E-shop Spokojený pes představuje své výsledky za uplynulý rok

Největší český e-shop s krmivy a chovatelskými potřebami Spokojený pes bilancuje rok 2016 a očekává třicetiprocentní nárůst tržeb. Jeho roční obrat tedy přesáhne 220 milionů Kč.

GrafTento multibrand v minulém roce redesignoval web, získal nového obchodního ředitele, upgradeoval sklad a dokonce vyhrál jednu tuzemskou a jednu světovou obalářskou soutěž. E-shop www.spokojenypes.cz drží konverzní poměr nad 11 %.

Internetový obchod Spokojený pes je původně rodinný obchod založený v roce 2005. Dnes je největším e-shopem s chovatelskými potřebami, krmivy a chovatelskou literaturou v České republice a ročně odesílá přes 200 tisíc zásilek.

Vždy se dá najít cesta ke zlepšení poskytovaných služeb

Důležitým krokem roku 2016 bylo bezesporu spuštění redesignového, ale ve své podstatě zcela nového e-shopu www.spokojenypes.cz navrženého komplexně dle potřeb klientů a představ lidí z „psího“ týmu. Postavit vlastní řešení takto velkého shopu, i když ve spolupráci s vývojářskou firmou, nebyl snadný úkol.  Na začátku března proběhlo spuštění první fáze e-shopu.

Okamžitě po spuštění vyskočil nový e-shop v konverzích o 3 procentní body, neztratil ani jednu pozici v SERPu a co je nejdůležitější, většině zákazníků se líbil.  Vývoj druhé fáze e-shopu pokračoval po celý rok. „Spokojený pes si buduje pozici skutečného lovebrandu i tím, že umožňuje svým zákazníkům personalizaci, nastavení automatických připomínek či výpočty krmných dávek. Máme za to, že se vždy se dá najít cesta ke zlepšení poskytovaných služeb,“ říká Tomáš Haškovec, ředitel marketingu Spokojeného psa.

Po novém e-shopu následoval i upgrade skladu

Pod vedením ředitele logistiky Tomáše Fialky spustil logistický tým vlastní, na míru vytvořený skladový systém. Díky němu došlo k navýšení počtu objednávek, které je e-shop schopen za den expedovat, a díky němu se chybovost stala minulostí. „V předvánočním čase sklad expedoval 1 600 zásilek denně. Všichni víme, kde je e-shop bez skvělé logistiky, a i když skladování, zásobování apod. stojí často mimo hlavní dění, je právě tato oblast jednou z nejpotřebnějších složek obchodování s tak obrovským objemem zboží a s tak obrovským množstvím klientů, jako je tomu u nás,“ vysvětluje ředitel logistiky Spokojeného psa Tomáš Fialka.

První polovina roku se nesla ve znamení úprav tváře Spokojeného psa.

Začali jsme používat nový slogan: Tlapku na to! Podle mého názoru je to nejlepší způsob, kterým můžeme zákazníkům vyjádřit, jaký vztah s nimi skutečně cítíme. Že jsme jejich parťáci a děláme skutečně maximum. Slogan se chytl… a nejenom mezi zákazníky,“ dodává Tomáš Haškovec.  Spokojený pes chce také ukázat, kdo za e-shopem stojí. Všechny medailonky a příběhy zaměstnanců jsou k nalezení blogu Ukecaný pes. Ty jsou navíc doplněny i o příběhy zákazníků, kteří se hrdě hlásí k e-shopu, kde nakupují. Další z připravovaných novinek budou zveřejněny již brzy.

Doručování musí být zážitek

„Chceme zákazníkům doručit hlavně emoce. Nakupování u Spokojeného psa musí být radost – od výběru zboží, přes uskutečnění objednávky až po finální doručení. Pustili jsme proto do oběhu tak trochu jinou krabici,“ vysvětluje Soňa Fialková, zakladatelka a spolumajitelka e-shopu. Krabice je výjimečná tím, že z klasické doručovací krabice, může zákazník jednoduše složit papírovou boudičku. Úspěch akce byl beze vší skromnosti fenomenální. Facebook e-shopu zasypaly stovky fotografií mazlíčků v papírových boudičkách.

Z původně limitované edice 5 000 kusů je dnes stálá doručovací krabice. Krabice se pyšní výhrou v soutěži Obal roku 2016 a získáním jednoho z vítězných míst letošního ročníku soutěže Worldstar Packaging Awards. Doručovací krabice se dočkala už i své limitované edice, kterou navrhla designérka a zákaznice Lenka Chotěnovská.

Rozrůstá se nejen e-shop, ale i jeho tým

Vedení největšího e-shopu s chovatelskými potřebami Spokojený pes posílil na začátku září nový obchodní ředitel Václav Masopust, který v oblasti e-commerce pracuje již 10 let. Jeho hlavním úkolem je spolupracovat spolu s vedením firmy na tvorbě obchodní strategie a také detailní práce s jednotlivými dodavateli. Celkově již  „psí smečka“ Spokojeného psa čítá 40 zaměstnanců.

Vzrušující novinky pro rok 2017

Rok 2016 byl u Spokojeného psa jedna velká jízda. A rok 2017 určitě nebude zaostávat. Překvapivou novinku v oboru e-commerce odhalí během několika málo týdnů.

 

Zdroj: Společnost Spokojený pes

Praha, 7. února 2017