Amazon otevřel na Slovensku nové centrum humanitární pomoci

Za pouhých 10 dní se podařilo Amazon týmům z celého světa spojit a vybudovat ve východní Evropě nové centrum humanitární pomoci. Na Slovensku přeměnily 5 000 m2 skladových prostor, které původně sloužily k plnění objednávek zákazníků, na zařízení pro sběr a distribuci potřebných zásob ukrajinským uprchlíkům.

Aktuálně se jedná o největší centrum tohoto typu, které kdy Amazon vybudoval a funguje s širší infrastrukturou společnosti, inovativními technologiemi a globální logistickou sítí. Jeho cílem je co nejrychleji a nejefektivněji zajistit kriticky důležité dodávky pro humanitární organizace v konfliktem zasaženém regionu.

Po zprovoznění centra nyní po celé Evropě připravujeme a doručujeme více než 4 miliony důležitých zásob darovaných společností Amazon i našimi zákazníky – včetně materiálů pro budování dočasných přístřešků, hygienických potřeb, přikrývek a oblečení. V souladu s největšími potřebami uprchlíků vyhodnocujeme, jaké zásoby můžeme přímo darovat, obstaráváme veškeré chybějící položky a poté kompletujeme, balíme a odesíláme zásilky, které charitativní organizace dále rozdělují potřebným. Zákazníci v Evropě mohou na podporu těchto aktivit přispívat v našich evropských obchodech prostřednictvím speciálních seznamů přání.

Jakmile se zásilky s humanitární pomocí dostanou do naší evropské sítě, tým přepravních služeb Amazonu je dopraví do nového centra na Slovensku, kde je pro ně vyhrazen speciální prostor. Následně jsou darované zásoby distribuovány ve spolupráci s charitativními organizacemi, jako je Save The Children a Mezinárodní federace společností Červeného kříže a Červeného půlměsíce, občanům Ukrajiny, kteří utíkají ze své země. Strategická poloha slovenského centra humanitární pomoci v Seredi výrazně urychlí přesun těchto dodávek po celém Polsku, Maďarsku, Slovensku, Rumunsku, Moldavsku a České republice a my jsme tak schopni ukrajinským dětem a rodinám pomoci co nejefektivněji.

Spuštění tohoto střediska za méně než 10 dní bylo možné díky obrovskému úsilí našich týmů. Jsme vděční našim zákazníkům za jejich štědrost a našim týmům a partnerům za jejich práci a odhodlání podpořit v této kritické době ty, kteří to potřebují nejvíce.

 

Zdroj: Grayling

Praha, 23. března 2022