Vánoční trh obohatí limitované edice i tematická balení

Vánoce znamenají prakticky pro všechny obchodníky prodejní vrchol. Spotřebitelé v této době kromě dárků nakupují také sladkosti a svůj slavnostní stůl obohacují o speciality, které si běžně nedopřávají.

Období svátků je pro mnoho Čechů především časem hojnosti, a proto jsou ochotni za své nákupy vynakládat vyšší částky. Zájem roste zejména o prémiovější či jinak výjimečné produkty.

Pro období Vánoc a oslav spojených s koncem roku je typické, že si spotřebitelé chtějí dopřát a užít si. Spíše než striktní dodržování zdravého životního stylu proto v té době upřednostňují kvalitu a chuť. Celý článek

Podlaha musí být hezká i praktická

Kromě toho, že podlaha v prodejně musí splňovat estetické nároky, musí být také praktická a vyhovovat technickým požadavkům. Ty má každý typ prodejny jiné.

Díky moderním materiálům a technologiím je dnes možné vytvářet podlahy, které kromě toho, že splňují náročné parametry pro provoz, disponují i vysokou estetickou hodnotou.

K problematice podlah je nutné přistupovat s ohledem, o jaké prostory se jedná. Zda jde o velkoprostorové prodejny (hypermarkety a supermarkety), či menší prodejní plochy. Celý článek

Tomáš Prouza: Evropské zkušenosti pro český obchod

Historicky pátým prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) se od 1. října stal Tomáš Prouza. Naváže na činnost Marty Novákové, která na funkci rezignovala poté, co byla koncem června jmenována ministryní průmyslu a obchodu.

SOCR ČR zastupuje přes 6 000 podnikatelů, kteří vytvářejí až půl milionu pracovních míst. Svaz byl založen v roce 1990 a představuje druhý největší zaměstnavatelský svaz u nás. Je nezávislým sdružením asociací, aliancí, družstev a firem podnikajících v malo- a velkoobchodě, gastronomických a ubytovacích službách. Celý článek

Čaj i kávu si chceme především vychutnat

V oblasti kávy se Češi pomalu stávají fajnšmekry. Přestože stále hojně pijí její instantní variantu, roste počet těch, kteří si nakoupí kávová zrna a před domácí přípravou si je čerstvě namelou.

Černé a zelené čaje mají spotřebitelé rádi klasické. U ovocných rádi zkoušejí novinky a rostoucí oblibě se těší čaje bylinné. Zvýšený zájem se projevuje také o produkty obsahující superpotraviny. Celý článek

Tržby zvyšují personalizované nabídky

Objem zboží nakupovaného v českých internetových obchodech dlouhodobě roste, přičemž nejvíc nákupů připadá již tradičně na poslední dva měsíce v roce. Získat zákazníky obchodníkům pomáhají technologie. Zejména nejmladší generace spotřebitelů vyžaduje, aby jim prodejci nabízeli pouze to, co je objektem jejich zájmu. K tomu je důležité nejen jejich poznání prostřednictvím sociálních sítí, ale také sběr dat a jejich zpracování.

Vánoční nákupy se rok od roku stále více odehrávají v on-line prostředí. Celý článek

Komerční článek

Jak budoucnost televize vidí její diváci a zadavatelé reklamy?

Přes řadu negativních prognóz o její „smrti“ má televize stále zásadní význam jak pro diváky, tak pro zadavatele reklamy. Odborníci z Česka i zahraničí v čele s Nickem Northem z BBC budou 25. října 2018 na konferenci Future of TV diskutovat o budoucnosti tohoto média z pohledu diváků, tvůrců obsahu, zadavatelů reklamy i stratégů mediální komunikace.

Konference Future of TV z cyklu primetime for… je určena všem, kteří věří, že televize je zásadním médiem, o jehož budoucnost je třeba se zajímat a formou aktivního zapojení do diskuse ji také spoluvytvářet. Celý článek

Oxalis: 25 let s čajem a kávou

V České republice je prostor na 75 až 80 maloobchodních jednotek Oxalis. Cestu k dalšímu rozšiřování firmy vidí Petr Zelík, majitel společnosti Oxalis, v budování vlastních prodejen, spolupráci s franchisanty a exportu franchisy do zahraničí.

V roce 2017 překročil Oxalis poprvé v historii hranici 250 mil Kč obratu. Počet zaměstnanců na stálý pracovní poměr dosáhl 130 a je navíc doplněn několika desítkami brigádníků. V obratu stále dominuje čaj s podílem 60 %, káva tvoří 20 %, stejných 20 % náleží příslušenství a obalům. Celý článek