Sportovní kategorie Zalanda v Česku překonává evropský průměr na platformě

Zalando, jedna z předních evropských módních a lifestyle online platforem, vyzdvihuje preference Čechů v oblasti sportovního oblečení. Podle zjištění platformy 85 % všech jejích zákazníků uvádí, že se věnuje sportovním aktivitám alespoň jednou týdně. Ze získaných údajů však dále vyplývá, že právě Češi mají ještě větší zájem o nákupy v kategorii sportovního oblečení, která v České republice překonává evropský průměr v porovnání s ostatními zeměmi, kde Zalando působí.

Češi jsou obecně aktivnější, než je evropský průměr. 44 % z nich uvedlo, že cvičí nebo se věnují sportům alespoň s určitou pravidelností (ve srovnání s 38% průměrem v EU). A dále, ve srovnání s 50% evropským průměrem, 67 % Čechů prozradilo, že se alespoň s určitou pravidelností věnují jiné pohybové aktivitě mimo sport.¹

Podle údajů společnosti Zalando mají Češky tendenci nakupovat sportovní kousky častěji než muži. Během loňského roku Češi výrazně nakupovali sportovní oblečení a produkty. Zajímavé je, že častěji nakupovali spodní díly než svršky. Nejoblíbenějším sportovním zbožím pak byly tréninkové, outdoorové, běžecké, fotbalové a basketbalové produkty. A co se týká oblíbených značek zákazníků, Nike, adidas, Under Armour, Champion a Puma patřily mezi ty nejžádanější.

Slovenská NEBBIA, oblíbená u Čechů, rozšiřuje prostřednictvím Zalanda svou zákaznickou základnu

V roce 2021 Zalando získalo slovenskou značku NEBBIA, která má téměř 26 let zkušeností v oblasti fitness. A po necelých dvou letech úspěšně posiluje svou pozici mezi nejoblíbenějšími sportovními značkami na Zalandu v České republice.

Díky spolupráci se Zalandem si NEBBIA našla cestu k širší skupině aktivních lidí, kteří na platformu přichází objevovat módní inspiraci. Dominantní kategorií produktů na e-shopu NEBBIA v České republice, stejně jako ve většině zemí, jsou fitness legíny, a nejprodávanějším produktem NEBBIA na Zalandu je tílko Honey Bunny.

„Retail vnímám jako podstatnou část nakupování. Je to místo, kde můžete značku lépe poznat, více si užít nakupování a v neposlední řadě je prostorem pro komunitu. NEBBIA chce být v retailovém prostoru stále více přítomna. Chceme navázat přímý kontakt s našimi zákazníky, abychom se navzájem lépe poznali. Proto jsme tak nadšení, že jsme dostupní na platformě Zalando. Přestože jsme se primárně zaměřili na region DACH, podařilo se nám přilákat i nové české a slovenské zákazníky a zároveň se stát jednou z jejich oblíbených značek na platformě,“ říká Martin Pecko, generální ředitel společnosti NEBBIA.

„Rádi podporujeme místní značky při oslovování nových zákazníků v jejich domovských zemích i na mezinárodním trhu a zároveň rozšiřujeme náš sortiment a prohlubujeme jeho lokální relevanci. Proto se budeme i nadále soustředit na začlenění lokálních značek, abychom ještě více posilnili multibrandové prostředí. Prostřednictvím našich partnerských služeb mohou značky využívat naše profesionální logistické služby v oblasti fulfillmentu, vracení zboží a přepravy nebo naše marketingové znalosti v oblasti marketingu zaměřeného na data, kampaní na podporu značky, efektivních výkonnostních řešení a kreativních poznatků,“ říká Daniel Rogiński, generální ředitel Zalanda pro Českou republiku a země střední a východní Evropy.

Od začátečníků po sportovní nadšence, Zalando dělá sport jednodušším

Za poslední dva roky Zalando kromě rozšiřování své nabídky spustilo obsah zaměřený na outdoorové sporty, běh a silový trénink, aby zákazníkům pomohlo najít produkty, které vyhovují jejich potřebám. V daných sekcích poskytují zákazníkům rady a inspiraci příběhy značek, ale také obsah od influencerů, sportovců a atletů. Cílem je poskytovat personalizovaný zážitek, který zákazníkům pomůže jednoduše se orientovat v této nabídce.

 

1. Údaje vycházejí z loňského průzkumu Eurobarometer – Průzkum o sportu a fyzické aktivitě, kterého se zúčastnilo 26 580 účastníků z EU27 a který byl zveřejněn v září 2022.

 

Zdroj: Rubikon PR

Praha, 17. dubna 2023