Košík.cz startuje sekci EkoKošík, chce nabídnout nejširší sortiment ekodrogerie na trhu

E-shop s potravinami a potřebami pro domácnost Košík.cz se chce v budoucnu stát největším internetovým prodejcem ekodrogerie. Pomoci mu k tomu má nová sekce EkoKošík, kterou dnes spustil pro své zákazníky. V jejím rámci nabízí více než 500 produktů od 50 českých i globálních značek. Pro její podporu vysadí s Nadací Partnerství stovku stromů na místech s nízkou diverzitou krajiny.

Košík se díky nové sekci EkoKošík může chlubit jednou z nejširších nabídek ekologické drogerie mezi online prodejci už nyní. Zapojením značek jako Attitude, Bio-D, Ecover či Frosch výrazně zvedl podíl prodávaných “zelených” výrobků pro domácnost, ekologická je nyní již celá čtvrtina z nich. Portfolio, ve kterém nechybí ani ekologická kosmetika Weleda nebo Eco Cosmetics, by se mělo dále rozrůstat a nabízí se jeho logické propojení se sekcí Budoucnost bez obalu. Ta hledá cestu, jak v budoucnu nakupovat s pomocí opakovaně využitelných obalů.

„EkoKošík je vlastně logickým pokračováním našich aktivit zaměřených na ochranu životního prostředí. 500 ekologických produktů se čtvrtinovým podílem je pro nás pouze začátek, rádi bychom se v budoucnu stali největším online prodejcem ekodrogerie a ekokosmetiky na českém trhu a našli nové způsoby, jak ekologicky šetrné výrobky dostat do co největšího počtu českých domácností,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

Tomu by měla pomoci také ekologická osvěta, kterou se chce Košík v rámci sekce EkoKošík zabývat. Pomoci mají především týdenní „ekovýzvy“, které umožní zákazníkům osvojit si každý týden několik dovedností, šetřící výrazným způsobem životní prostředí. Jednotlivé výrobce ekologických produktů a jejich filozofii pak Košík představí v rámci reportáží ‚Košík v terénu‘.

„Chceme k problematice šetrné péče o domácnost hravou formou přitáhnout i zákazníky, pro které zatím toto téma nebylo na pořadu dne. A zároveň všem ukázat, že nakupování ekologicky šetrných výrobků samo o sobě nikdy nebude mít takový dopad, pokud nezačneme měnit také své chování,” zmiňuje Jeřábek. “Představením jednotlivých dodavatelů a jejich pohledu na svět chceme zase ukázat, že za sekcí stojí inspirativní lidé s nasazením a chutí změnit dopady civilizace na životní prostředí.”

V tom chce jít příkladem i Košík. Pro podporu EkoKošíku se spojil s Nadací Partnerství, se kterou do konce roku vysadí nejméně stovku stromů a keřů na místech, kde výrazně prospějí k diverzitě krajiny. Právě Nadace Partnerství na podzim spouští kampaň Sázíme budoucnost, kdy chce postupně pomoci vysázet deset milionů stromů.

EkoKošík není jedinou ekologickou aktivitou, které se e-shop věnuje. V rámci sekce Budoucnost bez obalu šetří každý rok přes 70 000 plastových obalů. K rozvozu nákupů zároveň využívá recyklované papírové tašky, které od zákazníků zpětně odebírá.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 5. června 2019