Makro ČR zavedlo od srpna na všech 13 prodejnách novou podobu regálových cenovek. Nový systém cenového označení vychází z dlouhodobé strategie Stabilně výhodná cena a má zákazníkům zejména z řad gastronomie (HoReCa) a maloobchodníků (Traders) usnadnit orientaci a plánování nákupů. Makro nabízí nejširší sortiment potravin v ČR, v průměru zhruba 25 000 položek na prodejně. Z toho je už více než 9 200 produktů (36 %) zařazeno do programu Stabilně výhodná cena – tedy s cenou, na kterou se zákazník může dlouhodobě spolehnout.

Nové cenovky mají jasné barevné rozlišení:
- Bílá – standardní cena
- Červená – akční cena
- Modro-žlutá – Stabilně výhodná cena
Na cenovkách bude zpět zákazníky požadovaná informace o ceně balení. Cenovky se tisknou přímo na prodejnách přes systém M.Store, což zrychlí proces, sníží chybovost a omezí odpad.
„Nové cenovky zákazníkům během několika vteřin ukážou, které produkty mají stabilní cenu a které jsou právě ve slevě. Díky jednoduchému barevnému kódu a přehlednému designu šetříme čas profesionálům z gastronomie i obchodníkům, kteří u nás nakupují pro svůj byznys,“ říká Jiří Nehasil, generální ředitel makro ČR.
Kombinace dlouhodobé stability a flexibility
Makro ČR spojuje dva přístupy k cenové politice – Stabilně výhodnou cenu a slevové akce, aby uspokojilo různé potřeby svých zákazníků. Program Stabilně výhodná cena je navržen tak, aby poskytl předvídatelnost a stabilitu, což je klíčové zejména pro segment gastronomie a maloobchodu. Krátkodobé slevové akce zůstávají součástí strategie jako nástroj pro podporu sezónního zboží a přilákání nových zákazníků.
„Naší prioritou je nabídnout zákazníkům jistotu i flexibilitu. Stabilně výhodná cena je odpovědí na jejich potřebu dlouhodobé stability, zatímco slevové akce přinášejí dynamiku, která rozšiřuje sortiment a oslovuje nové zákazníky. Díky této strategii dokážeme reagovat na různé potřeby našich zákazníků a zůstat lídrem na trhu,“ vysvětluje Jiří Nehasil a dodává, že makro ČR v letech 2023 a 2024 investovalo do programu Stabilně výhodná cena více než 400 milionů korun. Díky programu se více než 98 % profesionálních zákazníků HoReCa a maloobchodu pravidelně vrací pro klíčové produkty.
Makro ČR tímto krokem pokračuje v prozákaznické strategii: místo honby za nejnižší cenou nabízí řešení, která šetří čas, zvyšují efektivitu a pomáhají zákazníkům růst.
Zdroj: MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.
Praha, 1. září 2025








