Jak chce nakupovat generace X nebo Y?

Klíčem jsou moderní technologie

Nároky zákazníků rostou. V online i offline prostředí rozhoduje každý detail. Klíčem jak uspět u mladé generace jsou pro obchodníky moderní technologie, sociální sítě a poskytnutí zážitku.

Nakupování změnilo během jediné generace svou tvář. Tradiční modely jako otevírací doba a nabádání „kupte nyní“ přestalo platit. Nakupování se proměnilo na formu zážitku, který si chce především mladá generace užívat bez časového omezení. Významnou úlohu hrají doporučení od známých na sociálních sítích. Stále důležitější jsou také personalizované nabídky ušité zákazníkovi na míru.

Zákazník se musí bavit

Toto konstatování platí především v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům ukazují na míru přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče potom spotřebitelé stále častěji očekávají také v rámci jiných prodejních kanálů. „Z naší studie „Buducnost obchodu“ vyplývá, že 32 % mladých, které označujeme jako ‚Millenials‘ (‚Mileniáni‘) přímo vyžaduje, aby je obchodníci, ať už v e-shopech nebo v kamenných prodejnách, nějak zajímavě oslovili, překvapili nebo potěšili,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro SR a ČR.

„Lajky“ rozhodují

Najít si něco na Pinterestu nebo Instagramu, nechat si poradit od kamarádů na Facebooku, udělat si selfie přímo v prodejně nebo online. Přibližně tak se dnes mladí lidé rozhodují o nákupu. Důležitost sociálních sítí v rozhodování o nákupu potvrzují také statistiky uveřejněné v rámci studie Visa Europe:

  • 66 % respondentů z generace Y (děti narozené v letech 1986 až 1995) a Z (děti narozené po roce 1995) uvedlo, že svůj nákup konzultují s kamarády na sociálních sítích;
  • 39 % dotázaných potvrzuje, že sociální sítě využívají jako zdroj informací před nákupem.

Rovněž v budování loajality zákazníka začínají hrát sociální sítě podstatnou úlohu. Zákazník se totiž o koupi jakéhokoliv produktu rozhoduje více než kdykoliv předtím na základě toho, jaké sympatie tím získá u svých přátel. Obchodníkům tak chování zákazníků na sociálních sítích umožňuje personalizovat svůj přístup a individuálně je odměnit například za to, že sdíleli fotku s jejich výrobkem.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.