Výsledky soutěže MasterCard Obchodník roku 2015

Absolutním vítězem se potřetí stala Ikea

Absolutním vítězem a držitelem titulu MasterCard Obchodník roku 2015 se potřetí v řadě stala Ikea Česká republika.

Ikea Česká republika byla také oceněna v rámci oborových kategorií jako MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015. Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl Česká republika, Teta drogerie, Deichmann-Obuv, Sportisimo, CZC.cz, OBI a Mall.cz.

Ocenění GE Money Bank Věrnostní program roku 2015 získala Teta drogerie za svůj Teta klub.

Vítězové jednotlivých kategorií soutěže byli určeni podle výsledků rozsáhlého reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny („top of mind“), počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

Vítěze v kategorii MasterCard Obchodník roku 2015 – GE Money Bank Cena veřejnosti vybrali zákazníci hlasováním na internetu a přes SMS. Nejvíc hlasů získal Lidl Česká republika. Do hlasování se letos zapojilo celkem 123 556 osob, což je téměř dvakrát více než loni.

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem třináctého ročníku ocenění MasterCard Obchodník roku 2015 se stala společnost Ikea Česká republika, která zvítězila i v předchozích dvou ročnících soutěže. Lidé nejvíce oceňovali hlavně skladbu sortimentu společnosti, prodejna vykazuje i vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

„Výherce jednotlivých kategorií určili sami zákazníci, jejich hlasování tak odráží dobré zkušenosti s jednotlivými prodejci a sortimentem i jejich oblíbenost. Již třináctým rokem oceňujeme prodejce na českém trhu na základě kvality jejich nabídky, dobrých vztahů se zákazníky a neustálou snahu obchodníků o zdokonalování služeb,“ říká Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.

Oborové kategorie

  • MasterCard Obchodník s potravinami 2015

První cenu (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos díky vysoké důvěře svých zákazníků vyhrál Lidl Česká republika, který se vloni umístil na třetí příčce.

Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

  • MasterCard Obchodník s drogerií a parfumerií 2015

Vítězem kategorie se stala společnost Teta drogerie, která se v předchozích ročnících umisťovala na druhé příčce.

Na druhém místě je dm drogerie markt a třetím umístěným se stal Rossmann.

  • MasterCard Obchodník s oděvy a obuví 2015

Ocenění v kategorii (obuv, oblečení, doplňky) získal řetězec Deichmann-Obuv, který obhájil loňské vítězství.

Na druhém místě se umístil Marks & Spencer a na třetím Baťa.

  • MasterCard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2015

Vítězem kategorie (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stejně jako v předchozím ročníku stalo Sportisimo. To boduje zejména největším povědomím u zákazníků a jejich vysokou loajalitou.

Na druhém místě stanul SportsDirect a na třetím Nike.

  • MasterCard Obchodník s elektronikou 2015

Toto ocenění opět získal e-shop CZC.cz, u kterého zákazníci pozitivně ocenili vedle kvality a šíře nabízeného sortimentu také přívětivé prostředí prodejen.

Na druhém místě skončil T. S. Bohemia a na třetím místě je Datart.

  • MasterCard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2015

Vítězem v kategorii (potřeby pro dům, zahradu a chovatele) se stalo OBI, druhý je Hornbach, který si v žebříčku o jedno místo polepšil, na třetím místě se umístilo Uni Hobby.

OBI získalo toto ocenění zatím v každém ročníku soutěže, na svém kontě tak má celkem třináct titulů. To je jednoznačným důkazem oblíbenosti, spokojenosti a loajality jeho zákazníků.

  • MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015

V kategorii zvítězila Ikea Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech.

Na druhém místě se umístil Jysk a na třetím místě je Sconto Nábytek.

  • MasterCard Internetový obchodník 2015

Cenu získal Mall.cz a obhájil tak loňské vítězství.

Na druhém místě se umístila alza.cz, a na třetím místě je eva.cz. Toto pořadí je stejné jako v loňském ročníku soutěže.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dvojčísle Retail News leden-únor…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.