Zvířecí mazlíček se stává členem rodiny

„Majitelé jsou ochotni investovat více peněz do krmiv, u kterých věří, že zajistí zdraví a pohodu jejich mazlíčka,“ říká Linda Malíšková, Marketing Manager Nestlé Purina CZ/SK.

Když se zvířecí mazlíček stává regulérním členem rodiny, poptávka po krmivech a službách samozřejmě obvykle roste. Je to vidět u výběru krmiva, veterinární péče, u hygieny a péče o vzhled, výcviku a chování.

Zvířecí mazlíček se stává regulérním členem rodiny. Jak se to projevuje v poptávce po krmivech a službách?

Majitelé koček a psů začnou hledat kvalitnější krmiva pro svého mazlíčka. Může jít o speciální krmiva pro konkrétní plemeno, věkovou kategorii nebo specifické zdravotní potřeby. Roste zájem i o doplňky stravy. Z Purina portfolia je velmi oblíbené probiotikum pro psy a kočky Pro Plan FortiFlora.

Zvířecí mazlíčci potřebuji pravidelnou veterinární péči, jako je očkování, preventivní ošetření proti blechám a klíšťatům, pravidelné kontroly a další zdravotní služby. Poptávka po veterinárních službách se zvyšuje, protože majitelé chtějí zajistit, aby jejich mazlíček byl zdravý a bezpečný. Na našem trhu se objevují i aplikace pro mobilní telefony, pomocí nichž lze sledovat zdraví mazlíčků, návštěvy u veterináře a podobně.

V posledních letech roste zájem i o další služby jako například pojištění domácích mazlíčků, individuální psí kouče či psí salóny.

V letošním roce Purina postaví ve 20 obcích v Česku moderní psí hřiště. Co bylo inspirací pro tento nápad?

V centru naší pozornosti je samozřejmě výživa pro psy a kočky. Děláme toho ale mnohem více. Mimo jiné věříme, že pouto mezi mazlíčkem a člověkem přispívá ke zdraví a spokojenosti jak lidí, tak mazlíčků. A od těchto myšlenek byl už jen krůček k psím hřištím jako místu, kde lidé a psi mohou společně trávit čas v příjemném a bezpečném prostředí. Obojí je pro nás velmi důležité, i proto jsme překážky na hřištích navrhovali ve spolupráci s agility trenéry.

Na začátku projektu jsme zveřejnili, že chceme postavit psí hřiště v obcích v Česku. Z přihlášených obcí jsme vybrali dvacet. Purina finančně zastřešuje výstavbu, ale vlastníkem a organizátorem hřiště jsou obce. V tuto chvíli je již otevřeno 18 hřišť. Je vidět, že obce jsou na ně pyšné, většina z nich uspořádala slavnostní otevření s programem pro pejsky i páníčky.

Plánujete počet hřišť zvyšovat a rozšiřovat i do dalších krajů republiky?

Určitě! Naším snem je po republice postavit sto psích hřišť.

Ke konci roku uveřejníme možnost zapojit se do dalšího ročníku. Již v tuto chvíli mají zastupitelé obcí možnost na našem webu www.purina.cz zanechat e-mail a jakmile spustíme nové kolo, budeme je informovat.

Vraťme se k výživě. Jaký nejvýznamnější trend se prosazuje v krmivech pro psy a kočky?

Již několik let vidíme pár výrazných trendů. Jedním z nich je humanizace krmiv. Z našeho portfolia je velký zájem o Felix polévky nebo Gourmet Savory Cake. Dalším trendem je upřednostňování kvalitních krmiv nebo rozšíření funkčních doplňků krmiv. Vidíme každoroční nárůst řady probiotik Pro Plan FortiFlora a doplňků Pro Plan Hydracare. Roste také zájem o tak zvané funkční pochoutky. V rámci této kategorie Purina již několik let nabízí dentální pochoutky pro psy i kočky.

Relativně dlouhodobým trendem je i poptávka po krmivech dle specifických potřeb koček a psů. Bavíme se například o krmivech pro kastrované kočky, kočky s citlivým trávením, pro starší kočky a psy. Díky lepší péči se psi a kočky dožívají vyššího věku a krmivo pro mazlíčky seniory jim může pomoci zlepšit kvalitu života.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 9.2024…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.