S investicí 2,2 miliardy korun pokračuje Everli v revoluci nakupování online po celé Evropě

Everli, evropský lídr mezi online tržišti s potravinami, získalo „Series C investice“ v hodnotě 2,2 miliardy korun na expanzi do dalších zemí. Everli si od roku 2014 buduje pozici dlouhodobého partnera největších evropských značek potravin, mezi něž se řadí Lidl, Kaufland i Carrefour, a nabízí tak více než 300 tisíc různých produktů online v 70 městech v Itálii, Polsku, České republice a nově také ve Francii.

Díky změně chování zákazníků a jejich přesunu k online nakupování se během loňského roku tržby společnosti Everli téměř zečtyřnásobily, a to na skoro 2,9 miliardy korun (US$ 130). Získané investice se použijí k urychlení expanze na evropský trh a k výraznému rozšíření technologických, produktových, logistických, marketingových a finančních týmů.

Poslední investiční kolo vedla společnost Verlinvest, společně s investicemi od společností Luxor, DN Capital, C4 Ventures a Convivavilité Ventures, které se staly novými investory Everli a zařadily se tak mezi stávající FITEC, 360 Capital Partners, Innogest a DIP. Poslední investiční kolo je dosud největším financováním společnosti Everli a zvyšuje celkovou hodnotu finančních zdrojů na necelé 3 miliardy korun českých (US$ 135 m).

Nové možnosti pro české obchodníky

V České republice je hlavním cílem týmu Everli pomoc obchodníkům s potravinami urychlit proces přechodu do online prostředí prostřednictvím finančně udržitelného a snadno implementovatelného řešení. A to bez rizika, bez žádných počátečních investic. Veškerý sortiment prodejců lze přesunout do online prostředí během 3–4 týdnů a zákazníkům ho doručit do jedné hodiny.

Everli je online tržiště s potravinami, na kterém zákazníci mohou nakupovat potraviny ze svých oblíbených supermarketů s dodáním ve stejný den, a to prostřednictvím „shoppera“ Everli (nákupčí Everli, pozn. red.) Služba se stala nezbytnou jak pro zákazníky, kteří se čím dál častěji obracejí k nákupu potravin online, tak pro supermarkety a maloobchodníky, kteří se snaží spotřebitelskému chování přizpůsobit a kterým vlastní online řešení chybí.

Jako první v méně zalidněných oblastech

Logistický model Everli poskytuje více než 3 000 nákupčích, kteří zvládnou doručit i objemné celotýdenní nákupy. Vzhledem k tomu, že logistický model nevyžaduje centralizovaný sklad ani kamiony, jeho flexibilita a škálovatelnost umožnila společnosti Everli jako první nabídnout službu doručování potravin ve stejný den i v oblastech s malou a střední hustotou zalidnění, ve kterých služby ostatních online prodejců doposud nebyly.

Zkraje uplynulého roku zahájila společnost Everli expanzi do Evropy, konkrétně sousedního Polska, které nyní generuje 20 % z celkového počtu objednávek, v posledních dnech úspěšně expandovala i do České republiky a Francie. Diverzifikovala svůj byznys model, který se posunul od obchodních poplatků placených maloobchodníky a poplatků za doručení placených zákazníky k poskytování vlastních reklamních a propagačních služeb firmám s rychloobrátkovým zbožím.

Citace Verlinvest:

Společnost Verlinvest je aktivním investorem ve spotřebitelském prostoru více než 25 let, ale doposud jsme nezažili spotřebitelskou revoluci takového rozsahu, kdy se nakupující trvale přesouvají z fyzických obchodů do online prostředí. Jsme hrdí na to, že spolu s Everli přepisujeme pravidla potravinářského průmyslu,“ říká Simone Sallustio, výkonná ředitelka společnosti Verlinvest. „Everli kombinuje vlastní technologie a nasbíraná data se zkušenostmi svých maloobchodních partnerů s potravinami. Věříme, že toto spojenectví staví společnost Everli do perfektní pozice k tomu, aby se upevnila jako lídr evropského trhu s potravinami online, přinesla spotřebitelům nakupování v té nejlepší možné podobě, přidanou hodnotu svým maloobchodním partnerům a v neposlední řadě jim umožnila hladký přechod k digitální reklamě značek s potravinami.“

Citace Everli:

„Cílem společnosti Everli bylo odjakživa pomáhat lidem dosáhnout duševní pohody prostřednictvím zjednodušení nakupování v potravinách. Minulý rok byl zjevně stresující jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky, díky čemuž se náš cíl stal ještě relevantnějším než kdykoli předtím. Jsme hrdí na to, jakou roli v tomto případě hrajeme – kdy pomáháme mnoha lidem, ať už je pomoc velká, nebo malá. Ale teprve začínáme. Toto odvětví už nikdy nebude stejné. Posun k online doručování už jen tak nezmizí a očekávání na obou stranách se neustále zvětšují. Vytvořili jsme model, o kterém věříme, že nabízí spotřebitelům bezkonkurenční hodnotu prostřednictvím rozsáhlého přístupu k maloobchodníkům a produktům, které milují, a to i v méně obydlených oblastech. V současnosti jsou tak i maloobchodníci schopní cenově konkurovat online a vybudovat si tak zcela novou spotřebitelskou základnu,“ říká Federico Sargenti, generální ředitel společnosti Everli.

 

Zdroj: Kašpar PR, s.r.o.

Praha, 6. dubna 2021