Přílohy: Spotřebitele lákají větší balení, tradice i moderní trendy

Nové příležitosti a výzvy pro výrobce příloh představují aktuálně zejména trendy, jako jsou rostoucí požadavky spotřebitelů na kvalitu i pestrost a rozmanitost chutí, poptávka po zdravějších alternativách, to vše při zachování cenové dostupnosti.

Trh s přílohami k jídlům se v současnosti poměrně dynamicky vyvíjí, přičemž nabídku i inovace výrazně ovlivňují měnící se stravovací preference spotřebitelů i změny životního stylu. Pokud jde o poptávku, velká část kupujících se drží tradičních produktů, pomalu ale jistě si ovšem hledají cestu i k těm méně obvyklým.

Na popularitě neztrácejí tradiční produkty typu brambor a knedlíků, které tvoří dlouhodobě základ české kuchyně, současně ale roste zájem o méně obvyklé přílohy, jako je quinoa, bulgur či luštěninové těstoviny (cizrnové, čočkové, hrachové), které nabízejí benefity v podobě vysokého obsahu vlákniny a minerálů, příznivého vlivu na trávení a podobně. Pozvolný vzestup popularity je patrný též u předpřipravených zdravých variant příloh, jako jsou například mražené květákové nebo brokolicové rýže. Celý článek

Podceňovat recenze a hodnotící portály se nevyplácí

Recenze pro e-shopy představují příležitost, jak získat konkurenční výhodu, nové zákazníky a zvýšit prodeje. Zákazník hledá informace na hodnotících portálech i sociálních sítích.

Každý pátý e-shop s recenzemi na svých stránkách nepracuje a kvůli nedostatečné důvěryhodnosti pak může přicházet o tržby. Spolehliví prodejci mají lepší cash flow, protože klesá počet objednávek na dobírku.

E-shopy lákají na oblíbené podzimní slevové akce, jako je Black Friday, na které navážou vánoční prodeje. Již tradičně se objeví i internetové obchody, jejichž nečestné jednání cílí na neostražité spotřebitele. Odborníci na e-commerce doporučují číst si nejen recenze o produktech, ale i konkrétních e-shopech, aby zákazník nenechal nic náhodě. Se zpětnou vazbou pracuje 80 % majitelů e-shopů, díky čemuž jim roste počet zákazníků i prodeje. Celý článek

Kdo si hraje, nezlobí…?

Trendem jsou chytré hračky nabité elektronikou, stavebnice nebo deskové hry. Roste segment hraček pro dospělé. Technologický pokrok, měnící se preference spotřebitelů a rostoucí zaměření na rozvoj a vzdělávání dětí jsou jen některé z faktorů, které řídí současný trh s hračkami a hrami.

Trh s hračkami a hrami zahrnuje řadu produktů určených pro hraní, zábavu a vzdělávací účely pro děti i dospělé. Trh je velmi rozmanitý a zahrnuje různé kategorie produktů, jako jsou panenky a plyšové hračky, stavebnice a modely, karetní hry, puzzle, plastové a jiné hračky a hračky pro batolata a děti. Celý článek

Cest k zákazníkovi je mnoho

Retailová média jsou dnes součástí marketingového mixu a otevírají nové možnosti růstu. Studie EHI „Retail Media in German Retail – Perspective of Retail and Advertising Brands“ ve spolupráci s Google Germany zjišťovala, jaké kanály obchodníci volí, aby lépe porozuměli svým zákazníkům a nabízeli jim správné produkty ve správný okamžik – online i offline.

„Maloobchodní média zažívají silný růst a díky digitalizaci, zákaznickým datům a e-commerce jsou stále důležitější. Budoucnost je v inteligentním využívání dat, a přestože se retailová média stále vyvíjejí, etablují se jako nedílná součást mediálního mixu. Z toho profitují jak maloobchodníci, tak značky: maloobchodníci generují dodatečné příjmy, zatímco značky mohou oslovovat spotřebitele konkrétněji,“ vysvětluje Claudia Denzel, ředitelka maloobchodu společnosti Google Germany. Celý článek

České pole rozšiřuje sortiment

„Až bude pro zákazníky běžné najít produkty a logo “České pole” na menu jejich oblíbených restaurací, bister a hotelů, budeme cítit, že máme splněno,“ říká Tereza Srncová, vedoucí nákupu čerstvých potravin makro ČR.

České pole je iniciativa společnosti makro ČR, která vznikla v roce 2022 s cílem podporovat a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře a gastronomii. Na projektu spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou v Praze, zemědělskými svazy, za podpory Ministerstva zemědělství.

České pole také získalo cenu za inovativní projekt roku 2023 v soutěži Mastercard Obchodník roku.

Iniciativa České pole vznikla v roce 2022. Co bylo důvodem jejího vzniku?

Makro ČR je největší dodavatel pro zákaznický segment HoReCa v ČR. S tímto se úzce pojí i zodpovědnost za to, v jakém stavu se všeobecně nabídka potravin u nás nachází. Hlasů o obtížné situaci českých pěstitelů a chovatelů tváří tvář silnému dovozu na evropském trhu je dost a řešení málo. Chtěli jsme přispět trochou do mlýna, a tak jsme přišli s touto iniciativou, která přizvala i další partnery z ostatních článků potravinářského řetězce, abychom společně hledali možnosti nápravy. Celý článek

Zákazník má rád technologie, které usnadní nákup

Digitalizace je dnes nepsaná povinnost, chce-li být obchodník konkurenceschopný. Zákazník nové technologie rád přijmá a využívá, pokud mu dávají smysl.

Český zákazník je sice přeborníkem v nákupech v akci, ale k tomu má na obchodníka řadu dalších požadavků. Ocení moderní prostředí prodejny i personál, který umí poradit, a to i v případě nákupu on-line, kde pracovníka call centra stále častěji nahrazuje umělá inteligence.

V současné době podle letošního průzkumu poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), který vychází z odpovědí 436 zaměstnanců globálních maloobchodních firem z 11 odvětví retailu a z 18 zemí světa, stojí obchodníci před výzvou, aby nabízeli zákazníkům produkt přesně dle jejich vkusu díky hyper-personalizaci nabídky, aby jim zpříjemnili zážitek nakupování například tím, že je odmění body za splnění určitých výzev, které mohou následně přeměnit ve specifické výhody jako jsou slevy nebo dárky za nákup. Celý článek

Německé potravinářství: Velké, leč zatím nenaplněné ambice

Potravinářství s více než 640 tis. zaměstnanci patří v Německu podle obratu mezi pět největších hospodářských odvětví. Větší jsou jen výroba motorových vozidel, strojírenství, chemicko-farmaceutický a elektrotechnický průmysl.

Situaci v potravinářském odvětví a potažmo v potravinářském maloobchodu shrnuje poslední výroční zpráva Spolkového sdružení německého potravinářského průmyslu (Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie – BVE).

Německo se může právem považovat za agrárně potravinářskou velmoc s velice silným postavením na mezinárodních trzích, kde mu podle roční hodnoty exportu náleží čtvrtá příčka za Brazílií, Nizozemskem a dominujícími Spojenými státy. Ty vyvážejí široký okruh jak potravin, tak surovin pro jeho výrobu, kdežto Brazílie hlavně suroviny (sójové boby, zelenou kávu). Naproti Německo je v prvé řadě vývozce potravin. Celý článek