Design retailových prostor může být nejen prémiový a precizně provedený, ale i odpovědný k životnímu prostředí. Nový butik Estée Lauder v obchodním centru Palladium, za jehož realizací stojí společnost REXY Group, přináší zcela nový koncept této ikonické značky a současně dokazuje, že udržitelnost a inovace mohou být plně kompatibilní i s těmi nejpřísnějšími brandovými standardy. REXY Group, jako zkušený 360° retail expert, zde zúročila své dlouholeté zkušenosti ze spolupráce se světovými kosmetickými brandy a opět potvrdila svou roli spolehlivého a strategického partnera, který dokáže klientům zajistit komplexní servis na nejvyšší úrovni – od konceptu až po finální realizaci.
„Rekonstrukce našeho vlajkového butiku Estée Lauder v Palladiu pro nás znamenala zásadní milník. Poprvé jsme v České republice realizovali přestavbu podle globálních standardů programu Responsible Store Design, který klade důraz na udržitelnost – od úspory energií a vody, přes minimalizaci odpadu až po výběr materiálů s ohledem na jejich původ a dopad,“ říká k náročnosti projektu Renáta Vykročilová, Visual Merchandising & Store Design Manager ze společnosti Estée Lauder.
Z obchodního hlediska se jednalo o logický krok, neboť se butik nachází v centru Prahy, je silně frekventovaný a navštěvuje ho i velké množství turistů. „Chtěli jsme prostor, který bude odpovídat současným očekáváním zákazníků, nabídne moderní, luxusní a pohodlné prostředí a zároveň ukáže, že značka myslí i na svou odpovědnost vůči životnímu prostředí. Věříme, že díky této změně nejen zvýšíme atraktivitu místa, ale také posílíme vztah se zákazníky, pro které je udržitelnost důležitým tématem,“ doplňuje Vykročilová s tím, že si pro tento projekt vybrali REXY Group, zkušeného 360° retail experta: „REXY k tomu přistoupili zodpovědně, s respektem ke značce a s ochotou hledat řešení i v komplikovanějších fázích. Výsledkem je prostor, na který jsme opravdu hrdí.“
Od příprav po realizaci
Z hlediska náročnosti i rozsahu šlo o mimořádný projekt, který prověřil schopnost REXY Group zvládnout komplexní zadání v rámci přísných pravidel mezinárodní značky. Společnost se stala generálním dodavatelem celého projektu. Tým zkušených expertů stál u celého procesu – od úvodního zadání a prvotních návrhů od klienta přes technickou přípravu až po finální realizaci. Estée Lauder klade mimořádný důraz na perfektní provedení a naprostou přesnost v každém detailu, což vyžaduje precizní a důslednou exekuci podle striktně definovaného zadání.
„Projekt pro nás v mnoha ohledech představoval jedinečnou výzvu. Estée Lauder se řadí mezi světové luxusní značky, které své butiky realizují pouze s omezeným počtem dodavatelů schopných dodržet přísné standardy,“ říká k projektu Vlasta Šilarová, majitelka REXY Group. V tomto případě šlo navíc o implementaci zcela nového designového konceptu značky, který byl v Palladiu, a vůbec poprvé v Česku, představen veřejnosti. Tým REXY Group se úkolu ujal s ambicí nejen splnit vysoké požadavky, ale také dodržet novou dimenzi v podobě ekologických inovací.
Ekologické normy jako zásada
Při výběru materiálů a technologií byl kladen maximální důraz na udržitelnost. Butik je rovněž prvním butikem Estée Lauder v České republice, který musel splnit přísnou RSD certifikaci stanovující řadu ekologických nařízení. „Estée Lauder si zakládá na perfekcionismu, což znamenalo, že každý materiál musel projít náročným schvalovacím procesem u architektů značky ve Francii,“ přibližuje spolupráci s luxusní kosmetickou značkou majitelka REXY Group.
Posouvání hranic
Největší výzvou bylo nalézt materiály a technologie, které by přísné požadavky splňovaly. Například zrcadlový materiál se zlatým povlakem byl natolik specifický, že bylo nutné nalézt unikátní metodu jeho zpracování, zahrnující finální broušení a aplikaci zlaté barvy ve speciální peci, největší svého druhu v Česku.
„V rámci zadání jsme dostali za úkol pracovat s MT-2 materiálem, který je charakteristický speciálním zrcadlovým efektem. Ten bylo nutné zachovat i při povlakování povrchu zlatou barvou. Hledali jsme proto různé možnosti nástřiku, které by splnily přísné ekologické standardy značky a zároveň tento zrcadlový efekt ponechaly,“ říká Petr Tumpach, CEO společnosti REXY Group. Nakonec se jako nejvhodnější řešení ukázal speciální nerezový materiál, vyleštěný speciálními kotouči do zrcadlového efektu. „Výzvou bylo najít vhodného partnera, který by tento materiál povlakoval zlatou barvou. Nakonec jsme navázali spolupráci s výzkumným střediskem ČVUT, kde pro nás připravili první vzorek, a zároveň nás propojili s firmou HVM Plast – jednou z mála společností v Česku, která byla schopna tento specifický úkol realizovat,“ dodává Tumpach.
Přísné standardy
V rámci interiérového designu bylo nutné zajistit, aby MDF desky pocházely z certifikovaných zdrojů. „Ze strany klienta byl u každé desky vyžadován FSC certifikát, tedy záznam o původu dřeva. Chtěli mít jistotu, že každý kus, se kterým pracujeme, pochází z legálních a udržitelných zdrojů,“ upřesňuje Petr Tumpach.
Při lakování bylo dále třeba použít výhradně laky na vodní bázi, které neobsahují těkavé látky VOC. Tyto nátěrové hmoty, splňující nejen estetické, ale i ekologické požadavky, byly vybrány ve spolupráci s rakouskými dodavateli.
Re-use prvky a lokální dodavatelé
Každý detail tohoto projektu odráží promyšlenost a smysl pro precizní provedení. Udržitelnost zde není jen marketingovým heslem, ale skutečností podloženou důkazem. Součástí interiéru jsou re-use prvky, které dostaly druhý život, včetně nábytku v zázemí butiku. Konstrukční materiály byly pečlivě voleny tak, aby minimalizovaly uhlíkovou stopu, přičemž klíčové prvky byly vyrobeny lokálně do vzdálenosti 200 km.
REXY Group jako strategický partner
REXY Group opět prokázala, že je spolehlivým partnerem pro značky, které kladou důraz na kvalitu, preciznost i odpovědný přístup a inovace. „Naše spolupráce s REXY Group byla velmi dobrá. Byla to vůbec první spolupráce na projektu takového rozsahu a s tak specifickými požadavky. I přesto si REXY vedli skvěle – přistoupili k celé rekonstrukci s maximální profesionalitou a zvládli i technicky náročné části, které s sebou nese realizace podle přísných globálních standardů Estée Lauder,“ říká Renáta Vykročilová a dodává, že celý koncept byl navržen v souladu s principy Responsible Store Design, takže kromě důrazu na detail a kvalitu provedení šlo také o práci s udržitelnými materiály a technologiemi.
REXY Group díky dlouholetým zkušenostem a schopnosti zajistit komplexní řešení napříč všemi fázemi retailového projektu se i v tomto případě podařilo naplnit vysoká očekávání klienta. Výsledný butik je nejen ukázkou mistrovského řemesla a důsledného dodržení brandových standardů, ale také manifestem toho, jak může vypadat udržitelný a inovativní retail budoucnosti.
Zdroj: REXY Group
Praha, 6. června 2025