Drogerie ROSSMANN loni v Česku zaznamenala rekordní tržby

Tržby drogerie ROSSMANN, která letos slaví 30 let působení na českém trhu, v roce 2023 dosáhly rekordních 6,5 miliardy korun. Meziročně se tak zvýšily o téměř pětinu. K příznivým výsledkům přispělo i pokračující rozšiřování prodejní sítě a zkvalitňování služeb pro zákazníky.

Výše investic v roce 2023 činila 230 milionů korun a byla směřována hlavně do této oblasti. V tuto chvíli má ROSSMANN v České republice 177 prodejen, v roce 2023 bylo otevřeno 11 nových a 16 se dočkalo modernizace včetně rozšíření. Výrazně si polepšili také zaměstnanci, jejichž mzdy byly navýšeny, například na prodejnách v průměru o téměř 13 %.

Česká síť ROSSMANN je součástí mezinárodního koncernu, který loni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 13,9 miliardy eur a zvýšil obrat o více než 14 %. Hrubý obrat v České republice se zvýšil o 18 % a dosáhl hodnoty 6,5 miliard korun. Šlo o nejvyšší obrat za téměř 30 let od jejího vstupu na český trh.

Rozšiřování prodejen, modernizace a růst sítě

Za posledních pět let otevřela drogerie ROSSMANN v České republice 53 nových prodejen a 91 stávajících zmodernizovala. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN například nově stala součástí Václavského náměstí v Praze, v Brně na Masarykově ulici pak byla otevřena pobočka, která je největší prodejnou drogerie v celé České republice. Za účelem zefektivnění, zrychlení a zkvalitnění služeb pro zákazníky také dál pokračovalo zavádění samoobslužných pokladen. Z celkového počtu prodejen ROSSMANN na českém trhu jimi disponují již téměř dvě třetiny a letos budou tyto pokladny nainstalovány v celé prodejní síti. Koncem roku 2023 došlo k uzavření významného obchodního partnerství s online obchodem Rohlík.cz, který nově nabízí více než 400 produktů z portfolia privátních značek ROSSMANN. „Pro rok 2024 plánujeme rekordní investice do otevíraní nových poboček, modernizace a rozšiřování stávajících prodejen, přičemž investice do rozvoje sítě od roku 2019 přesáhnou miliardu korun a celkový počet prodejen by měl překonat 200. Nadále se nám daří navyšovat náš tržní podíl a řadíme se mezi jedničky v uvádění produktových novinek na drogistický trh,“ uvádí Vít Podešva, jednatel společnosti ROSSMANN.

Rozvoj digitální a marketingové strategie

Společnost ROSSMANN loni pokračovala také v digitalizaci, automatizaci či zjednodušování procesů. Mimo jiné zkrátila dobu přípravy objednávek na e-shopu na pouhých 60 minut od zadání po možnost vyzvednutí na pobočce. Rovněž zákazníkům umožnila si objednávku doručit domů nebo do vybraného výdejního místa Zásilkovny. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN aktivně spojila s tématem jógy a zaměřila se tak nejen na vnější, ale i vnitřní krásu, čímž ještě více podtrhla svůj slogan „A život je krásnější“. S jógovými videi se zákazníci pravidelně setkávají v aplikaci ROSSMANN CLUB. Zákazníci v roce 2023 velmi významně ocenili jednu z privátních značek, když prémiové dětské kalhotky Babydream zvítězily ve Volbě spotřebitelů v kategorii dětských plenek. Za účelem dalšího zlepšování zákaznické zkušenosti bylo zavedeno také měření zpětné vazby pomoci nástroje Customer Love Score.

Péče o zaměstnance

ROSSMANN loni znovu dokázal, že kromě spokojenosti zákazníků klade dlouhodobě důraz také na péči o zaměstnance. „Za poslední dva roky jsme navýšili mzdy na prodejnách o více než čtvrtinu. Byly zavedeny benefity typu Cafeterie a také bezplatná asistenční linka, která je zaměřená na individuální pomoc při řešení osobních záležitostí našich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Zvyšování mezd plánujeme i pro letošní rok. Zaměstnanci jsou pro nás jasnou prioritou, neboť jsou to právě oni, kdo stojí za úspěchem naší společnosti,“ říká Karol Jakubek, jednatel společnosti ROSSMANN. Na podzim roku 2023 byl koncern ROSSMANN americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě. Umístil se na 16. místě z celkových 700 společností v žebříčku. V Německu patří ke 3 nejlepším vůbec.

Společenská odpovědnost a udržitelnost

Společnost loni pokračovala rovněž ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. Ve svém dlouhodobém charitativním projektu KDE SRDCE POMÁHÁ byla vybraným neziskovým organizacím na pomoc potřebným věnována částka 3,8 milionu korun. Společnost ROSSMANN se zapojila již poosmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se věnovala také svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo v mnoha městech a jejich okolí napříč celou Českou republikou vysazeno již více než 2 700 vzrostlých stromů.

 

Zdroj: FleishmanHillard

Praha, 30. ledna 2024