Pepco Group je stále při chuti

Pepco sází na to, že zákazníci, kteří jsou vystaveni sílícím inflačním tlakům, budou ještě více vyhledávat levnou nabídku ošacení a dalšího zboží.

Společnost Pepco Group nabízející pod třemi značkami za nízké ceny velice pestrý sortiment, např. oblečení, hračky a dekorační předměty, pokračuje ve své expanzi napříč Evropou, kde podniká pod značkami Pepco, Dealz a v Británii Poundland.

Rozšiřování prodejní sítě Pepco Group letos pokračuje v souladu s plánem. Během devíti měsíců probíhajícího účetního roku, tedy od začátku loňského října do konce letošního června, Pepco Group otevřela 342 nových prodejen, z toho 224 pod značkou Pepco. V meziročním srovnání to představuje růst o 15,5 %, uvedla v souhrnné zprávě Pepco Group, jež sídlí v Londýně, řetězec Pepco je pak řízen z polské Poznaně.

Celá skupina zaměstnávající asi 35 tisíc lidí zvýšila za uvedené období tržby meziročně o 15,9 % na 3 mld. eur, z toho na značku Pepco, orientující se primárně na rodiny se skromnějšími rozpočty, připadalo téměř 1,6 mld. eur (růst o 23,3 %). Za celý uplynulý účetní rok (říjen 2019 – září 2020) stouply tržby Pepco Group o 3 % na zhruba 3,5 mld. eur.

V samotném třetím kvartálu účetního roku (duben – červen 2021) bylo na všech čtrnácti trzích, kde je značka Pepco přítomna, otevřeno 98 nových obchodů, z toho několik prvních ve Španělsku.

V Británii, kde Pepco Group vlastní značku Poundland, začala po převzetí firmy Fultons Food (na jaře loňského roku) nabízet široký sortiment chlazeného a mrazeného zboží.

Nynější situace na spotřebitelských trzích společnosti podle jejího generálního ředitele Andyho Bonda nahrává. Sází na to, že zákazníci, kteří jsou vystaveni sílícím inflačním tlakům, budou ještě více vyhledávat levnou nabídku ošacení a dalšího zboží. „Všechny naše tři značky zaznamenaly významný pokrok hlavně během třetího kvartálu. Zákazníci se začali vracet do prodejen Pepco, Poundland a Dealz, jakmile byla zmírněna omezení vynucená pandemií,“ prohlásil Andy Bond. Společnost na své webové stránce zdůrazňuje, že není pouhý řetězec s pestrou nabídkou zboží za příznivé ceny, ale rovněž firma zaměřená na služby, které zákazníkům poskytuje tým zkušených poradců.

V Rakousku přebírá obchody CCC

Pepco Group, jež pevně zakotvila ve střední a jihovýchodní Evropě, proniká také do zemí eurozóny. Po Itálii a Španělsku přichází na řadu Rakousko. Firma Pepco Poland podepsala dohodu s prodejcem obuvi CCC Austria o tom, že si najme jejích 29 rakouských prodejen. Polská CCC rakouský trh, kde chtěla konkurovat mimo jiné německému Deichmannu, opouští (to oznámila letos na jaře). Celá transakce má být dokončena během září 2021.

Pepco otevře svůj první rakouský obchod ve Vídni, další v jejím okolí a později bude expandovat po celé zemi. Rakousko se tak stává sedmnáctou zemí, kde je Pepco Group přítomna, a pro značku Pepco představuje patnáctý trh.

Pepco Group měla koncem letošního června celkem 3 363 prodejen v 16 zemích, samotná značka Pepco pak 2324 prodejen ve 14 zemích. Prodejny se značkou Pepco každý měsíc v průměru navštěvuje kolem 20 milionů zákazníků.

V plánu jsou velké investice a možná i Rusko

Pepco Group plánuje během tří následujících let vytvořit v Evropě přibližně 13 tisíc nových pracovních míst, neboť její prodejní síť se bude dále razantně rozšiřovat, oznámila skupina ve druhé polovině července. Její finanční ředitel Nick Wharton nevylučuje, že společnost bude v následujících letech investovat až 250 mil. eur ročně. Výhledově nelze vyloučit ani vstup do Ruska, Kazachstánu a také na Ukrajinu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 9.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *