Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci.
Nový vzhled & pocit
Díky novému vzhledu je interakce ještě atraktivnější a hladce se v ní snoubí styl s funkčností. Ať už zákazníci hledají inspiraci nebo konkrétní produkty, vylepšený vizuál asistenta zajišťuje lepší a příjemnější uživatelský zážitek. Barevnější a dynamičtější design aktualizovaného asistenta je v souladu s novou strategií positioningu značky Zalando.
Hlubší personalizace
Zalando Asistent je nově propojen s účty zákazníků, což mu umožňuje porozumět individuálním preferencím a historii nákupů. Tato hlubší úroveň personalizace umožňuje relevantnější a na míru šitá doporučení. Během pilotní fáze společnost zaznamenala 40% nárůst interakcí s vysokou hodnotou – např. lajk nebo přidání na kartu – což ukazuje, jak relevantní a personalizované návrhy zlepšují nákupní cestu a zvyšují spokojenost zákazníků.
Povědomí o kontextu
Dalším klíčovým pokrokem je povědomí o kontextu. Nástroj nyní dokáže rozpoznat, kde se zákazníci v rámci platformy Zalando nacházejí, a podle toho jim nabídnout přizpůsobené podněty ke konverzaci. Pokud si například zákazník prohlíží sekci s džínami a otevře Asistenta, ten to rozpozná pomocí výzev typu: „Vidím, že se zajímáte o Dámské džíny“ a nabídne relevantní dotazy, jako například: „Ukaž mi rozšířené džíny“. Tato úroveň kontextové inteligence usnadňuje zákazníkům najít přesně to, co potřebují.
Zdroj: AMI Communications
Praha, 11. dubna 2025