Chlazený sortiment posiluje

Spotřebitelé častěji experimentují s novými chutěmi.

Podle posledních průzkumů trhu vkládá průměrný český zákazník nejčastěji do nákupního košíku, kromě čerstvých potravin, nápojů a sladkostí, právě chlazené zboží. A pečlivěji si vybírá.

Chlazený sortiment podle slov obchodníků postupně posiluje svou pozici a český spotřebitel jej nakupuje stále častěji. Stejně, jako u ostatních segmentů, se i v této kategorii promítá trend příklonu ke zdravějším variantám stravování a vyšší kvalitě použitých surovin.

Dnešní hektická doba, kdy zdaleka ne každý má čas nebo chuť vařit si denně teplé obědy a večeře, hraje do karet výrobcům hotových či předpřipravených pokrmů, které se hodí jako svačina na cesty či rychlý oběd do zaměstnání. Pokud zákazník sáhne v obchodě do chladicího boxu, preferuje a vyhledává spíše čerstvé potraviny nebo hotové pokrmy z nich připravené. Požadavek na čerstvost je zkrátka dnes bodem číslo jedna.

„Sledujeme zvyšující se oblibu tohoto segmentu mezi širokou veřejností, lidé si více všímají složení výrobků a pečlivě si vybírají, což vítáme, protože je to příležitost pro renomované výrobce, kteří jsou na trhu desítky let a za kvalitu výrobků ručí svou dlouho budovanou pověstí,“ potvrzuje Lenka Vaněk, Brand Marketing Director společnosti Hamé.

Rychlovky kdykoli během dne

Řetězec prodejen Marks & Spencer představil začátkem letošního roku novou řadu zdravých hotových pokrmů pod názvem Health pro všechny, kteří bojují s časem, zároveň ale dbají o vyváženou skladbu svého jídelníčku. Spotřebitel tu najde fit snídaně a svačiny (Jogurt s mangem a quinoou posypaný plátky kokosu a granátovým jablkem, Jogurt s jahodami a quinoou posypaný směsí semínek) i blesková řešení oběda nebo večeře v podobě hovězího chilli s červenými fazolemi a divokou rýží nebo různých sushi rolek a výživných salátových mís (např. s avokádem a vařeným vejcem), ale také hotové zeleninové přílohy a základy polévek, které stačí smíchat s vodou a zvolenou zeleninou a krátce povařit. Odpolednímu hladu zamezí různé zeleninové sendviče a wrapy, mimo jiné s pikantní dýní a semínky na paprikovém chlebu.

Čerstvé suroviny, atraktivní vzhled

„Na trhu pozoruji dlouhodobý trend změny spotřebitelského chování v tom, že zákazníci si stále více všímají složení potravin, preferují čerstvé potraviny před konzervovanými a zejména v Praze požadují potraviny již v kuchyňské úpravě, zejména z důvodu úspory času,“ popisuje Dušan Mrozek, jednatel společnosti Delmart a pokračuje: „V našich vlastních výrobcích používáme jen ty nejkvalitnější ingredience, protože je náš zákazník vyžaduje, vyhýbáme se veškerým zvýrazňovačům chutí a chemickým přísadám.

Nejžádanějšími položkami ze sortimentu Delmartu, výrobce a prodejce čerstvých potravin, jsou, kromě vlastního pečiva, právě kategorie „food to go“ – sendviče, zeleninové saláty, snackové saláty, lisované šťávy (tento segment plánuje firma nadále posilovat a jeho rozvoj je prioritou pro letošní rok).

„Na inovaci našeho sortimentu pracujeme neustále, jen letos se chystáme uvést do prodeje zhruba tisíc nových výrobků. Z těch nejzásadnějších plánovaných novinek mohu zmínit plátkovaná grilovaná masa v sendvičové a salátové úpravě podle našich receptur (indická, čínská, americká kuchyně apod.), hotová pečená masa podle vlastních receptur v balení, které umožňuje přímý ohřev v troubě, kompletní nabídku pokrmů orientálních kuchyní a rozšíření chlazené čerstvé italské pasty a chlazených hotových jídel,“ vyjmenovává Dušan Mrozek.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.