Trendem je zážitkové nakupování

Design prodejen hraje v současnosti významnou roli a z velké míry je také tím, co v nich vytváří správnou nákupní atmosféru. Ta pak může ovlivnit ochotu spotřebitelů v nich utrácet.

Nakupující oceňují originální design, který však musí být v souladu s nabízeným zbožím. Vhodně zvolený koncept může znamenat konkurenční výhodu, a to nejen vůči stále se rozšiřujícím e-shopům.

Aby mohl vzniknout dokonalý koncept designu prodejny, je zapotřebí stanoviště nejprve podrobně analyzovat a identifikovat cíle a představy obchodníka. „Na tomto základě začínáme s plánováním oddělení, výběrem nejvhodnějších materiálů, odsouhlasením potřebného sortimentu a také se skutečnou realizací obchodu,“ popisuje Bernd Kast, vedoucí oddělení plánování a hlavní designér společnosti Wanzl. Příklady, jak může vypadat dokonalé zpracování designu, jsou koncepty nakupování pro drogerii, potřeby pro domácí mazlíčky a specializovaný obchod s nápoji.

Kosmetika vsadila na mládí

Koncept designu Wanzl pro oddělení kosmetiky v maloobchodu se orientuje podle světa, ve kterém žije příslušná cílová skupina. Jde o výrazné barvy a designové prvky místo neutrálního uniformního vzhledu. „Z tohoto důvodu jsme vědomě nepoužili typické barvy spojované s příjemnými pocity ani fotografie s aloe vera“, vysvětluje Bernd Kast.

V části obchodu se zbožím pro dívky dominují prvky navozující atmosféru teenagerských party, jako jsou zrcadlové koule, neonové nápisy, velkoformátová grafika a fotografie idolů ze světa hudby a showbusinessu. Kontrasty světlá versus tmavá, matná versus vysoký lesk zaměřují pozornost na vystavené produkty, růžová barva dává prostředí dynamický ráz.

Pánskému oddělení naopak vládnou tlumené barvy, protože cílem bylo dodat mu pánský ráz. Zákazníci by neměli mít pocit, že je to něco zženštilého, když si muž kupuje například obličejový krém.

Mazlíčci potřebují péči

Při vytváření koncepce potřeb pro domácí mazlíčky bylo zapotřebí přehodnotit dosavadní způsob nakupování těchto produktů. Design obchodu dává spotřebitelům pocit nákupu ve specializované prodejně, která zvířatům i produktům věnuje maximální péči.

Světlé a bílé lakované dřevo regálových systémů ladí s teplými barvami stěn s omítkovou strukturou. Černobílé grafické prvky obracejí pozornost zákazníků na vystavené produkty a dřevěná stínítka lamp, dekorační umělé stromy i motivy zvířat na zdech provedené čárovou grafikou vytvářejí přírodní prostředí. Dojem výjimečnosti tomuto prostředí dodává světelná technika sladěná do nejmenších detailů.

Obchod s nápoji není hala

Atmosféra skladové haly je v prodejnách s nápoji minulostí. Vyhledávaný, výjimečný sortiment, regionální speciality, vysoká odbornost a akce připravují vhodnou prezentaci. Ocel, dekorované povrchy a koncepty osvětlení namísto pouhého nasvícení pozvedávají nakupování nápojů na zcela novou úroveň.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 9.2018…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.