Jet Investment vstupuje do řemeslné pekárny Náš Chléb

Investiční skupina Jet Investment se dohodla na koupi kontrolního podílu ve skupině Náš Chléb, což je český výrobce a prodejce kvalitního řemeslného pečiva, lahůdek a cukrářských produktů, který zároveň provozuje síť maloobchodních prodejen zaměřených na čerstvé a lokální potraviny.

Na transakci se Jet Investment dohodl s investiční společností Meriton (součást skupiny Miton) a zakladatelem a současným ředitelem skupiny Náš Chléb Ivanem Šnajdrem. Náš Chléb se tímto stane součástí private equity fondu Jet 3.

Pekárna Náš Chléb působí na českém trhu přes dvacet pět let a v roce 2024 dosáhla konsolidovaných tržeb ve výši přibližně 450 milionů korun. V současné době zaměstnává téměř 700 lidí a do její obchodní sítě spadá 124 poboček po celé republice, z nichž 14 je provozováno ve formě franšízy. Pekárna skupiny se sídlem v Jablonci nad Nisou ročně vyrobí až 190 milionů kusů pečiva, přičemž klíčovou roli hraje důraz na tradiční řemeslnou výrobu a kvalitu surovin. Portfolio obchodní sítě tvoří tři maloobchodní koncepty: Náš Chléb – Vaše pekárna, zaměřený na tradiční pekařské výrobky, lahůdky a doplňkový sortiment, Náš Grunt, orientovaný na lokální potraviny od menších českých dodavatelů, a Sklizeno, který se specializuje na kvalitní potraviny v bio kvalitě.

„Chování spotřebitelů se mění, a to i v našem regionu, kde hlavní roli dlouhodobě hrál především cenový faktor. Lidé dnes při nákupu daleko častěji zohledňují kvalitu, původ potravin a vztah ke značce. Ve skupině Náš Chléb těmto proměnám na trhu aktivně naslouchají, právě proto v ní vidíme silný růstový potenciál. Věříme, že společně můžeme jejich postavení na trhu ještě posílit a podpořit růst nejen přirozenou cestou skrze otevírání nových poboček, ale také prostřednictvím dalších akvizic,“ říká Marek Večeř, projektový ředitel Jet Investment.

Proměnu spotřebitelského chování a příklon ke zdravějším a méně průmyslově zpracovaným potravinám potvrzují i globální průzkumy. Podle nedávné analýzy PwC Voice of the Consumer 2025 se konzumace ultra zpracovaných potravin stále více obává 60 % spotřebitelů. Ti zároveň čím dál častěji vyhledávají alternativy ke klasickým řetězcům a navštěvují malá netradiční prodejní místa, jako například obchody s produkty od lokálních výrobců či farmářské trhy.

Náš Chléb zaznamenává v posledních letech růstový trend. Od roku 2020 tržby skupiny rostly v průměru o 20 % ročně a EBITDA se ve stejném období zvýšila ze 13 milionů korun na 63 milionů korun. Růst je výsledkem rebrandingu značky, posunu k produktům s vyšší přidanou hodnotou a rozvoje prodejní sítě, která každoročně roste o více než deset nových poboček. V roce 2024 se skupina stala novým vlastníkem obchodní značky Náš grunt, v březnu roku 2025 pak oznámila další akvizici značky Sklizeno.

„Segment potravinářství již delší dobu sledujeme jako oblast, která koresponduje s naším investičním zaměřením a zároveň odráží dlouhodobou strategii společnosti. Vstup do skupiny Náš Chléb vnímáme jako příležitost rozvíjet podnik v odvětví, kterému věříme, a zároveň jako způsob, jak vhodně diverzifikovat portfolio fondu Jet 3,“ doplňuje Marek Malík, řídící partner Jet Investment.

Po dokončení akvizice, která podléhá schválení antimonopolního úřadu, získá Jet Investment ve skupině Náš Chléb většinový podíl ve výši 80 %. Z toho 60 % nabude od investiční společnosti Meriton (součást skupiny Miton), která do skupiny vstoupila v roce 2020, a 20 % od pana Ivana Šnajdra, zakladatele a stávajícího generálního ředitele. Ten si ve skupině ponechá zbývající 20% podíl a v jejím čele zůstane i nadále.

„S příchodem Jet Investment začíná nová kapitola rozvoje naší skupiny, na kterou se upřímně těším a věřím, že nám přinese další zajímavé příležitosti nejen po byznysové, ale i lidské stránce. Zároveň bych rád poděkoval svému dosavadnímu partnerovi, společnosti Meriton (součást skupiny Miton), za cestu, kterou jsme společně ušli. Byla to pro nás významná etapa, a to nejen z pohledu růstu skupiny, ale také jako důkaz, že v byznysu může fungovat férovost, důvěra a vzájemný respekt,“ uvádí zakladatel a ředitel skupiny Náš Chléb Ivan Šnajdr.

„Máme radost, že do projektu vstupuje právě Jet Investment. Věříme, že Náš Chléb najde v novém partnerovi silné zázemí a podporu pro další rozvoj celého konceptu. Pana Šnajdra a jeho tým jsme při budování značky Náš Chléb aktivně podporovali od roku 2020. Bylo skvělé sledovat, jak se značka rozšiřuje, a to obzvlášť v regionech, ke kterým máme blízko. Velmi si vážíme nasazení celého týmu, jejich neustálého vylepšování nabídky i důrazu na kvalitu používaných surovin. Trvalý růst obratu skupiny v uplynulých letech je podle nás jasným potvrzením mimořádných schopností pana Šnajdra, jeho energie, odborných zkušeností a citu pro obchod,“ říká Martin Řezáč, zakladatel a CEO investiční společnosti Meriton (součást skupiny Miton).

Transakce představuje v pořadí již čtvrtou investici private equity fondu Jet 3. V jeho portfoliu je v současnosti společnost Fiberpreg zaměřená na výrobu kompozitních materiálů, LIKOV, specializující se na výrobu stavebních profilů, a Plastiwell International, přední polský výrobce plastových komponentů. Vstup do skupiny Náš Chléb tak plynule navazuje na strategii fondu, která cílí na podporu dynamicky rostoucích firem s vysokým tržním potenciálem a silnou pozicí ve svých oborech.

 

Zdroj: Crest Communications a.s.

Praha, 6. srpna 2025