30 let letáků v Česku – Česká distribuční slaví výročí od svého založení v roce 1991

Společnost Česká distribuční k.s., největší distributor akčních letáků u nás a poskytovatel adresného doručování, slaví 30. výročí od svého založení. Od roku 1991 působila společnost pod původním názvem Riox s.r.o. a zabývala se roznosem reklamních letáků v rámci Severní Moravy.

Postupně rozšířila poskytování svých služeb na celou Českou republiku. V roce 2006 se společnost přejmenovala na Českou distribuční a v roce 2012 se stala součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA. Od roku 2020 nabízí pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním postižením a znevýhodněním a stala se tak uznaným zaměstnavatelem na chráněném trhu práce. U příležitosti svého 30. výročí také modernizovala své logo.

 „Za 30 let působení se Česká distribuční velice rozrostla a posunula a já jsem rád, že již 11 let jsem toho jako ředitel součástí. Roznos tištěných akčních letáků u nás nyní využívají různé typy obchodníků, včetně eshopů, takže věřím, že i v dnešním online světě má tištěná reklama stále budoucnost. Zájmu se nyní těší také adresné doručování. Všechny služby se snažíme poskytovat komplexně tak, aby klientům šetřily co nejvíce času,“ shrnuje Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která díky liberalizaci poštovního trhu nabízí od roku 2013 i služby adresného doručování.

Od papírových tabulek po vlastní programy a přesné cílení roznosu

Od roku 1991 se rodinná firma z okolí Ostravy rozrostla na společnost s celorepublikovým působením, která nyní zajišťuje služby i v dalších zahraničních zemích. Proměnou prošla také po technologické stránce. Zatímco v 90. letech byly veškeré evidence, administrativní záležitosti či seznamy lokalit pro roznos vedeny na papíře, využívá dnes společnost technologie a softwarová řešení ušitá na míru jejím potřebám. Patří mezi ně například vlastní systém řízení kvality a distribuce CEDI nebo Mobilní aplikace pro terénní pracovníky. Procesy jsou tak dnes rychlejší, přesnější a plynulejší. V rámci svých služeb poskytuje Česká distribuční také přesné cílení pro roznos materiálů pomocí tzv. geomarketingu, který umožňuje propojení marketingových a geografických dat. Díky tomu je možné zacílit roznos materiálů na určité skupiny obyvatel, pro které je sdělení relevantní, a šetřit tak náklady klientů i životní prostředí.

Druhý největší zaměstnavatel osob se zdravotním postižením

V roce 2020 začala Česká distribuční zaměstnávat osoby se zdravotním postižením a znevýhodněním, nyní je jejich druhým největším zaměstnavatelem v Česku a stala se tak uznaným zaměstnavatelem na chráněném trhu práce. „Rozhodli jsme se nabídnout práci lidem, kterým do života vstoupil úraz či vážná nemoc. Vím, že je pro ně někdy těžké najít práci, protože se setkávají s předsudky. Také ale vím, že je na ně spoleh a že svou práci dělají pečlivě a zodpovědně. Pracují u nás převážně jako distributoři, což je nízkoprahové zaměstnání, ke kterému nepotřebují předchozí zkušenosti či vzdělání,“ objasňuje záměr Petr Sikora. Díky tomuto projektu svým klientům Česká distribuční také od roku 2021 nabízí čerpání svých služeb v režimu náhradního plnění.

Nové logo – do vaší schránky

K příležitosti 30. výročí se Česká distribuční rozhodla posunout novým směrem i svou vizuální stránku. „Cítili jsme potřebu logo upravit a promítnout v něm náš moderní přístup, díky kterému si udržujeme vůdčí pozici. Zároveň jsme do něj promítli slogan, který vyjadřuje věrnost našemu původnímu poslání a srozumitelně propojuje naše stěžení služby – neadresnou distribuci a adresné doručování, jejichž cílem je doručit sdělení do schránky,“ vysvětluje Petr Sikora.

 

Zdroj: Madison Public Affairs s.r.o.

Praha, 26. prosince 2021