Jak oslovit zákazníky, když klesá poptávka?

V době, kdy je kupní síla nízká, je třeba zákazníka inspirovat.

Předpokládá se, že celosvětová inflace vzroste přibližně o 10 %, a vzhledem k rostoucím problémům s globálními dodavatelskými řetězci a ekonomické nejistotě bude klesat kupní síla spotřebitelů.

Podle nákupního indexu společnosti Salesforce za 1. čtvrtletí je digitální angažovanost vyšší než kdykoli předtím. Dvouletá míra růstu online prodejů v 1. čtvrtletí totiž celosvětově dosahuje 65 %. To naznačuje, že podniky mají značné možnosti, jak zapojit zákazníky a prodávat produkty online, ale pouze pokud to udělají správně.

Udržujte své zákazníky online

Vzhledem k neomezeným možnostem a vysokým obtížím s rozhodováním je zásadní pomoci zákazníkům vyhnout se paralýze výběru. Namísto poskytování dlouhých seznamů produktů a cen, které lze vyhledávat pomocí filtrů, mohou maloobchodníci s využitím digitálních platforem zajistit, aby se správné produkty dostaly ke správným zákazníkům.

Ať už se spotřebitelé nacházejí kdekoli, sběr dat v každém kontaktním bodě může pomoci maloobchodníkům lépe poznat svou klientelu a poskytovat personalizované služby. Schopnost sdílet informace a nabídky ve správný čas, založené na předchozích interakcích a přizpůsobené potřebám zákazníků, je udrží v angažovanosti, a tedy i v investicích.

Aby toho maloobchodníci dosáhli, musí se spoléhat nejen na své vlastní kanály, ale také využívat personalizační sílu sociálních sítí, aby zvýšili povědomí a prodej. Podle společnosti Statista činil v roce 2020 počet uživatelů sociálních sítí na celém světě více než 3,6 miliardy, což je téměř polovina světové populace. To představuje pro značky obrovskou příležitost, jak nadále zvyšovat své schopnosti cílení a možnost odemykat nové publikum v digitální sféře.

Důležitý je integrovaný ekosystém

Integrace bezproblémového prostředí na všech zařízeních je zásadní pro zajištění a udržení obchodu. Zatímco dříve byly za nejdůležitější platformu pro online nákupy považovány webové stránky stolních počítačů, v posledních devíti čtvrtletích se podíl nákupů z mobilních zařízení udržel na 71 %.

Aby podniky mohly zapojit zákazníky napříč zařízeními, je pro ně důležité investovat do svého digitálního ekosystému stejnou měrou. V digitálním nákupním prostředí zákazníci očekávají, že budou plynule přecházet z jedné aplikace do druhé a z jednoho zařízení na druhé se stejným servisem. Nicméně s návratem high street by se nemělo zapomínat ani na fyzickou maloobchodní sféru. Zajištění co nejplynulejšího přechodu mezi fyzickými prodejnami a všemi digitálními zařízeními je zásadní nejen pro zaujmutí zákazníků, ale i pro zajištění toho, že zákazníci dojdou až k nákupu.

Začínáme s programy Buy Now Pay Later

Vzhledem k tomu, že se spotřebitelé potýkají s inflací a vyššími cenami ve všech oblastech, je méně pravděpodobné, že nakoupí více drahých položek najednou. Flexibilní možnosti plateb, jako je například Buy Now Pay Later (BNPL), nabízejí spotřebitelům záchrannou síť v nejistých časech. Nabídkou jednoduchých, transparentních a finančně odpovědných platebních nástrojů mohou prodejci posílit a povzbudit zákazníky tak, aby investovali do jejich produktů bez finančního stresu. Nejenže tím pomáhají budovat důvěru a loajalitu u stávajících zákazníků, ale otevírají si tak i cesty k novým zákazníkům, kteří jejich podnikání možná dříve přehlíželi.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 7-8.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.