Jak legislativa upravuje využívání samoobslužných technologií v maloobchodech? Jaroslav Tajbr a Karolína Karalová z právní kanceláře Eversheds Sutherland se zaměří na právní aspekty spojené s využíváním samoobslužných technologií v maloobchodech, se zvláštním důrazem na ověřování věku při prodeji regulovaných výrobků.

Proberou, jaké osobní údaje jsou zpracovávány, jaké povinnosti mají obchodníci podle GDPR a jaké zákonné podmínky musí být splněny při využívání technologií, jako je biometrie nebo umělá inteligence pro ověřování věku. Budou se věnovat také právům spotřebitelů při používání automatických pokladen, jako je např. nárok na uplatnění reklamace. Zaměří se na konkrétní výzvy spojené se zákazem prodeje alkoholu a tabáku nezletilým, včetně technických opatření a povinností prodejců, a nabídnou praktická doporučení, jak mají obchodníci nastavit procesy, tak aby byly v souladu s právními předpisy.
Zaregistrujte se na 9. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY letos s podtitulem Win – Win efekt pro obchodníka i zákazníka.
Termín konání: 6.11. 2025 v čase 9:00 – 15:30
Místo konání: Magenta Experience Center, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Organizátor: časopis Retail News a Press21 s.r.o.
Odborný garant: Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
Cílová skupina: obchodníci a dodavatelé, profesionálové, kteří mají na starosti vybavení prodejen a jejich zásobování
Informace k programu i k registraci jsou k dispozici ZDE
Přihlásit se lze i prostřednictvím mailové adresy klanova@press21.cz
UKÁZKA Z PROGRAMU
JAK SPOJIT SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKA A EFEKTIVITU PRODEJE?
- „Ideální nákup“ očima generací – Zdeněk Skála, jednatel výzkumné a analytické agentury Skála a Šulc
Prostřednictvím výzkumů nákupního chování nahlédneme do představ zákazníků o „ideální prodejně“. Co je klíčové pro nastupující generace a jak se na budoucnosti prodejen může projevit stárnutí populace? Porovnáme svět kamenných prodejen a rychle rostoucí segment potravinářské e-commerce.
- Technologie jako cesta k zákaznické zkušenosti – Martin Dvořák, jednatel společnosti Bizerba Czech & Slovakia
Budoucnost retailu není jen o prodeji – je o zážitku. Zákazníci dnes chtějí více než jen zboží v košíku – očekávají rychlost, jednoduchost a pohodlí na každém kroku. Technologie se stávají klíčovým mostem mezi obchodníkem a zákazníkem a určují, jak bude jejich cesta probíhat. Představíme, jak chytrá řešení propojují efektivitu obchodu s pohodlím zákazníka a kam se retail budoucnosti ubírá, aby nákup byl opravdu plynulý a komfortní.
- Udržitelný retail budoucnosti – Václav Šíma, vedoucí odboru výstavby Penny Market ČR, Miloš Šetka, business development manager Fri-service Czech
Provedení retailové prodejní jednotky v reálné udržitelné podobě, za použití nových technologií. Nové prodejní jednotky Penny Market vystavěné v CLT technologii sofistikovaných dřevostaveb, disponují souborem dalších moderních technologií s jasným důrazem na ekonomiku provozu a udržitelný rozvoj.
- Migrace „2D kódy“, včetně případových studií – Pavla Cihlářová, ředitelka GS1 Czech Republic
Retail vstoupil do přechodného období: produkty mohou být identifikovány pomocí stávajících kódů EAN-13 a současně 2D kódů, schopných nést mnoho informací navíc. Globální maloobchod by měl být na zpracovávání nových kódů plně připravený od roku 2027.
10:30 -11:00 přestávka na kávu
PANELOVÁ DISKUZE NA TÉMA WIN-WIN EFEKT PRO OBCHODNÍKA I ZÁKAZNÍKA
Diskutovat a hovořit o svých zkušenostech budou:
- architekt / designer prodejen
- obchodník
- dodavatelé technologií
13:00 – 14:00 – oběd
- Právní aspekty spojené s využíváním samoobslužných technologií v maloobchodech – Jaroslav Tajbr, Partner, Karolína Karalová, koncipientka, Eversheds Sutherland
Přednáška se zaměří na právní aspekty spojené s využíváním samoobslužných technologií v maloobchodech, se zvláštním důrazem na ověřování věku při prodeji regulovaných výrobků. Probereme, jaké osobní údaje jsou zpracovávány, jaké povinnosti mají obchodníci podle GDPR a jaké zákonné podmínky musí být splněny při využívání technologií, jako je biometrie nebo umělá inteligence pro ověřování věku. Dále se budeme věnovat právům spotřebitelů při používání automatických pokladen, jako je například nárok na uplatnění reklamace. Zaměříme se na konkrétní výzvy spojené se zákazem prodeje alkoholu a tabáku nezletilým, včetně technických opatření a povinností prodejců, a nabídneme praktická doporučení, jak obchodníkům nastavit procesy, tak aby byly v souladu s právními předpisy.
15:00 – Networking
Na viděnou na semináři se těší za organizátora tým časopisu Retail News a Press21 s.r.o.
Zdroj: Press21 s.r.o.
Praha, 28. září 2025








