Loňský rok byl z pohledu obchodníků rekordní

Pokračující chuť lidí více utrácet potvrzují i obchodníci s oblečením a sportovními oděvy. „V kurzu jsou zejména módní lyžařské bundy, kalhoty nebo svetry a kategorie oděvů pro relaxaci a sportovní aktivity. V první polovině ledna rostly tržby oproti loňsku dokonce přes dvacet procent,“ uvedl Jan Procházka, ředitel centra s módním oblečením Freeport Hatě.

„Apetit po elektro zboží roste u většiny nabízeného sortimentu.

V čele je chytrá elektronika, telefony a příslušenství, dále notebooky, televize, z kuchyňských spotřebičů pak jdou na odbyt odšťavňovače a mixéry. Začátek roku přebije ten loňský o deset procent,“ uvedl Ladislav Pospíšil, ředitel nákupu a marketingu Expert Elektro s tím, že růstový trend v poptávce po elektronice by měl pokračovat i v následujících měsících po konci lednových výprodejů.

Lidé mají stále větší zájem o biopotraviny a sortiment zdravé výživy, jak vyplývá z meziročního srovnání hypermarketů Globus.

Rozdíl mezi cenou konvenčních potravin a biopotravin rok od roku klesá, velký rozdíl je patrný například u semolinových těstovin, brusinek, olivového oleje nebo kokosového oleje. Zároveň v posledních letech stoupá zájem o tento segment potravin. Letos odhadujeme nárůst v dvouciferných číslech. Dobře si vedou také výrobky ze sóji, vegetariánské a veganské alternativy masa, obilninové nápoje, bezlepkové produkty nebo produkty se sníženým obsahem laktózy,“ říká mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

 

Zdroj: Botticelli

Praha, 1. února 2016