Uvedení nové značky vyžaduje promyšlenou koncepci

„Pro budování značky je důležitá atraktivita a originalita produktu,“ říká Michal Plesník, direct manager společnosti new delespine, s.r.o., která je exkluzivním distributorem značky JOXTY a mléčných produktů značky Bio Vavřinec.

Značka Enjoy Chips prochází v letošním roce rebrandingem. Přechod na název JOXTY s sebou přináší nejen nové logo a atraktivnější obaly stávající zeleninové řady chipsů, ale také možnost rozšíření rodiny snacků o další produktové řady.

New delespine je exkluzivním distributorem slaných snacků JOXTY a nově také bio mléčných produktů značky Bio Vavřinec pro český i zahraniční trh. Jak těžké je v dnešní době budovat pozici nové značky na trhu?

To je vždy otázka kombinace několika faktorů – těmi hlavními jsou velikost trhu, vývoj konkurence a otevřenost cílové skupiny spotřebitelů k novinkám. S posledně jmenovaným souvisí jeden z nejdůležitějších aspektů, jímž je atraktivita a originalita produktu. Zákazníci chtějí především zboží s unikátními vlastnostmi, segment snacků patří k těm méně konzervativním. Spotřebitelé rádi zkoušejí nové značky a neobvyklé příchutě. Segment bio produktů v posledních letech významně roste. Globální trend zdravého životního stylu tak pomáhá produktům značky Bio Vavřinec k přirozenému růstu a vyššímu zájmu koncových zákazníků.

Ve spolupráci s italskou výrobou chipsů JOXTY vyvíjíte také slané snacky na míru pro privátní značky. Ty ale i v té nejvyšší kategorie zpravidla konkurují brandům cenou. Neobáváte se kanibalizace značky?

Privátní značky jsou opravdu často postavené především na politice nízké ceny, té se dá ale vždy konkurovat kvalitní recepturou, originální příchutí a stylovým designem. Jako příklad můžu uvést naší nově uváděnou řadu chipsů JOXTY PROTEIN. Výrobu proteinových chipsů jsme před několika lety spustili pro významného klienta a nyní je úspěšně dovážíme na několik evropských trhů. Pozitivní reakce spotřebitelů na chuť, strukturu i složení s vysokým obsahem proteinu nás motivovaly k vývoji vlastní řady proteinových chipsů. Vlastně jsme si tím otestovali nově vznikající segment s proteinovými chipsy a pomohli posílit cílovou skupinu. Obecně věřím, že trh se slanými snacky je otevřený inovacím, a především trendy produktům – JOXTY mezi ně rozhodně patří.

Jako cíl jste si stanovili, že redefinujete trh s pochutinami a snacky a napravíte jim reputaci – změníte spotřebitelský obraz nezdravého mlsání na zdravější snackování / svačinkování. Jak konkrétně to chcete udělat?

Filozofií společnosti new delespine je přinášet na trh produkty z kvalitních surovin s přidanou hodnotou pro lidský organismus a složením, díky němuž nemusí mít nikdo výčitky. Obě značky, které zastupujeme na českém i zahraničním trhu, se ve všech zmíněných potkávají.

Receptura JOXTY je postavena především na skutečné zelenině, rostlinném proteinu, přírodním aroma či bylinkách. V našich chipsech nenajdete žádná chemická dochucovadla či barviva, složení je bez lepku, GMO a přidaného cukru. Šetrný výrobní proces uchovává v našich chipsech minerály ze zpracované zeleniny, stejně jako vysoký obsah bílkovin. Pečené varianty chipsů navíc nabízejí minimálně o 85% nižší obsah tuku než varianty smažené. K výrobě používáme výhradně slunečnicový olej s vysokým obsahem kyseliny olejové, který je vhodný pro smažení.

Bio mléčné výrobky pod logem značky Bio Vavřinec využívají jako hlavní vstupní surovinu kravské BIO mléko z českého wellfare chovu. Mléko je zpracováváno tradičními postupy bez chemických náhražek. Hotové produkty se tak vyznačují vysokou kvalitou chuti bez obsahu konzervantů, zahušťovadel, barviv, sušeného mléka či stabilizátorů. Výroba je navíc postavená na ekologicky udržitelné produkci ohleduplné k životnímu prostředí.

Budování brandu a jeho pozice na trhu je dlouhodobá záležitost, na které se podílí týmy marketingových odborníků. Kdo se stará se o marketingovou podporu značek JOXTY a Bio Vavřinec?

Za marketingovou podporou značek JOXTY a Bio Vavřinec stojí agentura FULL P Marketing. Ta zajišťuje kompletní servis od návrhů designu obalů, přes brand strategii, průběžnou podporu produktů na trhu až po eventy a PR komunikaci.

Co považujete aktuálně za největší problém při budování značky?

Dnešní trh je silně konkurenční a z hlediska ekonomické i politické situace extrémně dynamický. Rozhodující je schopnost nabídnout zákazníkům unikátní produkt s jedinečným designem za rozumnou cenu. Pokud uspějete v tomto kroku, nastupuje druhá a možná ještě náročnější fáze – udržet si pozornost zákazníka na všech prodejních kanálech. Jako silný nástroj k dosažení tohoto cíle vnímám neustálou inovaci v produktové nabídce a reflektování trendů na trhu. Nesmíte ustrnout a zaspat měnící se potřeby zákazníků.

Pandemie obecně zvýšila zájem lidí o zdraví a o to, co konzumují. Pociťujete to také na poptávce?

My jsme své produkty začali prodávat prakticky na začátku pandemie. Nemohu proto posoudit rozdíl v poptávce před pandemií a po ní. Jsem každopádně přesvědčený, že jsme na trh vstoupili ve správný okamžik a zdravějším produktovým portfoliem zaplnili díru na trhu, která zde přechodně vznikla. Dnes můžete v regálu každého obchodního řetězce a v nabídce většiny tradičních značek najít produkty v bio kvalitě.

Rozhodně pociťujeme zvýšený zájem privátních značek o výrobu zdravějších produktů. Koncový zákazníci se dnes zajímají o složení potravin a vyhledávají produkty, které jim pomohou ke zlepšení zdraví i fyzické kondice. Tento trend přirozeně tlačí na výrobce a prodejce, aby do nabídky zařadili zdravější produkty, ať už bez lepku, se sníženým obsahem tuku či soli, bez chemických aditiv nebo geneticky modifikovaných složek.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 4.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.