Komerční článek

Místo prodeje

Společnost Jansen Display od roku 1995 vyvíjí a vyrábí prezentační systémy zejména pro umístění plakátů a letáků. V poslední době se výrazně zaměřuje na digitální prezentace a světelné venkovní využití prezentačních prvků. Na otázky odpovídal Jiří Hubka, obchodní ředitel společnosti Jansen Display s.r.o. pro Českou a Slovenskou republiku.

Restaurace jsou specifický segment firem – celý jejich byznys se ze 100% odehrává v místě prodeje. Je pro vás pohostinství jako zákaznický segment z pohledu prezentačních systémů nějak zvláštní?

Z našeho pohledu se jedná o velmi konzervativní trh, pro který je třeba vyvíjet specifické prvky a nelze jen kopírovat běžnou nabídku. V ostatních oborech vyvíjíme nové, moderní a inovativní prezentační prvky, pro restaurace jdeme proti proudu času a vytváříme retro prvky nebo klasické „offline“ prezentace.

Nejběžnější jsou dřevěné prvky pro popisování křídou, i když i zde je možné najít drobné inovace, třeba, že se již nepíše křídou ale křídovými popisovači.

0256
Jiří Hubka, obchodní ředitel společnosti Jansen Display, nastoupil do společnosti v roce 1998. Po rozjezdu obchodní pobočky na Slovensku se vrátil do České republiky a od té doby má na starost obchod v České i Slovenské republice.

Digitalizace je silným trendem i v segmentu HORECA. Dnes už má téměř každá restaurace či hospoda vlastní webové stránky, Facebookový profil a sbírá online hodnocení. Projevuje se nějak sílící příklon k digitálu v poptávce po klasických prezentačních systémech?

Každý restauratér si musí uvědomit, že Facebook nebo webové stránky mu restauraci nenaplní. Jedná se o podporu prodeje a to zejména pro zákazníky, kteří jej nebo restauraci znají.

Nelze si říct, celý rozpočet dáme do online komunikace a čekat, co se stane. Základní koncept prezentace je třeba držet i ve fyzických nosičích a komunikaci. Pivovar do restaurace také nepřestane dodávat reklamní podtácky, protože má nové weby.

Chápu to tak, že poptávka po klasických komunikačních nosičích trvá. Pozorujete nějaký vývoj v preferenci v rámci toho klasického segmentu? Například příklon k podsvíceným rámům nebo nějaké složitější prezentaci? Nebo jsou provozovatelé v pohostinství spíše konservativní?

Je vidět nárůst poptávky po nosičích, které dělají něco navíc, třeba již jen to že svítí. Běžný reklamní stojan musí obsahovat alespoň dva různé formáty, nebo jeden podsvětlený. Optimum je dnes již univerzálnost pro maximální využití investice do těchto reklamních stojanů.

S ohledem na dnešní architektonické pojetí provozoven je také běžné oboustranné provedení nosičů, protože jsou většinou viditelné z obou stran (zevnitř i zvenku).

Běžnou součástí reklamních stojanů se dnes stávají fotorámečky, nebo přímo digitální displeje s přehráváním reklamního obsahu.

Mohou vůbec klasické prezentační formáty „z plastů a plechů“ konkurovat digitální prezentaci? Jaké prezentační pomůcky může typická restaurace využít, třeba teď v létě?

Základní sadu prezentačních prvků si umí představit každý a s ohledem na ceny digitálních prezentací se jedná o tu levnější část rozpočtu na marketing restaurace. Nejklasičtější áčko s denní nabídkou Vám žádný Facebook nenahradí, když budete mít chuť na pivo, tak ho přece cestou z práce nebudete hledat na internetu, ale osloví Vás aktuální nabídka na chodníku.

Když jsme již před restaurací, tak populárním nosičem jsou reklamní stojany na kola s reklamním prostorem lákajícím na konkrétní nabídku. Stojánky na jídelní a nápojové lístky pro jednolisté nabídky nebo v provedení pro popis křídovými fixy opět reagují na aktuální menu.

A co digital signage, najde si také své využití?

Pokud má restaurace pevný jídelní lístek, je možné nahradit standardní vývěsní vitrínku digitálním monitorem s nabídkou. Ze zkušenosti se toto řešení osvědčilo zejména v provozech, kde se během dne vícekrát mění nabídka (snídaně, obědy a večerní menu).

Již jsme instalovali provozy, kde ve speciálních držácích nabídli hostům možnost používat tablety pro zpříjemnění pobytu v restauraci. V neposlední řadě je to příležitost pro standardní komerční prezentace dodavatelů restaurací (nápoje, dezerty, suroviny) a jejich podílu na kultuře celé restaurace.

Možnost prezentace skrze tablety mne zaujala. Je to nákladné řešení? V jakých částkách se zhruba pohybujeme pro typickou restauraci středně velké kapacity? Jak náročná je obsluha a údržba zařízení a informací v nich?

Záleží, co od nich potřebujete. Mohou sloužit jen jako zobrazovací jednotka pro komerční prezentaci nabídky nebo umožnit volnou práci a zábavu na tabletu. Nejvyšší stupeň nastavení této digital signage je plně kontrolovatelná správa obsahu a zobrazovaných informací z jednoho místa. Kdy vy jako provozovatel určujete, co se kdy a komu bude zobrazovat, a to celé vzdáleně na kompletně celé síti vašich tabletů nebo monitorů na dálku.

Tato verze je samozřejmě vhodná pro větší sítě provozoven a restaurací. V tomto případě máte plnou kontrolu na prezentacích a navíc můžete využívat a vyhodnocovat všechna data, která je možno centrálně třídit.

Máte nějaký konkrétní příklad úspěšné instalace?

V současné době jsou první stojany s tablety a online jídelní lístky s monitory 32“ nainstalovány v Praze v restauracích největšího řetězce rychlého občerstvení. Jedná se o kombinaci umožnění zábavy zákazníkům, kteří navštívili restauraci a informace o aktuální nabídce a cenách.

Setkáváte se naopak s nějakými typickými chybami? 

Nejčastější chybou je očekávání provozovatele, že dodavatel zajistí vše, co je v případě POS a prezentace třeba. Selským rozumem je potřeba si uvědomit, že i on se snaží prosadit hlavně a pouze své zboží, takže podle toho bude prezentace restaurace vypadat. Pokud máte svůj koncept, je třeba se jej držet a nenechat si vnutit, i když zadarmo, cokoli, co nechcete nebo se omezovat v nabídce.

Můžete upřesnit příklad následku takového vnucení si stylu dodavatele z praxe?

Zavážete se pivovaru, ten Vás vybaví vším ohledně nabídky a prezentace piva, ale nemá zpracovaný koncept pro prezentaci jídla, případně alternativních nápojů, takže se „dolepuje“ nabídka na jiné nápoje, není vyřešen koncept s denní nabídkou jídel, zahrádku tu neřešili vůbec tak co s ní? Orientační systém (toalety, další prostory restaurace) většinou nebývá také řešen.

Jakým směrem se podle vás bude prezentace v pohostinství vyvíjet?

Prezentace bude postavena na všech dostupných kanálech, ale to naše „železo“ v podobě reklamních stojanů bude mít vždy svou váhu. Do restaurace také chodíte a nečekáte, že tento požitek prožijete jinak – virtuálně. Dokud bude nutné do restaurace chodit, tak i reálné prezentační prvky budou mít svou nezastupitelnou roli.

To určitě ano, nicméně i ta reálná, hmatatelná prezentace se technologicky vyvíjí. Ostatně i vy sami jako výrobce přicházíte každý rok s nějakými inovacemi. Která novinka podle bude pro segment HORECA aktuální v dalších měsících či nejbližších letech?

Aktuálně nasazujeme vlastní výrobní řadu dřevěných prezentačních tabulí, rámů a stojanů v sedmi druzích profilů a barvách s černou popisovatelnou deskou. Jedná se současnou retro vlnu a zařizování restaurací v rustikálním stylu, proto i my jsme zařadili do vlastního výrobního programu tyto prvky.

Druhým stěžejním prvkem jsou naše inovované světelné LED plakátové rámy, kdy jsme vývojem zajistili podstatně větší svítivost a přitom snížili výrobní cenu celého rámu, tak že již dnes jsou tyto LED rámy levnější než klasické se zářivkovými trubicemi.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.