Ochrana klimatu a odpovědná spotřeba jsou pro zákazníky stále důležitější. Lidl chce proto v rámci své strategie udržitelnosti k ochraně klimatu přispět i budováním tzv. klimaticky neutrálního sortimentu. Zákazníci tak získají možnost vybírat si produkty podle různých aspektů udržitelnosti.
Udržitelnost je pro zákazníky stále důležitější, a proto v souladu s naším heslem „Na cestě k lepšímu zítřku“ vyvíjíme řadu aktivit. V této souvislosti se zabýváme také ochranou klimatu. Rozšíření našich privátních značek o klimaticky neutrální výrobky umožňuje zákazníkům přispívat k ochraně klimatu přímo při nákupu.
„Díky tomu, že je produkt klimaticky neutrální, se mohou zákazníci vědomě rozhodnout pro alternativy konvenčních produktů, které jsou šetrnější ke klimatu. Tím v důsledku pozitivně ovlivňují např. biologickou rozmanitost a ochranu zdrojů,“ zdůrazňuje Michal Farník, jednatel pro oblast nákupu.
Mezi klimaneutrální patří produkty privátní značky Vemondo (např. veganské jogurty, quinoové chipsy či veganské mleté) a vybrané produkty spotřebního zboží, jako je dětské oblečení nebo kosmetika (např. řada Nature´s Best značky Cien). U všech těchto produktů Lidl kompenzuje emise vznikající při pěstování, výrobě, přepravě a likvidaci obalů. Vedle toho Lidl podporuje certifikované projekty na ochranu klimatu, které mají pozitivní nejen environmentální, ale i sociální dopad. Patří mezi ně zalesňování v Ugandě, zajištění čisté pitné vody v Eritrei a výstavba obří fotovoltaické elektrárny v Indii.
V budoucnu se ještě více zaměříme na to, jak se emisím CO2 v dodavatelském řetězci dlouhodobě vyhnout úplně, případně je omezit nebo kompenzovat. Sortiment budeme rovněž rozšiřovat o další klimaticky neutrální produkty a tím umožníme zákazníkům brát v jejich každodenním životě ohled i na klima a ekologickou rovnováhu. Abychom zákazníky podpořili v odpovědném konzumním chování, budeme tyto výrobky označovat přímo na obalech, ale i v našem letáku.
Klimaticky neutrální produkty jsou dalším kamínkem do mozaiky našich udržitelných produktů. Doplňují tak řadu certifikovaných produktů Bio a Fairtrade, výrobků, u kterých byl redukován cukr a sůl, veganských produktů nebo regionálních potravin.