Pet food obaly jsou designově výrazné

Granule, kapsičky, polívčičky, masové konzervy, speciální pochutiny – to je jen část sortimentu dnešního jídelníčku pro Pet food sortiment. Specifické obaly vyžaduje i „nepotravinářský“ sortiment, např. stelivo, jedlé hračky apod.

Zatímco za dob našich babiček byl sice domácí pes či kočka také lidský kamarád, ale obvykle se musel spokojit se zbytky jídla od rodinného stolu, pro dnešní mazlíčky je sortiment „ušit“ na míru a pestrobarevným světem jsou i způsoby jeho balení.

A protože je v tomto segmentu konkurence opravdu veliká, je potřeba se starat i o propagaci, aby značka byla co nejlépe viditelná. Z obalové produkce sem můžeme zařadit především různé typy displejů, počínaje od těch stolních až po výrazné podlahové/floor POS displeje. Celý článek

Konsolidace evropského potravinářského retailu pokračuje

Ve stále tvrdším konkurenčním prostředí si jednotliví hráči snaží uhájit, či dokonce zvýšit tržní podíl nejen svojí cenovou politikou, ale i prostřednictvím menších akvizic.

Maloobchodní potravinářské řetězce v Evropě stále pociťují určitou nákupní zdrženlivost spotřebitelů, což je nutí investovat do nižších cen. Proto také některé z nich už na jaře upozornily akcionáře, že letošní zisky budou zřejmě nižší než loni, v lepším případě předpovídají stagnaci.

V Německu, největším evropském trhu, tamní Svaz maloobchodu (HDE) ve své předpovědi (zveřejněné 7. července) předpokládá, že maloobchodní obrat v zemi letos proti loňsku nominálně stoupne o 2 %, reálně pak asi o 0,5 %. Více než dvě pětiny maloobchodníků (42 %) počítají během letošního 2. pololetí se stagnací prodeje, zhruba třetina se obává poklesu, vyplývá z výběrového šetření HDE mezi přibližně 650 společnostmi. Ty jsou podle zprávy stále obezřetnější, ačkoli spotřebitelská nálada se zvolna zlepšuje. Celý článek

Ústecký kraj: Chytře se chopit nových příležitostí

Ústecký kraj byl dlouhou dobu vnímám jako průmyslový region se silným zastoupením chemického průmyslu, energetiky a těžby uhlí. V posledních letech se zde ale dynamicky rozvíjí také malé a střední podnikání.

Místní firmy čelí řadě výzev, od strukturálních změn po nedostatek kvalifikované pracovní síly v některých segmentech trhu. Zároveň se jim ale otevírají nové podnikatelské příležitosti, k čemuž přispívá strategická poloha poblíž hranic s Německem, rozvoj infrastruktury a vyšší poptávka po lokálních službách a produktech. Celý článek

Zelené myšlení není green washing

Spotřebitelé přikládají udržitelnosti obalů větší význam než v minulosti. Co ale vlastně odlišuje udržitelné obaly od konvenčních obalových materiálů?

Zatímco však ještě před pár lety se udržitelnost skloňovala ve všech pádech, nyní již ústředním heslem není… Proč? Protože se stala samozřejmostí, která je nyní klíčovým prvkem procesu rozhodování o nákupu.

Tak, jako je základní primární funkcí ochrana a manipulace, tak je jedním ze základních ekologických aspektů environmentální optimalizace, jak samotného produktu, tak i jeho obalu či způsobu balení. Co ale vlastně odlišuje udržitelné obaly od konvenčních obalových materiálů?

V běžných obalech se často používají tzv. necirkulární materiály. Plast, který se vyrábí z ropy, ale i papír, kvůli kterému se kácí stromy. Jinými slovy až doposud jsme využívali, nebo spíše nadužívali omezených přírodních zdrojů, kterých už máme příliš málo, zatímco technologických možností jak, který substrát vyrobit s omezením přírodních (primárních) zdrojů, máme díky pokroku v současnosti celou řadu. Pozitivní zpráva je, že lidstvo si to uvědomilo a situaci řeší jak spotřebitelé svým tlakem na výrobce produktů i obalů, tak samotní výrobci v rámci vývoje a výzkumu, a později i užitou výrobou. Celý článek

Globální trh s kosmetikou: Číňané plánují akvizice v Evropě

Spotřebitelé vnímají pojem „zkrášlování“ (beauty) šířeji než dříve. Kromě tradičních kategorií do něj zahrnují wellness, osobní péči a estetické výkony.

V období 2022 – 2024 rostl kosmetický průmysl o průměrných 7 % ročně, avšak současná geopolitická a hospodářská nejistota způsobuje ochlazení dynamiky. Výrobci mohou do roku 2030 počítat s roční dynamikou příjmů kolem 5 %. Vyplývá to ze studie „State of Beauty 2025“ americké poradenské firmy McKinsey & Co a časopisu The Business of Fashion.

V Evropě a vyspělých asijských zemích se bude ve výdajích na kosmetické přípravky více než dosud podílet generace starší 50 let. Růstovým podnětem bude i to, že do vyšších příjmových skupin se přesouvá generace „Z“. Na trh záhy vstoupí také generace Alpha zahrnující demografickou kohortu lidí narozených po roce 2010. Jde tedy o první generaci narozenou ve 21. století, generaci, jež se hluboce vnořila do digitálního prostředí a rychle si osvojuje nové technologie. Celý článek

Bez podpory zákazníků nelze podnikat

Zákaznická podpora e-shopu je pro každou e-commerce firmu kriticky důležitá. Zákazníci se na ni obrací v případě jakýchkoliv dotazů, nejasností, problémů a reklamací.

Jistě ne bez nadsázky se říká, že kvalitní zaměstnanci a znalost spolu se spokojenými zákazníky jsou zdrojem živé vody pro každého podnikatele v e-commerce.

Pokud zákaznická podpora e-shopu nefunguje, ztratí zákazníci v e-shop důvěru a je vysoce pravděpodobné, že na něm už nikdy neobrátí. Proto je důležité, aby e-shopy svou zákaznickou podporu nepodceňovaly a aby jí věnovaly co nejvíce své pozornosti. Celý článek

Globálnější, něž by se mohlo zdát

Rok 2025 vyhlásilo Valné shromáždění OSN rokem družstev. Letošní téma „Družstva budují lepší svět“ má za cíl zdůraznit globální dopad družstev.

Ve světě funguje na tři miliony družstev, které mají 1,2 miliardy členů a zaměstnávají přibližně 280 mil. lidí. Jen v Evropě mají družstva 163 milionů členů a 5,4 milionů pracovníků. Reálné vazby na družstva jsou však daleko větší, protože na členy jsou navázány také jejich rodiny.

Letošní Mezinárodní rok družstev OSN (IYC) byl oficiálně zahájen na globální družstevní konferenci a valném shromáždění ICA (International Cooperative Alliance) v Novém Dillí v Indii. Konference přilákala delegáty z více než 100 zemí, kteří diskutovali o tom, jak družstva budují prosperitu pro všechny, se zaměřením na čtyři pilíře konference: opětovné potvrzení družstevní identity, povolení podpůrných politik, rozvoj silného vedení a budování udržitelné budoucnosti. Celý článek