Mluvme jako lidi – i v marketingu

Kampaň musí být srozumitelná. Musí se líbit spotřebitelům, ne jen kreativcům, kteří ji vymysleli a marketérům, kteří ji zaplatili.

Konference Comunication Summit 2020, Mluvme jako lidi, jejímž organizátorem byla společnost Blue Events, naservírovala posluchačům 19. listopadu řadu postřehů a rad, jak komunikovat nejen v současné komplikované době.

Konference určená pro profesionály z oblasti marketingové a PR komunikace proběhla online, což neubralo na kvalitě a zajímavosti vystoupení jednotlivých řečníků.

Klíčovým řečníkem byl Richard Shotton, autor bestselleru The Choice Factory, česky Anatomie rozhodování, ve které odhaluje 25 faktorů, které ovlivňují, jak nakupujeme. „Než začnete ovlivňovat něčí rozhodování, musíte zjistit, co k němu vede,“ říká. Ve své přednášce ukázal, jak využít poznatky behaviorální psychologie pro vylepšení byznysu.

Jak mluví úspěšní lidé a značky?

Jan Podzimek, CEO Pria System hned v úvodní prezentaci shrnul radu, která se v různé formě objevila i ve vystoupení dalších řečníků: „Mluvme srozumitelně, získáme tím pozornost našeho publika.“ Ke srozumitelné komunikaci přispívá podle Podzimka také vhodně zvolená technologie. Jako příklad uvedl podporu Hobžových Strážnických brambůrek, pro kterou zvolila Pria System sociální síť TikTok, přes níž cílí na mladé spotřebitele. Díky vlastnímu obsahu, zapojování se do výzev či zakomponování otázek a odpovědí do písniček se značce daří získávat počet zhlédnutí i v řádech statisíců. Ve spolupráci s řetězcem Datart aplikovala Pria Systém technologii Live Sale, která umožňuje prodejcům asistovat zákazníkovi při nákupu přes internet.

Neotřelá a nápaditá forma komunikace je již tradičně spojena se značkou Kofola. Jana Ptačinská, Communications Manager, Kofola Československo, popsala nejnovější komunikační strategii společnosti, která spočívá v orientaci na přírodní produkty. Firma a její zaměstnanci se například zapojili do pěstování bylinek, poté, co do portfolia společnosti přibyl výrobce čajů Leros.

Na práci se slovem a vyjadřováním vsadil Jaroslav Salon, jenž stojí za účtem na sociálních sítích Instagram a Twitter s názvem In_czechia_we_dont_say. Jeho profil s příspěvky „překládající“ do češtiny anglické a někdy i španělské fráze získaly za tři měsíce na 157 tis. sledujících na Instagramu a 61,5 tis. na Twitteru.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2020…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *