikovanou etiketou. Etiketa rovněž zdaleka nemusí sloužit jen ke sdělení informací ve spojením s marketingovými funkcemi. Jak potištěné, tak i nepotištěné etikety slouží i k uzavírání obalů. Další její funkcí může být i zajištění vyšší bezpečnosti produktu, či ve spojení s aktivním balením, mohou inteligentní etikety monitorovat změny, které vedou ke snížení trvanlivosti potravin. Celý článek

V Praze funguje 608 prodejen řetězců a aliancí

Mezi prodejnami nadnárodních řetězců mají v Praze nejvíce prodejen Albert supermarket a Žabka. Mezi prodejnami lokálních aliancí vede síť prodejen Bala.

Po několika letech jsme pro vás ve spolupráci se společností GfK-NIQ opět připravili exkluzivní přehled obchodní sítě v jednotlivých krajích České republiky. Čtrnáctidílný seriál zahajují potravinářské řetězce a nákupní aliance v Praze.

Výzkum společnosti GfK-NIQ ukázal, že v Praze bylo v provozu na počátku roku 2025 celkem 608 řetězených prodejen potravin, ať už se jednalo o nadnárodní řetězce či o prodejny sdružené v lokálních řetězcích či aliancích. Z tohoto počtu bylo 62 % prodejen nadnárodních řetězců a 38 % prodejen lokálních řetězců a aliancí. Nejvíce řetězených prodejen potravin bylo rozmístěno ve velkých městských obvodech Praha 4 a Praha 5, nejméně v centrálních částech Prahy (Praha 1 a Praha 7). Celý článek

I klasický recept lze udělat znova a lépe

Těstu u nás dáváme na čas, zaslouží si to, říká Ondřej Kuchař, jeden ze spolumajitelů pekárny Zrno Zrnko. Zrno Zrnko založili dva kamarádi, kterým se zamlouvala představa, že výsledek své práce budou moct vzít do ruky a potěší jím sebe i ostatní. Přáli si vybudovat pekárnu, která bude nabízet řemeslný chleba a pečivo, a tak „covidovou“ dobu strávili pekařským sebevzděláváním. Během pár let svou firmu vyladili k dokonalosti.

Můžete představit vaši pekárnu, její historii, a zavzpomínat, jaké byly před pěti lety vaše začátky?

V roce 2018 jsme prodali naši minulou firmu, konkrétně Jazykovou školu James Cook Languages, a věděli jsme, že chceme s mým společníkem Jakubem Štefečkem podnikat i nadále společně. Analyzovali jsme spoustu trendů v různých oborech, a také samozřejmě vyhodnocovali naše možnosti. Pomyslný trychtýř se stále zužoval a zužoval, a nakonec nám z toho vypadla řemeslná pekárna. Celý článek

Praha je domovem mnoha inspirativních podniků

Přesto, že čelí silné konkurenci větších hráčů a mezinárodních korporátů, mají v Praze i menší firmy jedinečné obchodní příležitosti.

Na mapování obchodní sítě, které pro Retail News připravuje společnost GfK-NIQ, bude vždy navazovat i „návštěva“ zajímavých firem na straně výroby a dodatelů.

Autenticita, kreativní myšlení, flexibilita a přidaná hodnota v podobě kvalitních a originálních produktů, to nabízejí menší firmy. Mají mnohdy specifické spektrum zákazníků, musí se umět rychle přizpůsobovat požadavkům trhu, i aktuálním trendům v poptávce. Na území hlavního města Prahy existuje takových podniků celá řada. Jsou schopny poskytovat osobní přístup a budovat pevné vazby se svými zákazníky, což je v dnešní době velkou konkurenční výhodou. Tyto firmy pomáhají vytvářet rozmanitější ekonomické prostředí v daném regionu. Celý článek