EHI i letos ocenila technologická řešení

EHI již po 18. vybíral vítěze cen reta za nejlepší technologická řešení v maloobchodě. Slavnostní předání proběhlo v rámci veletrhu EuroCIS 2025.

Desetičlenná odborná porota složená ze zástupců průmyslu, univerzit a výzkumných institucí posoudila přibližně 75 žádostí a udělila ceny za technologická řešení s obzvláště vysokou úrovní inovací a vysokými strategickými a finančními přínosy.

V každé z pěti kategorií Umělá inteligence, Checkout & Smart Store, Customer Experience, Employee Empowerment a Supply Chain Excellence byli oceněni tři rovnocenní vítězové a jeden vítěz byl oceněn ve speciální kategorii Sustainability.

Spolu s obchodníky jsou od roku 2015 oceňováni také dodavatelé vítězných řešení. Celý článek

Potravinářské inovace a trendy z New Yorku

Již po 68. se v manhattanském JAVITS Kongresovém Centru v New Yorku konal letní veletrh Fancy Food Show pořádaný americkou Asociací potravinářských specialit zaměřený na inspirující inovace a trendy v potravinářství.

Ve dnech 29. června až 1. července na veletrhu Fancy Food Show své výrobky prezentovalo více než 2 200 vystavovatelů z 59 zemí, z nichž 380 zde vystavovalo poprvé. Veletrh navštívilo více než 30 000 návštěvníků, mezi nimi více než 720 žurnalistů, zástupců médií a digitálních influencerů v oboru potravin, nápojů a vaření. Celý článek

Téma, které je tabu

Téma kybernetické bezpečnosti je tím nejožehavějším, které můžete nastolit. Oslovili jsme desítku firem z oblasti logistiky a setkali jsme prakticky u všech s bariérou mlčení. Proč?

Přestože digitalizace vedla k četným výhodám, pokud jde o automatizaci a snížení nákladů, rovněž otevřela dveře novým zranitelnostem a kybernetickým hrozbám. V důsledku toho se kybernetická bezpečnost stala klíčovým faktorem v sektoru dopravy a logistiky.

Rostoucí digitalizace a propojení mezi různými složkami dodavatelského řetězce učinily systémy zranitelnější vůči kybernetickým útokům. Tomáš Fiurášek, CTO DODO Group, nám prozradil: „Bezpečnost našich systémů i dat bereme velmi vážně. Z tohoto důvodu detailní informace k ochraně nekomentujeme, protože věříme, že i otevřenost může v některých případech nahrávat útočníkům. Můžeme ale ujistit, že máme zavedena přísná bezpečnostní opatření v souladu s nejlepšími standardy v oboru a pravidelně je testujeme a aktualizujeme,“ a dodává: „Kybernetická bezpečnost je u nás kontinuální proces – nikoliv jednorázové opatření. Využíváme kombinaci preventivních technologií, důkladného monitoringu a odborného know-how. Spolupracujeme se specializovanými bezpečnostními partnery a naše systémy pravidelně podrobujeme testům. Také aktivně školíme naše týmy, aby rozpoznali a zvládli moderní typy útoků jako je phishing.“ Celý článek

Požadavky na obchodní centra se mění

Kromě své základní funkce zaměřené na retail a služby přebírají obchodní centra stále více i roli místa, kam se lidé chodí bavit. Zážitkové koncepty a restaurace se tak staly nezbytnou součástí.

Ze 107 evropských trhů obchodních center sledovaných společností Cushman & Wakefield zaznamenala třetina zvýšení nájemného a pouze dvě lokality zaznamenaly pokles. Pozitivní růst nájemného byl obzvláště výrazný v lokalitách v Portugalsku, Polsku a Itálii.

Ke konci 1. čtvrtletí 2025 dosáhla celková maloobchodní plocha podle údajů společnosti Cushman & Wakefield v České republice 4 mil. m², přičemž 26 900 m² bylo přidáno výhradně v maloobchodních parcích, včetně velkých dokončených projektů v Kozomíně a Terezíně. Retail parky tvoří zhruba 31 % celkové plochy a zaznamenávají rostoucí zájem ze strany nájemců i investorů. Přibližně 140 100 m² je ve výstavbě nebo rekonstrukci, přičemž klíčové projekty, jako je Forum Pardubice a bývalý obchodní dům Kotva, probíhají. Klasická nákupní centra se podílejí zhruba 67 % na celkové ploše. Outlety zastupují zbylá 2 %. Celý článek

Retail jako spojení kreativity, inovací a kvalitní realizace

„Naší vizí je vytvářet kvalitní a inovativní retailové prostory, které poskytují výjimečný zážitek z nakupování a podporují dlouhodobý růst našich klientů,“ říká Vlasta Šilarová, majitelka REXY Group.

REXY Group zastřešuje retail projekt od prvotního konceptu přes návrh a design, až po výrobu a instalaci v terénu včetně technologií. Za sebou má úspěšné realizace ikonických značek, včetně nového konceptu prodejny Bjut by Dr. Max.

Jak často se v retailu stává, že kreativní návrh narazí na konzervativní postoj zadavatele?

Celý článek

Trendy v balení mléčných produktů

Udržitelnost, pohodlí a inovace, tak by se daly shrnou hlavní trendy v balení mléčných produktů. Mléčné produkty patří k evergreenům v širokém portfoliu potravin, které spotřebitel kupuje prakticky každodenně. Spotřebitel se rozhoduje podle svých preferencí z hlediska chutě, kvality, značky… Velkou roli hraje při výběru zvláště u novinek na trhu i obal.

Z hlediska balení mléčných produktů nelze na omezené ploše článku plnohodnotně pojmout všechny technologické možnosti a současné trendy. Vždyť mléčný sortiment zahrnuje výrobky od mléka či smetany, přes tvarohy, másla, margaríny, jogurty, kefíry a mnohé další produkty. S tím souvisí i obaly, které se zde vyskytují v pestré škále od lepenkových či kompozitních krabic, kelímků, sáčků až po kovové dózy či tuby (kdo by neznal sladká mléka našeho dětství pod značkou Pikao, Jesenka či Picnic). Jak zpracovatelé mléka, tak i jejich dodavatelé z obalového průmyslu vycházejí maximálně vstříc koncovému zákazníkovi. Ten je v současné době ovšem velmi náročný a obstát v obrovské konkurenci není vůbec snadné. Co se tedy vlastně očekává u současných typů balení? Nemluvme o kvalitě obalů. Ta je samozřejmostí již řadu let. Spotřebitel však od obalů očekává víc…. Celý článek

Dobrý den, jsem zde. Váš robot

Logistika, tepna moderního obchodu, prochází dynamickou transformací a jedním z klíčových hybatelů této změny je bezpochyby robotizace.

Roboti přestávají být pouhou vizí vzdálené budoucnosti a stávají se nedílnou součástí skladů, distribučních center i samotného procesu doručování. Jaká je současná realita robotů v logistice a kam směřuje jejich vývoj?

Roboti s umělou inteligencí se učí zvládat variabilitu a nepředvídatelnost. Hlavním cílem použití umělé inteligence v robotice je lepší řízení variability a nepředvídatelnosti: poskytovatelé logistiky se zabývají masovým trhem přeshraniční přepravy, elektronického obchodování nebo doručování na poslední míli. Toto prostředí zpracovává často se měnící produkty, objednávky a zásoby. Aby byly stroje schopné podporovat takové flexibilní pracovní postupy, software – AI běží na základě zkušeností, nikoli programování. Tito roboti vybaveni umělou inteligencí se učí vybírat a balit různé předměty vysokou rychlostí ve skladu, používat vidění k autonomní přepravě předmětů po továrně a poskytují rozhraní řízená umělou inteligencí, která promění 90minutovou údržbu na dvousekundovou opravu. Celý článek