Elektronická evidence tržeb

Obchodníci o odklad nestojí

Informační kampaně k EET nabírají na tempu. Na konferenci a veletrhu v Brně se zapojili i dodavatelé technologií.

Dlouhodobá nespokojenost členů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se situací, kdy některé firmy obcházejí legislativu, čímž získávají výhodu, nad těmi, které všechny své finanční povinnosti plní, postavila profesní organizaci obchodníků od začátku do řady těch, které zavedení elektronické evidence tržeb podporují.

Rovné podmínky pro všechny

„Náš zájem se od prvopočátku soustřeďoval na to, aby došlo k vytvoření takového systému, který bude pro podnikatele co nejjednodušší, nákladově příliš nezatěžující, zároveň nevytvoří monopol pro určitého dodavatele IT řešení a především, který povede k tomu, aby platil pro všechny subjekty stejně,“ uvedla Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu při příležitosti konference a veletrhu pokladních řešení k elektronické evidenci tržeb, která se konala v září v Brně. Zároveň vyslovila přání, aby byli pracovníci ministerstva financí při kontrolách spravedliví a v potřebné míře zpočátku tolerantní.

Jako nedostatek celé přípravy na EET vidí skutečnostem, že před spuštěním kampaně k EET ministerstvo financí nezorganizovalo informační kampaň o daňovém systému v České republice, která by lidem i firmám osvětlila řadu nejasností.

Také Asociace českého tradičního obchodu podporuje zavedení elektronické evidence tržeb a zásadně odmítá posunutí její účinnosti o dva roky, jak jej v září představila TOP 09. Takový krok totiž podle AČTO v žádném případě nemůže prospět poctivým podnikatelům, zejména pak nezávislým českým obchodníkům, kteří na jakoukoliv právní normu, jež by narovnala pokřivené prostředí českého trhu, čekají už roky.

Proč? „Zdaleka ne všichni obchodníci se chovají mravně a férově, zejména pak co se týká plateb DPH a přiznaného obratu. Ti poctiví, kteří řádně platí, jsou za to ještě biti,“ říká Zdeněk Juračka, předseda AČTO. Podle Asociace je v současné době připravované EET jediným prostředkem, který by objektivně a neodvolatelně prokázal výši obratu jakéhokoliv obchodníka.

„Jsme přesvědčeni o tom, že z uvedeného důvodu v ČR funguje úspěšně a bez problémů několik tisíc prodejen, které neplatí DPH, přestože dlouhodobě překračují zákonem stanovený limit pro odvod daně,“ dodává Juračka.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.