Miliardové tržby McDonald´s v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů

Společnost McDonald´s, utržila za loňský rok téměř 4,6 miliardy korun, což je o 200 milionů více než v roce 2015. Na tomto úspěchu se podepsaly nejen restaurace nové generace a stále oblíbenější koncept McCafé, ale tentokrát do něj také výrazně zasáhl úspěch snídaňovým menu z vajec z českých farem.

Poměr českých surovin v portfoliu se drží již od předloňska na cca 30 %. McDonald´s tak dlouhodobě podporuje české a slovenské dodavatele surovin.

Celkem 95 restaurací prodalo loni 2 200 tun stoprocentního předního hovězího masa v oblíbených burgrech a přes 4 000 tun legendárních hranolek. Velký nárůst zaznamenal řetězec u spotřebovaných vajec od českým dodavatelů, celkem to bylo 4,5 milionu kusů v loňském roce, což je přibližně o třetinu více než v roce 2015.

„Češi doma již tolik nesnídají. Ráno tak u nás oceňují nejen skvělou kvalitu našich produktů, zejména z vajíček od českých dodavatelů, ale také naši usměvavou obsluhu, na kterou jsme obzvláště pyšní,“ komentuje jeden z nejvýraznějších produktových růstů Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald‘s Česká republika a Slovensko.

Rok 2016 ve znamení Restaurace nové generace

Nejvýraznějším prvkem roku 2016 se stala tzv. restaurace nové generace. V průběhu roku bylo přestavěno 30 % restaurací tak, aby se i v České republice mohl uvést v život nový způsob přípravy jídel, a to individuálně na objednávku jednotlivého zákazníka. To přineslo i změnu v objednávání jídel.

V restauracích jsou nyní zákazníkům k dispozici samoobslužné kiosky, na kterých si mohou sami svou objednávku navolit. Stále je však možné objednat si u pokladny, jak byli lidé zvyklí. Zakázka se v kuchyni začne připravovat okamžitě po objednání a je tak připravena každému právě čerstvá.

Tento nový systém do budoucna umožní rozšířit nabídku jídla. Vůbec první restaurace nové generace, do které byly zavedeny samoobslužné kiosky, byla McDonald´s v Praze na Jižní spojce na podzim roku 2015. A během roku 2017 budou na tento typ přestaveny všechny restaurace v tuzemsku s výjimkou několika, které z jakýchkoliv důvodů přestavit nelze.

Místní podnikatelé jsou prioritou

Do dlouhodobých plánů společnosti McDonald´s patří také co největší spolupráce s místními dodavateli. „V loňském roce to bylo přibližně 30 % surovin, které jsme získali od českých dodavatelů a v jednání pokračujeme. Jsme náročný odběratel nejen, co se vysokých objemů týče, ale velmi dbáme také na kvalitu. Než si s někým plácneme, řádně jej prověřujeme a požadujeme certifikace a pravidelné audity, abychom měli jistotu, že zákazník vždy dostane kvalitu, na kterou je zvyklý,“ komentuje dále Tomasz Rogacz.

V roce 2016 se tak například podařilo zajistit dodávky výhradně českého hovězího do prémiových burgerů nebo navázat spolupráci s českým dodavatelem šunky pro snídaňová menu. V neposlední řadě bude pokračovat trend předávání restaurací do rukou místních podnikatelů, franšízantů. Během roku 2017 by tak měly být franšízantům svěřeny několik dalších restaurací.

 

Zdroj: McDonald´s

Praha, 25. ledna 2017