
Nové příležitosti a výzvy pro výrobce příloh představují aktuálně zejména trendy, jako jsou rostoucí požadavky spotřebitelů na kvalitu i pestrost a rozmanitost chutí, poptávka po zdravějších alternativách, to vše při zachování cenové dostupnosti.
Trh s přílohami k jídlům se v současnosti poměrně dynamicky vyvíjí, přičemž nabídku i inovace výrazně ovlivňují měnící se stravovací preference spotřebitelů i změny životního stylu. Pokud jde o poptávku, velká část kupujících se drží tradičních produktů, pomalu ale jistě si ovšem hledají cestu i k těm méně obvyklým.
Na popularitě neztrácejí tradiční produkty typu brambor a knedlíků, které tvoří dlouhodobě základ české kuchyně, současně ale roste zájem o méně obvyklé přílohy, jako je quinoa, bulgur či luštěninové těstoviny (cizrnové, čočkové, hrachové), které nabízejí benefity v podobě vysokého obsahu vlákniny a minerálů, příznivého vlivu na trávení a podobně. Pozvolný vzestup popularity je patrný též u předpřipravených zdravých variant příloh, jako jsou například mražené květákové nebo brokolicové rýže. Celý článek