Trendy v balení zmrzliny

Současní zákazníci jsou velmi náročnými klienty a vybírají si značky zmrzliny, které nabízejí nejenom skvělé chutě, ale mají i vizuálně přitažlivé, ekologické a funkční balení.

Zmrzlina patří k nejpopulárnějším sladkým pochoutkám, zejména v teplém letním období. Toho jsou si výrobci pochopitelně dobře vědomi a výběr zmrzlin je na trhu opravdu široký. Tak, jak je široké portfolio chutě, konzistencí a tvarů, tak je bohatý i výběr a možnosti balení.

Moderní balení zmrzliny už není jen o udržení čerstvosti produktu, ale jde zde o udržitelnost, branding a pohodlí zákazníka. Balení se odvíjí od samotné specifikace mraženého produktu. Zásadní je udržet správnou teplotu napříč celým chladicím řetězcem. Zmrzlinu je třeba balit a převážet v extrémně nízkých teplotách (obvykle mezi −20 až −30 °C), aby se zmrzlina nerozpustila a zachovala si krémovou konzistenci a kvalitu.

Značky, které si chtějí pojistit loajalitu svých klientů, však nemohou spoléhat jen na kvalitu zmrzliny, ale musí řešit i novodobé potřeby samotných obalů. To vede k současným investicím do vysoce kvalitních obalových materiálů, inovativních tiskových technik a vývoje designu zaměřeného na zákazníka, jeho potřeby, přání a postoje. Ukazuje se, že současný zákazník řeší především ekologický aspekt obalu. Tento tlak však nepřichází jen od zákazníků. I současná legislativa prosazuje eliminaci plastů a snižování odpadu, což nutí značky hledat alternativní řešení. Při výrobě obalů se často upřednostňují recyklovatelné a biologicky odbouratelné obalové materiály. Odolná, ekologická a skvělá náhrada plastových kelímků a primárních kartonů, dostávají stále častěji „zelenou“ recyklovatelné lepenky.

V rámci udržitelnosti se řeší i nátěrové hmoty, kde jsou plasty nahrazovány kompostovatelnými nátěry. A protože i zmrzlináři řeší design komplexně, enviromentální problematika se nevyhýbá ani tisku. Tradiční inkousty obsahují často škodlivé chemikálie, zatímco rostlinné inkousty jsou bezpečnější jak pro životní prostředí, tak pro spotřebitele, proto jsou v potisku rovněž preferovány.

Design koresponduje s postoji značky a jejích zákazníků

V záplavě konkurence platí dvojnásob, že branding balení pomáhá firmám vyniknout na trhu a dělá jejich produkt zapamatovatelným pro potenciální kupce. Design je dobře viditelný především na kornoutech, dózách a „nanukách“, jinými slovy na obalech u zmrzlin, které spotřebitel může konzumovat nejenom doma, ale i na ulici a obal je zde viditelný. Zde lze vidět současné dva trendy. První z nich koresponduje se sociální zodpovědností značek směrem k udržitelnosti, a proto i grafický design je obvykle velmi minimalistický. Druhý trend je ve znamení výrazných designů. Vizuálně atraktivní obaly například na kornouty dodávají zmrzlině prémiový vzhled, což pozitivně ovlivňuje nákupní rozhodnutí. Vysoce kvalitní tisk a možnosti povrchové úpravy, jako je lesklý, matný a bodový UV lak, dále zvyšují celkovou atraktivitu obalu. Značky tak proměňují své obaly v bezplatný a efektivní marketingový nástroj, který zajišťuje větší rozpoznání brandu a větší interakci zákazníků. Tuto interakci lze i zvýšit využitím dalších nástrojů. Firmy mohou na obaly vkládat QR kódy, slevy nebo odkazy na sociální média, čímž povzbuzují zákazníky k dalšímu propojení a loajalitě se značkou. Toto spojení může vést k vyšší míře k udržení zákazníků a opakovaným nákupům.

Druhý z designových trendů má naopak blízko k minimalistickým designům. Minimalismem lze na obalu komunikovat buď již zmíněnou udržitelnost, nebo prémiovost značky. Trend elegantního, ale jednoduchého designu získává na popularitě, protože zákazníci jsou přitahováni čistým, moderním brandingem, který na ně působí prémiově a důvěryhodně. Místo nadměrné grafiky a jasných, výrazných barev se značky často rozhodují pro jemné tóny, elegantní typografii a přehledné rozvržení, které umožňuje produktu dostat se do centra pozornosti. Minimalistický přístup nejenom odráží sofistikovanost, ale zároveň přitahuje pozornost zákazníka k detailům či zpřehledňuje komunikaci informací. Neutrální barevné palety, jako je bílá, béžová a jemné pastelové barvy, dodávají obalu moderní a sofistikovaný vzhled. Jednoduchá typografie zajišťuje, že názvy produktů a detaily o značce jsou jasné a snadno čitelné. Tuto designovou strategii široce používají značky bio a prémiových zmrzlin, protože vyjadřuje čistotu, autenticitu a vynikající kvalitu. Přijetím minimalistických balení mohou firmy vytvořit silnější vizuální identitu a zároveň oslovit zákazníky, kteří oceňují čistý a elegantní design.

V souvislosti s designem je spravedlivé zmínit i fakt, že i když se plastové obaly často nahrazují papírovými, plast v tomto sektoru rozhodně nekončí… Například ikonický dvojdílný plastový obal na polárkový dort z marketingově reklamních důvodů nebude ještě zřejmě dlouho redesignován. A i u kelímků a dóz spotřebitel rád často upřednostňuje průhledná víčka, kterými může vidět na samotný produkt.

Obaly, obaly, obaly

Společnost Cardbox Packaging je zkušeným výrobcem kelímků na zmrzlinu, které nabízí v široké škále velikostí od 100 do 550 ml. U velikostí od 100 do 250 ml je navíc k dispozici oblíbená možnost vložit do víčka dřevěnou lžičku, takže si lze zmrzlinu vychutnat i na cestách. Díky svým bohatým zkušenostem v odvětví zmrzlinových obalů se společnosti Cardbox Packaging podařilo vytvořit hranatou nádobu na zmrzlinu, která má neobvyklý tvar a zaujme na první pohled.

Společnost Danaflex patří k těm, kteří sází na udržitelné plasty. Zajímavou možností pro balení zmrzlin (např. na dřívku) je bariérový obal BOPP/BOPP, který má nejenom vynikající pevnost balení a vysoká odolnost proti propíchnutí, ale i další excelentní vlastnosti. Je vysoce odolný vůči vodní páře a disponuje i vysokým bariérovým výkonem proti plynům. Velkou výhodou (i pro digitální tisk na menší série) je, že materiál umožňuje tisk z mezivrstvy, což pomáhá zachovat celé vrstvy inkoustu během zpracování.

Obal Print se zabývá flexibilními potravinářskými obaly, včetně těch na zmrzlinu. Obaly potiskuje až osmibarevně moderní flexotiskovou technologií. Samozřejmostí je i BRC packaging certifikát. Hlavním materiálovým produktem jsou substráty na bázi hliníku (folie nebo papír). Společnost patří i k výrobcům obalů velmi populární „ruské“ zmrzliny či folií na kornouty.

Prostor pro vlastní reklamu

Menší výrobci se mohou za zmrzlinovými obaly obrátit na různé e-shopy, které je za rozumnou cenu nabízí již od pár kusů. Kelímky na zmrzlinu jsou v široké škále různých velikostí, objemů a barev. Samozřejmostí je také možnost vlastního potisku logo nebo celoplošného potisku grafiky, aby kelímky co nejvíce vynikly.

Obal na zmrzlinu lze využít i pro vlastní reklamu. Reklamní papírové kelímky na zmrzlinu s možností potisku se výborně hodí pro stánkaře i restauratéry nebo na firemní akce, kde se podává zmrzlina. Stylově vylepšené papírové kelímky na zmrzlinu s individuálním potiskem jsou vizitkou každé dobré zmrzliny nebo cukrářských výrobků. Šíří tak image a širokou propagaci své značky. Papírové kelímky na zmrzlinu s potiskem na celém povrchu jsou vyrobeny ve formě dvouvrstvého kelímku.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 5.2025…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.