DEN OKÉNEK pomohl řadě restaurací. Bude mít pokračování.

Do akce DEN OKÉNEK, která proběhla v sobotu 7. listopadu, se zapojily tisíce restaurací po celé České republice. Jejím smyslem bylo motivovat lidi, aby si objednávali jídlo přímo ve výdejních okénkách restaurací a dali tak restauracím šanci neplatit až 30 procent tržby donáškovým společnostem.

Organizátoři akce, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, se proto rozhodli akci opakovat i v dalším období.

„DNEM OKÉNEK jsme chtěli lidem otevřít oči i aktivně pomoci těžce postiženým restauracím a hospodám, které bojují o život a každá koruna je pro ně důležitá. Vládní omezení provozu znamenají, že již dnes je existenčně ohrožena polovina restaurací a hospod v Česku i jejich zaměstnanců,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR. „Chtěli bychom touto cestou poděkovat všem zákazníků, organizacím i jednotlivcům, kteří ani v této těžké době nezapomněli na svou oblíbenou restauraci a rozhodli se ji podpořit. Speciální poděkování patří i médiím, která nám pomohla DEN OKÉNEK zpravodajsky pokrýt,“ dodal Tomáš Prouza.

Přestože počasí mnohde k podzimním procházkám příliš nepřálo, zaznamenala řada restaurací v porovnání s předchozí sobotou nárůst počtu zákazníků. „Určitě je to dobrý nápad. Proti předchozímu týdnu jsme v sobotou prodali více jídel přímo než přes donáškové společnosti. Taková akce by ale měla být určitě častěji, aby se to dostalo více do povědomí veřejnosti,“ uvedl  Zdeněk Babulík, majitel restaurace Legenda Steak House ze Zlína.

Pozitivní ohlasy ze všech regionů ČR motivují organizátory akci zopakovat. Budeme bojovat za to, aby podpora zákazníků šla skutečně jejich oblíbeným restauracím a abychom zvýšili šanci na jejich přežití.

„Během období, kdy restaurace bojují o holé přežití, a třetina z nich už musela zavřít, by se měl stát dnem okének každý den. Bez podpory, ze strany svých zákazníků, restaurace nepřežijí. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi, zdůraznil Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR k tomu dodává: „Našim záměrem je pomoci  gastro sektoru, který zaměstnává statisíce lidí a nemalou mírou přispívá do státního rozpočtu. A jedním z těchto způsobů je také plná transparentnost, aby zákazníci věděli, kolik platí za jídlo a kolik za jeho případné doručení rozvážkovou službou. Tento projekt není pouze jednorázová kampaň na podporu přímého prodeje, ale předpokládáme, že bude trvalým programem pro zájemce z řad restaurací, zvláště, pokud nabídnou za přímý prodej zákazníkovi něco navíc. Kampaň se setkala s velmi pozitivní reakcí z řad našich členských restaurací a je zájmem ji dále rozvíjet. “

 

Zdroj: DDeM, s.r.o.

Praha, 12. listopadu 2020