Tchibo spojilo síly s platformou Nesnězeno

Platforma Nesnězeno, která bojuje proti plýtvání potravinami, spojila síly s prodejnami Tchibo. Díky této spolupráci si uživatelé mohou v aplikaci zakoupit zvýhodněné balíčky s pečivem nebo dezerty, které by se jinak neprodaly. Spolupráce již má za sebou pilotní provoz, v rámci kterého uživatelé zachránili bezmála 2 tisíce balíčků.

Spolupráce s Tchibo je pro nás dalším potvrzením, že myšlenka boje proti plýtvání potravinami rezonuje i u velkých a zavedených značek. Věřím, že společnými silami dokážeme zachránit spoustu kvalitních potravin a ukázat, že udržitelnost není pro podobné podniky jen trend, ale znamená opravdový přínos s měřitelným ekologickým i finančním dopadem,“ říká Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno. Spojením s platformou podniky získávají nejen nové zákazníky z řad stávajících uživatelů aplikace, ale také dodatečný příjem za potraviny, které by se jinak už neprodaly.

Zákazníkům tato spolupráce přináší možnost získat chutné potraviny za výhodnou cenu, a zároveň podpořit odpovědný přístup k potravinám. V případě Tchibo si mohou pochutnat na přebytcích koláčů, koblížků, zákusků a dalších sladkých i slaných dobrot z aktuální nabídky konkrétní provozovny. V nabídce je malý balíček za 50 Kč nebo velký za 80 Kč – oba s 50% slevou oproti té původní. Obsah balíčku je vždy překvapením, protože podnik nikdy dopředu neví, co přesně zbyde. Každý balíček Nesnězeno je připraven v daný den a zákazníci si jej mohou vyzvednout v určeném čase, zpravidla ve večerních hodinách před koncem otevírací doby.

Tchibo nabízí balíčky aktuálně ve 14 prodejnách převážně v Praze, ale také v Brně, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Kladně nebo Ústí nad Labem. V prvním pololetí bylo do pilotního provozu zapojeno 5 poboček, v červenci se jich přidalo dalších 9 a postupně budou přibývat.

„Ve společnosti Tchibo dlouhodobě podporujeme odpovědné nakupování, které je ohleduplné k lidem a přírodě. Věříme, že i malé kroky mohou přinášet pozitivní změny. Spolupráce s Nesnězeno je pro nás přirozeným pokračováním našeho závazku k udržitelnosti. Zákazníkům tak nabízíme možnost zapojit se do smysluplné iniciativy a společně s námi přispět k omezení plýtvání,“ říká Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager CZ/SK.

Platforma Nesnězeno umožňuje Tchibo a dalším podnikům z řad restaurací, kaváren, obchodů, bister nebo hotelů nabídnout balíčky s neprodanými produkty s 50% nebo vyšší slevou. Zákazníci si je jednoduše rezervují a zaplatí prostřednictvím mobilní aplikace a následně vyzvednou přímo v prodejně. Tím nejen šetří, ale zároveň podporují udržitelnější způsob nakupování a přispívají k omezení potravinového odpadu. Kromě Tchibo s platformou Nesnězeno v Česku spolupracuje dalších 1 800 partnerů.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 5. srpna 2025