Rossmann sází na GDSN

Již druhý maloobchodní řetězec zahájil komunikaci produktových kmenových dat pomocí standardu GS1 pro globální datovou synchronizaci (GDSN).

Vedle společnosti dm drogerie markt, která s úspěchem využívá GDSN již od roku 2017, začal elektronický datový katalog používat řetězec drogerií Rossmann. Třetím v pořadí bude společnost Albert Česká republika, která právě oslovuje své dodavatele a dokončuje technické řešení.

„Naším dlouhodobým cílem je zjednodušení procesů,“ vysvětluje důvody implementace GDSN Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti Rossmann. Za největší problém u stávajícího procesu zalistování nových produktů prostřednictvím zalistovacích karet označila přepisování nebo kopírování dat z jednoho informačního systému do druhého. „Jde o časově náročný proces s rizikem chybovosti. Častý je problém s čísly, která jsou v tabulce někdy zadávána jako číselné hodnoty a v jiných případech jako volný text,“ uvádí příklad úskalí práce s různorodými formáty zalistovacích karet.

Novinka pomůže také partnerům. „Pro dodavatele zboží řešení přináší zjednodušení komunikace ohledně novinek a změn v kmenových datech, kdy vše zadají pouze jednou a všichni odběratelé obdrží data automaticky naráz. Na straně prodejců pak GDSN zajišťuje spolehlivější data a širší rozsah dat než obsahuje běžná zalistovací karta,“ doplňuje manažerka komunikace.

„Zejména pro velké dodavatele se nejedná o žádnou překvapivou novou věc a GDSN již používají. Část našich dodavatelů pak využívá možnosti zadávání přímo do datového úložiště společnosti Markant,“ uzavírá Olga Stanley.

Zapojení řetězce Rossmann do GDSN podle Jiřího Tříšky, business unit managera společnosti Markant proběhlo mimořádně rychle: „Společnost Rossmann měla enormní zájem řešení pro produktová data zajistit a ve společnosti Markant k tomu bylo nabídnuto potřebné know-how.“

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 3.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *