IKEA Česká republika přesáhla tržby 9,3 miliardy Kč

Zájem Čechů o skandinávský design, bytové zařízení a nábytek IKEA pokračoval i v uplynulém finančním roce. Dokazuje to i celkový obrat společnosti IKEA Česká republika, který ve finančním roce 2016 (září 2015 – srpen 2016) přesáhl 9,3 miliardy Kč, což odpovídá meziročnímu růstu 9 %.

Česká republika tak potvrdila, že patří mezi nejrychleji rostoucí trhy v rámci IKEA Group. Čtyři české obchodní domy IKEA navštívilo více než 11,2 milionu návštěvníků, kteří v průměru utratili za jeden nákup 1 535 Kč.

„Je pro nás velmi důležité porozumět tomu, jak lidé doma žijí. Sledujeme trendy v bydlení, stále jsme v kontaktu s našimi zákazníky, ptáme se jich na jejich potřeby a navštěvujeme domácnosti po celém světě, abychom zjistili, o čem lidé sní. Potom propojujeme jejich přání a potřeby s možnostmi našich dodavatelů, a snažíme se vytvářet taková řešení, která lidem usnadní a zpříjemní každodenní život,“ uvádí Marek Feltl, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

V minulém roce jsme se v IKEA soustředili na jídlo, stolování, vaření a všechno, co se točí kolem jídla. Potvrdilo se, že to byl krok správným směrem a tržby v oblasti kuchyňských doplňků vzrostly o rekordních 20 %. V roce 2016 IKEA potvrdila svou vedoucí pozici v oblasti bydlení a určování trendů v zařizování českých domácností. Rozšířila sortiment o 3 000 nových výrobků, představila 11 nových limitovaných kolekcí, které vznikly v rámci spolupráce se světově proslulými designéry.

„Nejde však jen o představování nových, cenově dostupných a kvalitních výrobků, ale soustředíme se také na neustálé vylepšování našich služeb. K našim již známým a zavedeným službám jako je doprava, vyzvednutí výrobků na obchodních domě, montáž, prodloužená záruka nad rámec toho, co vyžaduje zákon, nebo samoobslužné pokladny, jsme přidali ještě možnost vrácení i již smontovaného a nepoužitého zboží do 365 dní. Důležitým krokem bylo také spuštění služeb „Klikni a vyzvedni“ a „Klikni a dovezeme“, které umožňují objednat si produkty IKEA online,“ dodává Marek Feltl. „Nesmíme zapomínat na to, že náš úspěch by nebyl možný bez patnácti set kolegů, jejich nadšení a skvělé práce. Tímto bych rád poděkoval hlavně jim.“

Zákazníci IKEA nakupují online

Během loňského roku navštívilo webové stránky www.IKEA.cz 15,2 milionu lidí a stále více z nich využívá možnost nakupovat online. V červnu 2016 mají díky službě „Klikni a vyzvedni“ možnost objednat si produkty online a vyzvednout si je v obchodním domě. Od září byla nabídka služeb rozšířena o „Klikni a dovezme“ s transportními službami.

„Zájem zákazníků o online služby skokově narůstá. Od spuštění jsme až do dnešního dne zaznamenali přes tři tisíce objednávek. Jejich počet stále narůstá a v současné době jich evidujeme okolo stovky denně. Službu „Klikni a dovezeme“ rádi využívají zejména zákazníci, kteří nebydlí v blízkosti obchodních domů, čemuž odpovídá i rozložení objednávek v rámci ČR,“ popisuje první měsíce online nakupování Nina Maláková, manažerka e-commerce IKEA Česká republika, Maďarsko, Slovensko. „Nejčastěji si zákazníci objednávají zařízení do ložnice, dalšími oblíbenými artikly jsou matrace, pohovky a  nábytek do obývacích pokojů. Zákazníci také oceňují, že v rámci dopravy je zajištěna i vynáška až do bytu či domu,“ přibližuje Nina Maláková preference zákazníků.

IKEA nadále plánuje vylepšování a rozšířování služeb v rámci online nakupování. Spuštění služby online nakupování je lokálním řešením před uvedením globálního e-commerce na tuzemský trh. Zavedení e-commerce je v České republice plánováno na období 2018–2019. Bude zachovávat současné online prostředí na internetových stránkách a dále jej vylepšovat.

Pro lepší každodenní život

Finanční rok 2016 se vyznačoval nejen 9% růstem tržeb, ale také několika důležitými milníky, kterými chceme přispět k šetrnějšímu životu v českých domácnostech. Od září 2015 jsme přešli u veškerých žárovek a svítidel, které máme v sortimentu, na technologii LED. K tomu 100 % bavlny, kterou používáme pro náš sortiment, pochází z udržitelnějších zdrojů, nabízíme ryby a mořské plody pocházející ze zodpovedně spravovaných a udržitelných zdrojů s certifikacemi ASC a MSC.

V roce 2016 IKEA také oslavila pětadvacáté výročí na českém trhu. To, že IKEA patří k lídrům v oblasti nábytku a bytového zařízení, bylo potvrzeno celkovým vítězstvím v soutěži MasterCard Obchodník roku 2015 i v kategorii Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky.

Zajímavá fakta z IKEA Česká republika:

  • Počet členů IKEA FAMILY dosáhl 1,34 milionu
  • Denně se v České republice prodá 58 kuchyní, nejčastěji Češi kupují kuchyně v barvě černé a bílé
  • Jedním z nejoblíbenějších výrobků jsou svíčky SINNLIG, kterých se za loňský rok prodalo 3 524 000 kusů. Zatímco v obchodním domě na Zličíně mají zákazníci nejraději vůni jablečného koláče se skořicí, na Černém Mostě dávají přednost vůni uklidňující lázně, v Brně mandarince a v Ostravě vůni sladkých bobulí.
  • Dalšími populárními produkty IKEA jsou policový díl KALLAX (231 000 prodaných kusů), dóza s víkem KORKEN (347 500 prodaných kusů) nebo schůdky BEKVÄM (40 000 prodaných kusů)
  • Nejoblíbenější plyšovou hračkou je myš GOSIG MUS. Každý den se jich prodá 211
  • Od začátku roku 2016 se prodalo do českých domácností cca 558 000 LED žárovek LEDARE
  • 5 milionů zákazníků navšítilo restauraci IKEA, bistro, kavárnu a obchod se švédskými specialitami
  • V restauraci IKEA si dali 2,2 milionu porcí jídel

 

 

Zdroj: IKEA Česká republika

Praha, 11. listopadu 2016